۲۹ مرداد ۱۳۸۹

قرآن . سوره بقره . آیه 187 . 189




- متن آیه قرآن :

« برای شما حلال شد در شبهای ماه رمضان مباشرت (همخوابی ) با زنان خود که آنها جامهُ شما هستند و الله دانست که شما در کار مباشرت (همخوابی ) زنان به نا فرمانی و اطاعت نفس ، خود را در ورطهُ گناه می افکنید لذا از حکم حرمت در گذشت و گناه شما را بخشید از اکنون در شب رمضان رواست که با زنهای خود به حلال مباشرت (همخوابی ) کنید و از الله آنچه مقرر کرده بخواهید. . . .» (قرآن . سوره بقره . آیه 187)
قرآن . سوره بقره . آیه 187 . 189



- اگر قوانین الله لا یتغیر است چگونه در اینجا که مردم به محمد رجوع کرده و در خواست می کنند که الله در این قانونش به آنها تخفیف دهد ! این قانون تغییر میکند.
- اگر الله به همه چیز آگاه است چگونه نمی دانست که قانون سختی برای مرد عرب وضع کرده !
- گناه قاعدتا باید به کاری گفته شود که نتیجهُ آن کار به شخص یا اطرافیانش لطمه ای جسمی یا روحی . . . وارد کند حال چگونه است که مباشرت (همخوابی ) با زنان تا قبل از اعتراض مسلمانان گناه و بعد از اعتراض غیر گناه می شود !!
- آیا نتایج یک ماه با زن خود مباشرت (همخوابی ) نداشتن بر جسم یا اعصاب مرد نا مطلوب تر است یا ثواب یک ماه مباشرت (همخوابی ) نداشتن به خاطر پرهیزکار شدن؟
- الله در اینجا در دستور خود تجدید نظر می کند !

- متن آیه قرآن :

« ای پیغمبر , اگر از تو سوُال کنند که سبب بدر وهلال ماه چیست جواب بده که در ان تعیین اوقات عبادت حج و معاملات مردم است ونیکوکاری به این نیست که از پشت دیوار به خانه در آیید چه این کار ناشایسته است نیکویی آن است که پارسا باشید و به هر کار از راه ان داخل شوید و تقوی پیشه کنید که رستگار شوید. » (قرآن . سوره بقره . آیه 189)

- اول : لازم به توضیح نیست که چقدر این آیه از حقایق علمی بدور است ! آیا کرهُ ماه و زمین میلیارد ها سال قبل برای تعیین ایام حج و معاملات آفریده شدند؟!
- دوم : به انسجام این آیه توجه کنید ! بعد از صحبت از علت بدر و هلال ماه بلافاصله می گوید نیکو کاری به این نیست از پشت دیوار به خانه در آیید. این دو چه ربطی به هم دارند؟!















نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۱۷ نظر:

  1. Mehrsa Rahimi۲۴.۱۰.۹۰

    akhe kole ghoran arajife hala az ensaf nagzarim begim 4ta ayeye khob ham dare ino sansor nakardan iin ketab kolan ghalate khoda age kamel bod ketabesh sozheye mardom nemishod va kasi ham nemitonest ayate oun ro avaz kune va motmaeenan ketabi bod ke hich naghzi nadasht

    پاسخحذف
  2. Soroosh Khodami۲۴.۱۰.۹۰

    متاسفانه اون چیزی که تحریف شده عقل شماست . متاسفانه فکر میکنید هر چی که از روی ترجمه خونده میشه دقیقا همون معنی و مفهوم اون موضوع رو رسونده و شما هم علامه ی دهر هستید و واقف بر همه ی این صحبت ها . متاسفانه افراد مثل شما وقتی قران رو میخونند و می بینند که میگه ماه نور است و خورشید ضوء اصلا توجه نمیکنند و میگند نگا قرآن رو مسخره کرده مردم رو . ماه نور است و خورشید نور . بلکه در زبان عربی ، ضوء به چیزی گفته میشه که از خودش نور تولید کنه و نور چیزی که نور رو بازتاب میکنه .. و البته ، در این آیه گفته ای پیامبر به مردم " زمان خود " بگو فلان و فلان و فلان . و در این کار یه تمثیل برای هدایت مردم اون زمان بکار برده . آخه شما که خودت تو این موضوعات خیلی دست ِ به تعنه داری . عرب جاهل رو چه به نجوم o_0 .
    @Mehrsa Rahimi متاسفانه میتونم قسم بخورم حتی 1 بار روخونی هم قرآن رو نکردید . فقط " اراجیف " میبافید . چرا چون یه چیزاییشو که واسطون گفتن دوس نداشتید و وقف مرادتون نبوده ، متاسفانه این خاصیت عوام هست :) تقصیر شما نیست .

