۳۰ مرداد ۱۳۸۹

آیا حضرت محمد معصوم بوده است؟



- آیا حضرت محمد معصوم (عاری از گناه و اشتباه )  بوده است؟

خیر. برای اثبات این موضوع که حضرت محمد معصوم و عاری از گناه نبوده دلایل متعددی وجود دارد که از آن جمله می توان به این نکات در قرآن  اشاره نمود:

آیا حضرت محمد معصوم بوده است؟
آیا حضرت محمد معصوم بوده است؟

1- ای رسول ما صبر کن وعده خدا حق است و بر گناه خود از خدا آمرزش طلب کن و صبح و شام به ذکر و ستایش خدای خود بپرداز .( قرآن .سوره مومن .آیه 55

2 - تا از گناه گذشته و آینده تو(محمد) در گذریم و نعمت خود را بر تو به حد کمال برسانیم و تورا به راه راست هدایت کنیم . (قرآن . سوره فتح . آیه 2)

3 - در آيات اولية سوره عبس، الله ، حضرت محمد را به خاطر روي گرداني از فردي نابينا ( عبدالله ابن امّ مکتوم ) مورد  سرزنش قرار داده و اين نشان مي دهد که حضرت محمد معصوم نبوده است بلکه در بعضي از مواقع گناهي انجام مي داد که مورد  سرزنش الله قرارمي گرفت:

عبوس و ترشرو گشت چون آنمرد نابینا به حضورش امد و تو چه می دانی شاید او مردی پارسا و پاکیزه صفت باشد اما انکه داراست ای رسول تو به او توجه کنی . اما انکس که به سوی تو می شتابد و او مرد خدا ترس و با تقوایی است تو  از توجه به او خودداری می کنی . (قرآن . سوره عبس . آیه 1-10)

4 - در آیه 98 سوره نحل الله صراحتا به حضرت محمد گوشزد می کند که از شر و وسوسه شیطان در امان نیست چرا که می دانیم معصوم کسی که شیطان توان نفوذ در وی را ندارد:

چون خواهی تلاوت قران کنی اول از شر وسوسه شیطان مردود به خدا پناه ببر. ( قرآن . سوره نخل . آیه 98) 

5 - ای رسول گرامی آیا ما تورا شرح صدر عطا نکردیم.و بارسنگین گناه را از تو دور داشتیم در حالیکه ان بار سنگین گناه ممکن بودپشت تو را گران دارد. (قرآن .سوره الانشراح .آیه 1-3 )  

6 - در سوره یونس الله اشاره به شک و دودلی حضرت محمد  به حقانیت قرآن کرده و می گوید:

پس هرگاه شک و ریبی از انچه به تو فرستادیم در دل داری از پیشینیان خود و علما اهل کتاب بپرس که همانا این کتابی از جانب خدای تو امد و ابدا در حقانیت ان نباید شک و دودلی به خود راه دهی.و نباید هرگز از آنان که تکذیب آیات خدا کنند باشی که از زیانکاران عالم خواهی شد. ( قرآن . سوره یونس . آیه 94)  

7 - در سوره انعام  الله به حضرت محمد تذکر می دهد که  نبايد براى جلب نظر مشركان، مؤمنان را از خود طرد كند :

و کسانى را که صبح و شام خدا را مى خوانند، و جز ذات پاک او نظرى ندارند، از خود دور مکن . نه چیزى از حساب آنها بر توست، و نه چیزى از حساب تو بر آنها  اگر آنها را طرد کنى، از ستمگران خواهى بود. ( قرآن . سوره انعام . آیه 52)

همانطور که ملاحظه کردید، حضرت محمد بارها توسط الله مورد سرزنش قرار گرفته است ، لذا باید گفت حضرت محمد معصوم (عاری از اشتباه و گناه) نبوده است.

حال سئوالی که پیش می آید آنست که چگونه شیعیان ادعا میکنند که امامان ایشان همگی معصوم و عاری از گناه و اشتباه بوده اند!!!












نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۵۷ نظر:

  1. ناشناس۳۱.۶.۹۰

    سوره 66: التحريم// يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿1﴾// اى پيامبر چرا براى خشنودى همسرانت آنچه را خدا براى تو حلال گردانيده حرام مى‏كنى خدا[ست كه] آمرزنده مهربان است (1)// حرام کردن حلال خداوند از انسان معصوم بعید است !// سوره 93: الضحى// أَلَمْ يَجِدْكَ يَتِيمًا فَآوَى ﴿6﴾ وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَى ﴿7﴾// مگر نه تو را يتيم يافت پس پناه داد (6) و تو را سرگشته يافت پس هدايت كرد (7)// سوره 9: التوبة// عَفَا اللّهُ عَنكَ لِمَ أَذِنتَ لَهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُواْ وَتَعْلَمَ الْكَاذِبِينَ ﴿43﴾// خدايت ببخشايد چرا پيش از آنكه [حال] راستگويان بر تو روشن شود و دروغگويان را بازشناسى به آنان اجازه دادى (43)// چطور بدون اجازه کاری انجام داده که الله در این آیه الله خطاب میکند که او را می بخشد.

    پاسخحذف
  2. محمد طاها۳۱.۶.۹۰

    آیا حضرت محمد(ص) معصوم بوده است؟
    از آن جا که پیامبر باید معصوم باشد (چنانکه در جای خود مستدل گشته است ) با اثبات این مطلب که حضرت محمد(ص) پیامبر است ، می توان بر معصومیت او دلیل اقامه کرد. اما راه اثبات نبوت پیامبر اسلام سه طریق است :
    اول :جمع قرآین :سوابق زندگی هر انسانی راه اطمینان بخشی برای تشخیص درستی و نادرستی ادعاهای اوست ، مراجعه به زندگی چهل ساله ی پیامبر اسلام (ص) - که کتابهای تاریخی مستند برای ما گزارش کرده اند - بیان گر پاکی ، امانت ، صداقت ، راستی و درستی او در همه ی ابعاد زندگی بوده است . اطمینان مردم به او آن قدر زیاد بود که او را امین لقب دادند و در حدی از اخلاق حسنه قرار داشت که پس از بعثت ، دشمنانش - که از هر حربه ای استفاده می کردند - نتوانستند او را به خلاف کاری ، ظلم ، دروغ ، خیانت و هیچ آلودگی دیگری متهم سازند.
    در عین حال او در عین امی بودن ، حقایقی را برای بشر بیان می کد که اوج اندیشه ی انسان در مسایل خداشناسی ، انسان شناسی و راه و رسم صحیح زندگی به شمار می رود. وقتی این موارد در کنار یکدیگر قرار می گیرد، تردیدی باقی نمی گذارد که محمد بن عبدالله به حقیقت فرستاده ی خدا برای هدایت مردم بود.
    دوم :معرفی پیامبر پیشین . از مطالعه تاریخ به دست می آید که پیامبر پیشین ، بعثت پیامبر اسلام را بشارت داده بودند و گروهی از اهل کتاب ، در انتظار ظهور او روز شماری می کردند و نشان رهایی روشن و گویا از وی در دست داشتند.
    سوم :معجزه ، یکی از مهم ترین راههای اثبات نبوت آن است که مدعی نبوت معجزه بیاورد و از این طریق ارتباط خاص خود را با خدا برای مردم روشن سازد. کتاب های تاریخ و حدیث معجزات فراوانی را از پیامبر اسلام ثبت و ضبط کرده است ، مانند سخن گفتن سنگ ریزه در دستان او، (بحارالانوار، ج 17، صص 373 و 377 و دلائل النبوه ، ج 6، صص 64 و 65). انشقاق قمر، (دلائل النبوه ، ج 2، صص 261 - 268 و بحارالانوار، ج 17، ص 355). حرکت کردن درخت به سوی او و بازگشتن آن به محل اولیه ، (دلائل النبوه ، ج 6، صص 13 - 17) و... اما روشن ترین و ارزشمندترین آنها قرآن کریم است که معجزه جاودانی و همیشه باقی پیامبر اسلام است ، (نگا:در سنامه عقاید، علی شیروانی ، قم ، مرکز جهانی علوم اسلامی ، چاپ اول ، 1376 ش ، صص 154 - 159). و همین معجزه الهی صفاتی را برای رسول اکرم (ص) شمارش می کند که تنها در مورد معصوم صادق است ، (نگا:حاقه / 41، قلم / 5، اعرف / 157، آل عمران / 159، نجم / 2 - 4، شعرائ / 28، توبه / 129). بنابراین ، حال که اثبات شد حضرت محمد(ص) پیامبر است و پیامبر باید معصوم باشد، حضرت محمد(ص) نیز معصوم خواهد بود.
    و اما درباره گستره عصمت پیامبران و امامان(ع) باید دانست، از گذشته دور دو نظریه وجود داشته و دارد. برخی معتقدند پیامبران و به دنبال آنها امامان(ع) تنها در تلقی وحی و ابلاغ وحی معصوم هستند(اعتقادات شیخ صدوق)..
    برخی معتقدند پیامبران و امامان علاوه بر تلقی و ابلاغ وحی، حتی در تمام امور شخصی زندگی خود نیز معصوم می باشند(اعتقادات شیخ مفید).
    بنابراین شما به هر کدام از دو نظریه معتقد باشید ضرری به اعتقاد اسلامی شما وارد نمی شود. البته اعتقاد دوم نشانه معرفت بیشتر می باشد.
    توضیح مطلب این که:باید دانست راز عصمت در «علم و تقوا» نهفته است. به طوری که به هر مقدار علم به حقایق بیشتر باشد و تقوای آدمی مستحکم تر باشد از خطا و گناه بیشتر به دور خواهد بود.
    درباره پیامبران و امامان(ع) قدر متیقن آن است که در تلقی و ابلاغ وحی و بیان احکام شرعی و هدایت مردم به علم الهی متصل می باشند و پاکی و تقوای آنان به حدی می باشد که با حفظ امانت آنچه را که از سوی خداوند و یا پیامبر و امام قبلی به آنها رسیده است بدون کاستی و فزونی به مردم منتقل می کنند. لذا در این باره به طور کامل معصوم می باشند. چنان که در قرآن می خوانیم: «و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی از سر هوس سخن نمی گوید این سخن او به جز وحی نیست» (نجم، آیه 3 و 4).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۴.۵.۹۵

      Wrong.
      According to the bible in the future there will come a false prophet (mohammad) who will give the God properties like the satan. The messanger of satan will attribute the satanic behaviour to the true god like:
      Lier , Khayrul makerin , Jabbar , Ghahhar and etc.
      Therefore all ahlul kitab believe that muhammad was a false peophet (according to the Bible) and sent by the satan himself.

      حذف
  3. ناشناس۲.۸.۹۰

    به نظر شما این چه کسی بوده که با محمد حرف میزده آیا واقعا از ماورا به او وحی میشده یا ماجرایی دیگه ای در کار بوده . واقعا قضیه وحی چی بوده که در برخی از ایات به خود محمد گوش زد میشده اگر خدا با او حرف نمیزده پس این که بوده که او را ملامت میکرده اگه خدایی در کار نبوده پس این سخنان از کجا به او وحی میشده؟

    پاسخحذف
  4. ناشناس۱۳.۹.۹۰

    در مورده یکی از نظرات....
    این معجزات پیامبر از کجا اومده؟؟ چرا کسی نمیدونه....چرا هیچکس ازش خبر نداره...ما هم تاحالا نشنیدیم..!!!!!!
    ما و بالا تر از ما (در اصطلاح) فقط شق القمر و میدونن که شما هم ذکر کردید...ولی همونجور که هممون میدونیم... اخیرا واقعه ی شق القمر که حدود 1400 سال پیش به محمد و معجزه ی او نسبت داده شده...دوباره تکرار شده...که زمانش هم هر 1000 و اندی سال تکرار میشه ...که دلیل علمیشم...اینه که مدار قمر زمین و مریخ طی این هزار و ... سال به کمترین فاصلش از زمین یعنی ۶۳۴ مایلی میرسه و از دید ما هر دو یعنی مریخ و ماه به یک اندازه دیده میشند...که
    شاید در اونموقع بدلیل فقر علمی مردم...و ندونستن دلیلش این و به معجزات پیامبر نسبت میدن.....
    ....و ...خوب...اونا هم از خدا خواسته!!!!!