    پاسخحذف
  3. عیسی مسیح۲۴.۱۰.۹۰

    کسی نیست بگه که این خدای قادر چرا به فرستاده ش سواد نوشتن نداده که موقع نزول آیات؛خودش آیات رو بنویسه.
    پیامبر می خواند و چند نفر می نوشتن و کسی چه می دونست که این آیات وحی میشن یا خود پیامبر داره میگه!!
    من نمی دونم چرا میگن معجزه ی پیامبر قرآنه.
    آخه چطور خداوند یا جبرئیل به پیامبر میگه بخوان؛و پیامبر میگه من خواندن بلد نیستم؛آیا کتابی جلوی او گذاشته بودن و یا آیا پیامبر حرف زدن بلد نبود که وقتی گفت اقرأ باسم ربک الذی خلق؛ گفتند این معجزه ی اوست؟!!!
    چرا خدای او معجزه نکرد تا نوشتن بدونه؟

    آقای سروش؛بیا تمام مسائل علمی قرآن رو کنار بگذاریم و در احکام اون بحث کنیم
    چرا حکم شراب در قرآن چندین بار عوض میشه؟چرا در آیه ی 67 سوره ی نحل؛ خداوند بعد از "شراب مستی آفرین" از واژه ی "نیکو" استفاده میکنه ( تتخذون منه سکرا و رزقا حسنا ) و در آیات و سوره های مختلف؛دائما احکامش درمورد شراب رو تغییر میده.
    چرا در بسیاری از آیات و سوره ها؛از جمله سوره ی احزاب؛حقوق مسلم زنان رو نقض میکنه؛
    بسیاری از این چرا ها وجود داره جناب سروش.

    پاسخحذف
  4. Zahra Mostafaee۲۴.۱۰.۹۰

    تو قران خونه ما همچین معانی رو نکرده ,بهتره به جای کپی پیس کردن از سایتای دیگه مطالعه اتون رو بیشتر کنید

    پاسخحذف
  5. Farshad Bandari۲۴.۱۰.۹۰

    زهرا خانم من 5تا کتاب قرآن معتبر دارم و اتفاقا تو هر 5تا دقیقا همین معنی رو نوشته،در ضمن شما میتونی بری عربی آیه رو خودت ترجمه کنی که فاجعه بودن قرآن رو بیشتر لمس کنی!

    پاسخحذف
  6. Siamak Foruzesh۲۴.۱۰.۹۰

    torokhoda bejaye neveshtane inhame badobira be qoran ba dalilo madrak harf bezanid.ye adame bitaraf kamelan mitune befahme hagh ba sorushe.bejaye inke ba tohin tarafdaraye qorano az page zade konido farari bedin.zamine ro vase bahso soal javab aamaade konid.esme page hast naghde qoran.fohsh be qoran nist ke!

    پاسخحذف
  7. ParSa Hodaypour۲۴.۱۰.۹۰

    اگر خدا میخواست کتاب بده خودش یه نسخه آماده شده رو میداد فرشته میاورد و اینقدر هم دست کاری توش نمیشد. قرآن مورد مخاطبش مرد هست و مردسالاری نوشته شده و زن و حقوق زن رو اصلا رعایت نکرده و خیلی چیزهای دیگه. 20 تناقض علمی هم از داخلش دراوردن. اگر قرار بود برای همه مردم دنیا باشه باید به همه پیامبراش همین کتاب رو به نسخه های همون ملیت و زبان میفرستاد و اتحاد و یکپارچگی بود. در خود قرآن گفته شده برای هر قمی به زبان خودشان فرستادیم. حالا خوبه قبل از محمد بیاد اشو زرتشت یکتاپرست و 4 عنصر اصلی رو میشناخت و احترام میگذاشت.واقعا جهل و نادانی تا چه حد. قرآن یک کتاب برای مردم عرب و بادیه نشین مدینه بوده و بارها هم اشاره شده و داخلش حرفی از ایرانیان یا کل مردم جهان زده نشده. قرآن هر چی هست متعق به ایران و ایرانی نیست.