    پاسخحذف
  5. ناشناس۲۸.۹.۹۰

    متاسفم برا همتون

    پاسخحذف
  6. ناشناس۲۸.۹.۹۰

    ماجرای مرتد شدن کاتب وحی (عبدالله بن ابی سرح) چه بوده است؟

    عبدالله ابن ابی سرح که زمانی از نزدیک ترین اصحاب و محارم حضرت محمد بود و کاتب وحی بود.پس از مدتی نسبت به کیفیت نزول آیات قران و ماهیت وحی و پیغمبری حضرت محمد تردید کرد زیرا که او چندین بار کلمات وجملات آیات نازل شده را بدلخواه خود تغییر داد و حضرت محمد نیز ان آیات تحریف شده را پذیرفت.این امر شک ابی سرح را برانگیخت.سرانجام ابی سرح در مورد آیه"فتبارک الله احسن الخالقین"(سوره مومنون.آیه14) با پیغمبر اختلاف پیدا کرد او معتقد بود که:"این آیه را من سروده ام و محمد آنرا از من دزدیده است"(سوره انعام.آیه93)" اشاره به همین ماجراست.

    ابی سرح پس از این اختلاف از دین اسلام برگشت و حضرت محمد خون او را حلال ساخت. (تاریخ طبری.جلد 3.صفحه1187)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۵.۱۲.۹۰

      اگه اینقدر دوست دارین دقیق شین باید این فرضیه رو هم در نظر بگیرین که کلی فرد بودن که می خواستن آیاتو دروغ جلوه بدن !
      اگه توطئه بوده این حرکت ابی سرح چی ؟
      اگه روشن فکرین یه طرفه به قاضی نرین حتی اگه به سودتونه !

      حذف
    2. ناشناس۴.۲.۹۱

      اصولاً چرا کاتب وحی باید توطئه کنه و شبانه فرار کنه؟ کاتب وحی کسی‌ است که نسبت به کاری که انجام میده ایمان خیلی‌ قوی داره و خیلی‌ مضحکِ که همچین کاری بکنه. از اون گذشته شما با طرح تئوری توطئه در واقع خود محمد رو زیر سوال بردین که نتونسته یه کاتب مطمئن رو به کار بگیره. این با سجایا ی یه پیغمبر که خالی‌ از خطا و اشتباه باید باشه منافات داره.

      حذف
    3. ناشناس۱۴.۱.۹۲

      حکایت عبالله بن ابی سرح مبنای تاریخی درستی ندارد وبه این شکل وتفسیر بی پایه واساس است.

      حذف
    4. سرابی۱۹.۷.۹۲

      خب پس به جای این که حقیقت ارو به خاطر عقایدت کتمان کنی بهتره یه کم فکر کنی در باره ی اعتقادات کوکورانه ات تجدید نظر کنی!

      حذف
  7. ناشناس۲۳.۱۱.۹۰

    شما در مورد قران در مقالات دیگہ میخواستید ثابت کنید کہ این کتاب ساختہ و پرداختہ خود حضرت محمد است نہ وحی الھی ولی در اینجا با ھمین قرانی کہ ساختہ حضرت محمدہ میخواین گناھان اونو اثبات کنید. فکر کنید، کدوم دیوونہ ای میاد کتابی بنویسہ بعد تو اون بہ خودش گیر بدہ و خودشو سرزنش کنہ ؟
    یا مثل اینکہ بہ گفتہ اریش فون دنیکن فضانوردای اون ور فضا اومدند و بہ حضرت محمد وحی فرستادند!
    لطفا دقیقا مشخص کنید کہ با زیر سوال بردن اصول اسلامی میخواین چی رو اثبات کنید؟ دانشمندان وقتی بر یک فرضیہ انتقاد میکنند خودشان حتما فرضیہ دیگہ ای دارند. شما وقتی میگید این خدا نبودہ کہ ادیان رو بخصوص اسلام رو بوجود اوردہ، پس چی بودہ ماجراھای پیامبران و کتاب ھاشون؟ آیا شما با اقای دنیکن موافق ھستید؟
    لطفا جواب منو بدین چون خیلی دوست دارم بدونم شما بہ کدام طرز فکری مربوط ھستین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۶.۱۱.۹۰

      درجواب ناشناس اخر
      جاری شدن چنین سخنانی حتی از یک بچه 8ساله هم بعیده.سوال شما این است که محمد چطور ممکن است در کتاب خودش به خود دستور دهد.
      خیلی ساده است.محمد اسم خدارو در این کتاب اورده تا به دیگران بگوید که یک وجود والا این دستورات را به ما می دهد تا با این کار عربها را فریب دهد که تا حدودی هم توانست
      دوم سوال کردید که با زیر سوال بردن اسلام چه چیزی را می خواهید ثابت کنید.
      عرض به خدمت شما به امر اصولا روشنگری می گویند .به بیان ساده تر چهره کثیف اسلام را برملا می کنند تا کسانی که اگاهی ندارند و یا در اعتقادات پلیدشان حبس شده اند این مطالب را بخوانند تا به حماقتشان پی ببرند

      حذف
    2. ایرانی دلسوز۲۱.۷.۹۱

      در جواب دوستمون باید بگم خب مسلمه که کسی مثل محمد باید طوری در قرآن صحبت کنه که مردم فکر کنن درسته خدایی هم هست که داره با محمد حرف میزنه اگر غیراین میبود که همه بهش شک می کردن در ضمن هر کس چهل روز بره یه جا تو تنهایی خودش باشه بعد چهل روز احتمال داره یه خیالاتی به سرش بزنه قرآن هم تمثیلی بیش نیست.

      حذف
    3. ناشناس۷.۲.۹۳

      در جواب دوست ناشناس. عزیز من اگر شما برادر و یا پدری داری که از صمیم قلب به او و اعتقادات درونیش ایمان و اعتماد کامل و صد در صد داری که دروغ و ریا در ذاتشان نیست و یکی از آنها به شما بگوید که با جبرییل در تماس است و جبرییل برایش پیغامهایی از طرف خدا میاورد، عکس العمل شما چیست؟ غیر از اینکه یا این مسئله را دروغ میپنداری و یا اینکه (با عرض معذرت) مدعی را که پدر یا برادرت باشد را بیمار روحی و روانی پنداشته، برای معالجه و کمک او را نزد دکتر روانشناس میبری؟ حال شما چطور ادعای فردی را که نه دیده ای و نه میشناسی در ۱۴۰۰ سال پیش در این مورد میتوانی قبول کنی؟

      حذف
  8. ناشناس۵.۱۲.۹۰

    " ای رسول گرامی آیا ما تورا شرح صدر عطا نکردیم.و بارسنگین گناه را از تو دور داشتیم در حالیکه ان بار سنگین گناه ممکن بودپشت تو را گران دارد."

    این ترجمه غلطه !
    وزر معنی بار می دهد و نه لروما گناه !
    در شرح آیه اگه بخونین متوجه می شین !

    پاسخحذف
  9. ناشناس۲۲.۱۲.۹۰

    می شه به من بگيد که بر اساس چه تعريفی معصوم کسيه که شيطان توان نفوذ در اونو نداره؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سرابی۱۹.۷.۹۲

      چرا هی سعی می کنید صورت مساله رو با سوالای بی خود پاک کنید؟

      حذف
  10. ناشناس۹.۲.۹۱

    تمام معجزات پیامبران طبق اصول علمی قابل تشریحه....اگرم برخی معجزات فعلا قابل تفسیر نیست یعنی هنوز علم بشر به اون حد از کمال نرسیده!
    اگر شقالقمر معجزه پیامبر بوده نه تنها بخاطر به اصطلاح دونیم شدن ماهبلکه اشراف پیامبر به علم وزمان وقوع ان...که در ان روزگار وحتی الان هم داشتن علم به این مسئله خود معجزه بوده!

    پاسخحذف
  11. ناشناس۲۳.۵.۹۱

    اهان پس دوست گرامی که میگی معجزه دیلیل علمی داره میشه دلیل علمی اژدها شدن عصای موسی چیه بگو یاد بگیریم ما هم معجزه کنیم فقط میترسم عصام اژدها شه خودمو بخوره جمع کنید بساط خرافاتو دروغا بابا اون محمد الاغ که ادعای بی سوادی میکردو مگفتندادم بی سواد مگه میتونه چنین ایاتی بگه اره که میشه مگه حرف مفت زدن کاری داره مگه با دستای خودش نوشته که بگیم اره معجزه شده اگه راس میگفت به دست خودش مینوشت که حالا هم این همه حرف از توش در نمیومد و اینم بگم که اون سلمان فارسی خیانت کار خایه مال نامرد همه اینارو به محمد یاد میداد اره پس کم شرو ور بگید دیگه بس کنید با تشکر از دوستای ضد اسلام وارش عزیز در پناه خرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۴.۱.۹۲

      اول اینکه خرد چیست وکجاست که می گی درپناه خرد؟دوم امثال تو که حتی خرد هم نمی دانی چیست که نمی توانند معجزه را درک کنن .سوم آیا جز توهین چیزی دیگر بلدی؟ بله کسی که دین ندارد خوبی واخلاق وانسانیت وارزشهای والای انسانی سرش نمیشه همینه که مثل یک حیوان فقط به فکر ارضای امیال خودشه وبی پروا به همه کس وهمه چیز توهین می کند.درجواب آنکه شق القمر را علمی دانسته باید بگم این هم یکی ازمعجزات پیامبر عزیز ماست .ما هم میدانیم همه چیز باید دلیل وعلت داشته باشه.خداوند علت العلل ومسبب الاسباب است فقط کافی است به چیزی بگوید باش پس می شود .بقیه ی کامنت ها اراجیف ومغلطه است.

      حذف
    2. ببین گله اولا اژدها نه و مار
      بعدم این معجزات برا سواستفاده نبوده برای درک مردم و هدایتشون بوده
      در ضمن اینا همش با اذن خدا صورت میگرفته
      بعدم بیناموس حرف دهنتو بفهم
      حال نداری ثواب کنی دگ گناه نکن
      اگه یکم تو زندگیت خدارو حس میکردی این حرف مفتارو نمیزدی
      اگه یکم زندگیت بوی خدارو میداد اینطوری نبود سری بعدی حرف مفت بزنی با من طرفی

      حذف
  12. ناشناس۱۰.۸.۹۱

    انسان هاي كافر بي دين انشا الله جاي شما در دوزخ است و هر شخصي اين

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۳.۱۲.۹۱

      از خدا خواستم که جوابی در خور شما کافران و تکذیب کنندگان بدهد: سوره « محمد » برایتان آمده:
      پس [اى منافقان] آيا اميد بستيد كه چون [از خدا] برگشتيد [يا سرپرست مردم شديد] در [روى] زمين فساد كنيد و خويشاونديهاى خود را از هم بگسليد (۲۲)


      فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِن تَوَلَّيْتُمْ أَن تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ ﴿۲۲﴾

      اينان همان كسانند كه خدا آنان را لعنت نموده و [گوش دل] ايشان را ناشنوا و چشمهايشان را نابينا كرده است (۲۳)


      أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ ﴿۲۳﴾

      آيا به آيات قرآن نمى‏انديشند يا [مگر] بر دلهايشان قفلهايى نهاده شده است (۲۴)


      أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا ﴿۲۴﴾

      بى‏گمان كسانى كه پس از آنكه [راه] هدايت بر آنان روشن شد [به حقيقت] پشت كردند شيطان آنان را فريفت و به آرزوهاى دور و درازشان انداخت (۲۵)


      إِنَّ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَى الشَّيْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَى لَهُمْ ﴿۲۵﴾

      چرا كه آنان به كسانى كه آنچه را خدا نازل كرده خوش نمى‏داشتند گفتند ما در كار [مخالفت] تا حدودى از شما اطاعت‏ خواهيم كرد و خدا از همداستانى آنان آگاه است (۲۶)


      ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لِلَّذِينَ كَرِهُوا مَا نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الْأَمْرِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرَارَهُمْ ﴿۲۶﴾

      پس چگونه [تاب مى‏آورند] وقتى كه فرشتگان [عذاب] جانشان را مى‏ستانند و بر چهره و پشت آنان تازيانه مى‏نوازند (۲۷)


      فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمْ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ ﴿۲۷﴾

      زيرا آنان از آنچه خدا را به خشم آورده پيروى كرده‏اند و خرسنديش را خوش نداشتند پس اعمالشان را باطل گردانيد (۲۸)


      ذَلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ ﴿۲۸﴾

      آيا كسانى كه در دلهايشان مرضى هست پنداشتند كه خدا هرگز كينه آنان را آشكار نخواهد كرد (۲۹)


      أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَن لَّن يُخْرِجَ اللَّهُ أَضْغَانَهُمْ ﴿۲۹﴾

      حذف
  13. ناشناس۲۱.۱۰.۹۱

    چرا تمام اون بلاهایی که بر سر قوم های لوط و ثمود و غیره میومد و از جانب خدا سنگ و بوزینه میشدند و یااز اسمون یه چیزی میومد و نابودشون میکرد هر گز دیگه تکرار نشد؟ چرا هزاران ساله که خدا دیگه با هیچ قومی کاری نداره قوم لوط بدتر بودن یا مثلا فلان کشور که لواط رو قانون کرده(ازدواج همجنس گراها ) ..؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چون اینا به اون اندازه بی شرف نشدن که هرزگی رو رواج بدن
      اگه تو کشوری لواط آزاده از اون طرف حریم شخصی هم هست
      و اینکه چرا هنوز عذابی نمیاد دلیل و حکمت داره
      یکیش اینه که کل مردم باید از راه بدر بشن و نشانه نباشه بعد خدا یه پیامبری با یه معجزه ای میفرسته
      یکی دلیلل دیگه اش اینه که الان قران هست
      خیلی دلت عذاب میخواد؟
      بگو خودم از خد برات میخوام

      حذف
  14. ناشناس۲۲.۱۰.۹۱

    دوستان کمی فکر کنید کمی شک کنید از سنگ شدن
    نترسید

    پاسخحذف
  15. ناشناس۱۵.۱.۹۲

    چرانظرات مخالف را حذف می کنید همه می دانند که شما مشتی بی فرهنگ والوات هستید نوشته هاتان سند درستی ندارد اگر راست می گید حذف نکنید وجواب بدهید.شما که ادعای آزادی خواهی دارید .

    پاسخحذف
  16. ناشناس۶.۵.۹۲

    مسلمان خرد خفته!
    شما از دست آوردهای علمی کفار دست بردارید؛ بهره نبرید. از برق، تیفون، هوا پیما، انتیرنیت، خودرو و هزاران هزار کشفیات و اختراعات کافرا استفاده نکنید؛ ما هم راضی میشم به دوزخ شما روانه بشیم.

    پاسخحذف
  17. با سلام و درود
    آقای آرش تفرشی به نظرم بهتره وقتی که دارید معنای آیه ای رو می نویسید پس و پیش اون رو هم بنویسید شاید چیز خلاف اون چیزی که شما می فرمایید وجود داشته باشه. مثل سوره ی نحل آیه ی 98 در ایه ی بعدی یعنی در آیه ی 99 و 100 نوشته شده که
    معنای هر سه آیه: 98 ایرسوا ما پس هرگاه خواهی قرآن تلاوت کنی پس اول اندیشه و وسوسه شیطان مردود به خدا پناه ببر99 که البته شیطان هرگز به کسانیکه به پروردگارشان ایمان اورده و بر او توکل می کنند تسلطی نیست. 100فقط تسلط شیطان بر نفوسی است که او را دوست خود گرفته اند و به اغوای او بخدا شرک آورده اند.

    پاسخحذف
  18. چرا مغلطه میکنید ؟ به همه این شبهات پاسخ داده شده . کافیه توی گوگل سرچ کنید : پاسخ شبهه گناه پیامبر . اگه شما واقعا حقیقت براتون مهمه ، اگه می خواید همینجوری یه چیزی بگید و فقط اسلام ستیزید و حتی اگه حق بودن اسلام ثابت بشه باز هم قبول نمی کنید ، اون وقت دیگه وضع فرق میکنه ، ولی اگه دنبال حقیقتید باید پاسخشبهه رو هم بخونید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا برای کسی که جوابهای زندگیشو از تو گوگل سرچ میکنه متاسفم
      تو هنوز نمیدونی اینترنت منبع درستی نیست
      بعدم در جواب اون بالایی بگم تو از کجا میدونی اون ادمای مخترع کافرن؟ هان؟ نکنه تو هنگام مرگ پیششون بودی؟
      چندا منبع بیارم که ادیسون مسلمان شد و مرد

      حذف
  19. ناشناس۳۱.۲.۹۳

    لعنت به تو!
    این ترجمه های غلطو از کجات درآوردی؟

    پاسخحذف
  20. ناشناس۹.۴.۹۳

    اصلا بیخییال از اینکه قران رو کی نوشته و از کجا اومده وقتی باعث ارامش انسان میشه و تاکید میکنه بر ارزش های والای انسانی صداقت احترام حرام حلال...همین کافیه برای پرستشش.
    ما بهش معتقدیم و خوضبلات شما کافرها مارو از راهمون گمراه نمیکنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دقیقا لایک داری
      اگه اینا یه درصد توی زندگیشون از قران استفاده میکردند اینطوری نبود
      یا اگه بجای تو اینترنت سرچ کردن و پاسخ شبه ها رو بخونن میرفتن یه بار قران و میخوندن باز اینطوری نبود

      حذف
  21. خشایار م از سن فرنسیسکو۳.۶.۹۳

    من برای کثافتی مثل هیتلر ارزش بیشتری قائل هستم تا حرامزاده‌های همچون محمد و علی‌ گور به گور شده. هیتلر کشت و قتل عام کرد ولی‌ تقصیر الله و خدای خیالی خودش ننداخت. این لجن‌های مادر جنده مثل محمد و علی‌ پیروان خونخوار شان، کشتند، قتل عام کردند، غارت کردند، زنهای دیگران را تجاوز کردند، بچه‌های معصوم را در بازار حجاز فروختند، دست آخر انداختند تقصیر الله کثافت شون . باید به محمد و علی‌ تمامی‌ امامان و هر الاغی که پیرو این لجنی به اسم اسلام است گفت، ریدم به روح پلیدتون که ۱۴۰۰ سال است غیر از خرافات و وحشیگری، حماقت و کثافت چیزی اشاعه نکردین. ریدم به روح محمد، ریدم به دهان علی‌، و هر الاغی که فکر میکنه اینا معصوم هستند یا پیامبر یا مقدّس ... هیچ شکی من ندارم اگر این ارازل اوباشی به اسم محمد و علی‌ کیری و یا کثافت‌ای به اسم اسهال ناب محمّدی نیامده بود، اوضاع خاور میانه، و مخصوصاّ ایران خیلی‌ بهتر از الان بود. به امید نابودی این گًه ... واضح است، گًه خوک پاکتر از روح محمد و یا علی‌ ‌ست چرا که گًه خوک باعث اشک یتیمی یا بچه أای نشده، ولی‌ محمد و علی‌ باعث اشک چندین اشک بچه معصوم به خاطر از دست دادن پدر و مادر خود به دست محمد و علی‌ و پیرو آن پلید شان.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کیرم تو کس خوارت همینو میخواستی؟
      اخه احمق الاغ خودتو نفهم بیشعور
      تو که انقد عقل نداری که میری تو اینترنت یه سری چرت و پرت و میخونی و زودی قبول دار میشی
      کودن و نفهم
      اگه خدا خداست و پیامبر پیامبر توعه سگ و جوری از دنیا میبره که عبرتی باشه برای ضد اسلام های دگ
      از خدا میخوام که مرگت و جوری نشر بده که خودمم ببینم حرومزاده

      حذف
  22. ناشناس۳.۶.۹۳

    آخه اینم شد دین و طرز تفکر انسانی‌، شهادت یک زن، نصف مرد هستش، در سوره النسا میگه زنی‌ که از شوهرش نافرمانی می‌کنه، بزنش و باز توی همین سوره النسا به محمد میگه، در جنگ زنان غنیمت جنگی هستند و ملک تو خواهند بود. به عبارت دیگر، میتونی‌ بهشون تجاوز بکنی‌. آخه مسلمونهای احمق، بی‌ شعور، تا کی می‌خواهید این اراجیف رو بخونید و با مغلطه کاری و سفسطه کاری توجیه کنین. برین زندگی‌ علی‌ رو بخونین ببین چه آدم چاقو کش کس کشی‌ بوده. اینا همشون از محمد بگیر و علی‌ و همه قشون‌ اسلام، یک سری چاقو کش روانی‌ جنایتکار بودند. بابا این دین ظلمت ، ظلمات ضاله نکبت رو ولش کنین، روشنایی رو ببین. تا کی میخواین برده تفکرات ۱۴۰۰ سال باشین که ظلم و بد بختی و بیچارگری رو مرسوم کرد. مرده پرستی‌ رو باب کرد و مردم را تحمیق. اگه این امامزادها شفا بلد بودند، خودشون زنده میموندند.آخه تا کی ؟ همین الان تو خاور میانه، هر روز مسلمونها چند تا دارند از هم میکشند؟ سر تا پای این کتاب نکبت نه تنها ارزش خودن نداره، بلکه باعث بدبختی و بیچارگی انسانها میشه، همینطور که تو ایران شد.

    پاسخحذف
  23. ناشناس۱۲.۸.۹۳

    میخواستم از مسئولین سایت تقاضا کنم از گذاشتن کامنت هایی که به اعتقادات دیگران توهین می کنند و رکیک ترین کلمات ممکن را برای حقانیت خودشون نثار طرف مقابل خودشون میکنند خودداری کنند. حالا چه از سوی هم فکران خود گردانندگان سایت باشند یا مخالفین اونا.

    پاسخحذف
  24. ناشناس۲۵.۱۰.۹۳

    عزیزان من مادر قرن ۲۱هستیم شما میتونید در عرض ۲۰ دقیقه سوره هارو ولو ایه به ایه و کلمه به کلمه ترجمه کنید به تفسیرهاتوجه کردن مال ادمهای تنبل وکودن ...اگر کمی فقط وقت بزارید میتونید خودتون پی ببرید در قران چی نوشته.....ضمنامحمد هیچ هیچ معجزه ایی نکرد که در قران نوشته بشه....چرا برای تمامی پیغمبران معجزاتون در کتابهای اسمانی ذکر شده جز محمد....ضمنا تمامی پیغمبران با فرشتگان زمان خیلی کوتاهی برخورد میکردن تا که محمد رسید فرشته میگفت..فردا یادت نره سر موقع بیا غار حرا......و تنها پیغمبری که فقط کشتن و قتل اوردمحمد بود و در ایاتش زیاد دیده میشه وحتی عکسهای تمامی امامان وووو با شمشیر...یعنی وسیله کشتن انسان الان هم در نماز جمعه هاشون اسلحله دستوشون مگیرن....پس لطفا اندیشه ۱۴۰۰ سال پیش رانداشته باشید ...اگر دقت کنید داعش چه اعمالی انجام میدهوتمامی کاراش روی ایه های قران که ما خونخوار میدنم انهارو ....ببینید دوه علی و محمد چقدر خون انسانها ریخته شده هیچ موقع نمیگفتید محمدو دینش براستی حق....تنبل نباشید و مطالعه کنید و به حقایق پی خواهید برد...

    پاسخحذف
  25. ناشناس۹.۸.۹۴

    به نام خدا
    عرض سلام خدمت تمامی دوستان
    اولین نکته که به ذهنم می رسه اینه که اگه برخی به نسبیت گرایی اخلاقی هم معتقد بودند می دونستند که باید به اعتقادات دیگران احترام گذاشت و نزاکت شرط اخلاقه
    مسئله دوم درباره معجزه جاوید پیامبر اکرم آیه ی تحدییعنی به مبارزه طلبیدن در ابتدای سوره بقره که می فرماید:اگر شک دارید که این قرآن از نزد خداست که بر بنده ی ما نازل شده سوره ای به مانند آن بیاورید و شاهدان خود جز خدا را بخوانید اگر راست می گویید

    جای بحث نیست که راه ساقط کردن قرآن آوردن سوره ای به مثل آن است

    مسئله دیگر این که ما می دانیم دوره های پس از پیامبر اسلام به ویژه امویان به جعل حدیث و داستان روی آوردند. حال برای رسیدن به حقیقت اسلام نیاز به امامان معصومی بود که بی واسطه از پیامبر نقل حقیقت کنند
    حال چرا معصوم علت آن اینجاست که اگر معصوم نباشد غرض خداوند که از هدایت بندگان حاصل نمی شود زیرا ممکن است پیامبر در ابلاغ وحی یا عمل دچار اشتباه شود و با عقلی که انسان ها دارند این خطا بر ملا شود.

    حق جو باشیم قرآن سرشار از فضایل اخلاقی است آن چه را که خود نمی فهمیم از دیگران بپرسیم شاید اشتباه کرده باشیم

    صرفا نظرم بود

    پاسخحذف
  26. ناشناس۲۸.۱.۹۵

    اشغالای حروم زاده جمع کنیداین اراجیفو،یه مشت یهودی حرومزاده میان زرمفت میزنن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز ،این رفتار رکیک و زشت شما باعث شده که دیگران اینقدر نسبت به اسلام درگمان بشن،ایا شما که مسلمون هستید هنوز متوجه نشدید که خداوند هیچ وقت به ما اجازه توهین به دیگران رو نداده؟اصلا دین به کنار،ایا این عمل جزو انسانیت هست؟؟،یادبگیرید به عقاید مختلف مردم احترام بزارید،این جزو اصولی ترین رفتاری هست که امام علی (ع) می فرمایند!

      حذف
  27. ناشناس۲۸.۱.۹۵

    اشغالای حروم زاده جمع کنیداین اراجیفو،یه مشت یهودی حرومزاده میان زرمفت میزنن

    پاسخحذف
  28. لایک داری ناشناس اخر
    اسم من محمد
    اقایون روشن فکر میشه نظرتونو درمورداین ایه سوره رحمن
    در سوره الرحمن آیات 19-20-21-22 :

    19- دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.

    20- اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.

    21- پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟

    22- از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.
    که اینو میگه بگید
    اون زمان که پیامبر به دانمارک که دگ سفر نکرده بود
    یا اصلا اونو ولش
    پیش گویی امام علی در مورد داعش که 1400 سال پیش گفته و الان تحقق یافته
    یا همه به کنار میریم به مقاله دکترکیت مور در مورد جنین شناسیو آیلات قران که بعد منججر به مسلمون شدنش شده
    به جای اینکه انقد روشنفرکی کنید و بگید که ماها احمقیم برید یکم فکر کنید
    اقایون به ظاهر روشن فکر حرف همه ی شماها صحیح و درست ما قبول دار شدیم فقط بگید ببینم اگه قیامتی در کار باشه زندگی بعد از مرگی باشه شماها چی دارین براش شماها اگه روشن فکر بودین زندگیتونو میکردین و به این چیزا کاری نداشتین و یه ادم دانا همه احتمالات و در نظر داره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۴.۵.۹۵

      You must be very simple minded to be cheated by those stupid verses in the quran.
      Quran and pislam is for murderers and pedophiles.
      Wake up people.

      حذف
  29. سلام آقا ی ناشناس ....اگه حرفهای صد من یه غاز شما حقیقته چرا اسم خودت رو با اطمینان نمی نویسی شما که اند روشنگری هستین به قول خودتون چرا یه کتاب نمینویسین ..بعدشم شما خوت سرتاپا ایرادی اول خوتو درست کن بعدش بپر سر اینو اون ......بعدشم تو هیچ دینی اجبار نیست که تورو خدا بیا مسلمون یا مسیحی یهودی شو ....اگه اعتقاد داری که خدایی وجود داره که این کاینات و ما رو با نظم خاصی آفریده هیچ وقت وقت و عقل و درایتت رو به حرفهایی که هیچ دلیلی نداره تلف کنی ....بعدشم دین اومده که به ما انسانها گه اگه بخواین سالم زندگی کنین برای خود یه حد و حدودی بزارین .....دین اسلام هم یکی از ادیانی هست که تمامی ادیان توحیدی تایید و اونا رو تکمیل کرده .شما یه کلمه از قرآن رو بیار که درست وحقیقت نباشه ...شاید درش امثال و حکم وجود داره و تابه چیزی اعتقاد نداشته باشی چیزی دریافت نمیکنی پس ببین تو زنگیت چه کاری درسته انجام بده تحقیق و مطالعه کن نه تخریب اذهان کاری کن که فردا پیش بزرگا سر خم نکنی بگی اشتباه کردم

    پاسخحذف
  30. اینم جواب سوال آیا حضرت محمد بوده یا نه؟
    این که یه شعر معروف که میگه عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت.....خطا به همه ی کسانی که میخواهند حقیقت رو بدونن ......این شعر سعدی هم جواب شما رو میدهکه میگه ...سنگ بدگوهراگر کاسه ی زرین بشکست قیمت سنگ نیفزایدو زرکم نشود.......اگه اسلام درست نبود حالا بیست درصد جمعیت جهان مسلمان نبودند من نمیگم فقط مسلمونا خوبند و...بلکه تمامی آدمایی که تو دونیا به خداوروز محشر اعتقاد دارند و کار نیک میکنندو به کسی ظلم نمیکنند........همه شون مسلمانند یعنی تسلیم خدابودنو سالم زندگی کردن .............والسلام .

    پاسخحذف
  31. پیغمبران الهی همه شون اومدن تا به آدما تذکر بدن که اگه میخوای زندگی کنی سعی کن درست وسالم زندگی کنی ....بعدشم آیا پیامبران پول ومالی از ما گرفتند که ما ادعای کذب بودنشون رو میکنیم اونا ا.مدن کهچشمای ما رو به حقیقت باز کنند نه اینکه به زنجیر بکشند ...امروزه دین شده ابزاری برای کنترل جهان که دست یه عده آدمه مریض وطمع کار هستش و فقط گوشه ای از دین رو که بر منافعشونه نشون میدن و بس .....اگه اونا معرفتشون و اعتقادشون کامل من وشما و دیگران ابزاری برای رسیدن به خواسته هاشون نمیکردند و شما هم وقت گرانمایه تون که خیلی هم محدوده صرف چیزایی که ارزشش رو نداره نمی کردید

    پاسخحذف
  32. بسیار عالی.ما باید اینچنین کار ریشه ای کنیم. فحش و ناسزا، آحوندها را مظلوم منمایاند و بر حق. هرگاه سوالی در مورد رفتار پیامبر نمائید، شیعیان با یک جمله، به حساب خودشان پاسخ شما را می دهند. آن جمله اینست. معصوم که بری از خطا است. چگونه ممکن است گناه کند. البته این شگرد در بیشتر موارد کار میکند. من نیمچه تحقیقی در مورد اصل عصمت کردم و تلاش کردم مبنای آن را پیدا کنم. طبیعتا وقتی دینی از چنین موضوع مهمی صحبت می کند این باید مبنایی، مثلا در قرآن داشته باشد. در قرآن آنچه هست در تضاد صریح با عصمت است. در حدیث های منسوب به محمد هم چنین نیامده. تحقیقات حاکی از این است که موضوع عصمت پیامبر و ائمه اولین بار در قرن دوم هجری مطرح شد. همین نشانگر چگونگی موضوع است. بزرگان شیعه برای اینکه بتوانند ائمه را مهم جلوه دهند به چیزی بیش از فرزندان محمد بودن نیاز داشتند. پس آنها عصمت را ابداع کردند و این صفت را که می خواستند به ائمه دهند ناچار به خود محمد هم دادند. و الا چگونه ممکن است که پیامبری معصوم نباشد ولی دوازده نسل جانشینانشان معصوم باشند. عصمت در تضاد صریح با قرآن است. حال شیعیاان باید بین قرآن و حدیث یک امام، یکی را انتخاب کنند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بنده معتقدم که اکثر روحانی های کشور ما هیچ چیز از اسلام نمی‌فهمند و اونقدر با خرافات و تعصبات شدید اسلام رو به ما نشون دادن که همه ما از اسلام متنفر شدیم،،درواقع جمهوری اسلامی ایران کلا از اسلام جداست،البته بازم نظر شما محترمه

      حذف
  33. خشایار تو یه ادم احمقی بی خردی بیشعوری که هر اتفاقی که تو دنیا میفتده گردن محمد علی انداختی تو ذهن پلیدی داری بیشعور حمال تو همون کشورهای غربی هزار تا فساد اتفاق میفته اما صداش در نمیاد احمق برو قرون وسطی رو مطالعه کن که همون دولتمرداشون مردم به طرز وحشیانه شکنه میکردن تو انقدر احمقی که حرفت با دلیل منطق نمی تونی ثابت کنی فقط از اول تا اخر فحش میدی تو یه خدا ستیزی که هیچیو قبول نداری احمق بیشعور اگه پیامبران نبودن حیونی مثل تو چطور میفهمید یه قدرتی بالاتر از همه وجود داره که هستی رو هدایت میکنه بعد تو بیشرف حرومی که معلوم نیست نطفت از ابلیس منعقد شده یا انسان ادای ادمای روشن فکرو درمیاری حمال تو قران چی گفته گفته زن شوهر دار رو تعرض نکن مال یتیم نخور لواط نکن زنا نکن حق مردوم نخور غیبت کسی نکن پشت کسی حرف نزن اخه بدرد نخور اینا کجاش بده بر فرض تو محمد دروغ گو بوده یه ادم بد بوده خوب ادم بد که بیکار نیست این کتاب بنویسه که ادمای اون موقع طفلای معصومو زنده بگور نکن اخه مغز فندوقی محمد مال فبیله بنی هاشم بوده کلی اعتبار داشته اگه میخاست هر جور عشقو حال بکنه میکرد دیگه نیاز به فلسفه بافی نداشته تو یه احمقی که وقتی به درک واسل شدی روح کثیفت به تاریکی میره و جر میخوره این همه کلپ مرگ خای موقت هست که بیشترشون اروپایی بودن که تو مرگ موقت زندگی بعد از مرگ دیدن یه کلیپ خودم دیدم یه زن روسبی که مرده بود تو یه سمزنار جولو هزار نفر ادم اروپایی داشت تعریف میکرد که به جهنم رفته بود طبقات جهنمو دیده بود به لطف خدا از عذاب نجات پیدا کرد به زندگی دنبا برگشت تا گذشترو جبران کنه هر کی بخاد براش بفرستم ببینه دیگه ضر زیاد نزن عقب مونده تو فکر کردی فقط اومدی تو این دنیا بخوری بکنی بعد زیر خاک بری بدن لجنتو کرما بخورن خاک تو سر عقب افتادت😂😂😂😂😂😊

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز،بنده هم مخالف برخی از نظرات ایشون بودم اما جسارتا شما اجازه ندارید اینقدر توهین آمیز صحبت کنید،وقتی منکر چیزی هستید دلیلی وجود نداره که کسانی که بهش اعتقاد دارند رو مورد تمسخر قرار بدید،این عمل چیزی نیست که اسلام به ما یاد داده باشه،قصد توهین ندارم اما شما اصولی ترین