    پاسخحذف
  8. Arash Choupani۲۴.۱۰.۹۰

    ghoran ketab ghesei ast az khaterate tavahom va shabha va kambudhaye shakhsiye shakhsi ke jehalate mardomanash u ra be oj resandadn va jehalate feli ma u ra dar oj neghah dasht

    پاسخحذف
  9. Niloofar Ahmadi۲۴.۱۰.۹۰

    واقعا و امان از این تجدید نظرهای الله گیج . همیشه بعد از چند تا آیه یهو نظرش عوض میشه . بیخود نیست آخوند و ملا نشستن تفسیر کردن بدبختا خودشنم گیچ شدن از دست این جفنگیات بیمعنی و ضد و نقیض

    پاسخحذف
  10. Mehrsa Rahimi۲۴.۱۰.۹۰

    aslan migan ke to ghoraan ham oumade ke hamkhabi yeki az nemataye khodasto in cherto perta va migan zani ke be shoharesh na bege gonah kare halaage zane mosalmon bod marde mosalmon nabod in vasat gonah kar kiye ?? ya in ke in 1 mah bedone nazdike be ghole dostemon Arash Choupani baeese moshkel nemishe beyne zan va shohar ?? aslan tamame ayate ghoraan moshkel dare akhe in khoda saresh sholegh bode khob fkr nakarde

    پاسخحذف
  11. Dariush Pars Nejhad۲۴.۱۰.۹۰

    به نام پروردگار دانش و فرهی...
    از شما هموطنان عزیز خواهش میکنم به اعتقادات هموطنامون توهین نکنید...
    اگه مسلمون نیستید دین محمد رو برای پیروانش کنار بذارید و فکر چاره برای این امت کیک ساندیس خور و کور خرد کنیم که حالیشون نیست شرافتشون رو با یه کیک ساندیس عوض کردند و تاریخ چطوری اسمشون رو هم قطار با ابراهیم خان های کلانتر و تازی نژادان میاره...
    اگر واقعا پیرو دین خاصی هستید به ادیان دیگه توهین نکنید تا اونها هم خصمانه جواب توهینتون رو با توهین ندهند...
    سپاس

    پاسخحذف
  12. Dariush Pars Nejhad خواندن کتاب زیر را به همه پیشنهاد میکنم بویژه دوستانی که واقعا اعتقادات دینی دارند چرا که با استفاده از تاریخ و دلایل منطقی اثبات میکنه دین تنها در حکومت های لائیک محترم باقی میماند نه در حکومتهای مذهبی .http://azadieiran2.wordpress.com/2011/07/27/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AC%D9%84%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/

    پاسخحذف
  13. Kourosh Geramy۲۴.۱۰.۹۰

    Moteasefane baz ham ba bi manteghi va naghle tafsire ghoran bedune manba,khastid naghd konid ke in shiveye maghlate garane ke gofteye kasiro un joori ke khodeshun mikhad tafsir mikonan

    پاسخحذف
  14. عیسی مسیح۲۴.۱۰.۹۰

    جناب داریوش؛فکر نکنم نوشتن معنی قرآن اسمش توهین باشه

    آقای کوروش؛این معنی قرآن هست
    اگر شما میخواهید معنی دیگری از این کلمات واضح بیرون بکشید بحث دیگریست

    پاسخحذف
  15. Farshad Karimi۲۵.۱۰.۹۰

    داریوش عزیز، چطور ممکنه به عقیده ای که شما رو کافر و کشتن شما رو واجب میدونه احترام بذاری؟؟؟

    اون ساندیس خورهائی که باتوم توی سر ملت میزنن، واسه ساندیس این کار رو نمی کنن، بلکه بخاطر همین عقیده محترم هست که شما ازش دم میزنید...

    تنها عقیده میتونه توی قرن بیست و یکم آدم متمدن رو به کارهای حیوانی مجبور کنه، و فرقی هم نمیکنه که این عقیده به کی و چی باشه،،.

    پاسخحذف
  16. ناشناس۲۶.۱۲.۹۰

    جناب Soroosh Khodami اون آیات بالا ربطی به قضیه ی نور و آفتاب مهتاب نداشت که تو اینجا مطرح کردی . اگه واقعا اطلاعاتت بالاست از همین آیاتی که اینجا آورده شده دفاع کن. در ضمن اون مثالی که تو آوردی هم به راحتی رد میشه

    پاسخحذف
  17. ناشناس۲۷.۱۲.۹۰

    برای یک انسان با عقل و هوش معمولی خواندن سوره توبه به فارسی کافی است که متوجه قضیه بشود.

    توبه (5): پس چون ماه‌هاي حرام سپري شد، مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و دستگيرشان كنيد و به محاصره در آوريد و در هر كمينگاهي به كمين آنان بنشينيد. پس اگر توبه كردند و نماز بر پاداشتند و زكات دادند، رهاشان كنيد. خدا بي‌گمان پوشنده‌ي رحمتگر بر ويژگان است. سوره توبه (5)


    و شاید بگین که ایه های قبلش را نخواندهای! از ایه 1 تا 4 هم بستر را اماده می کند برای این!

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot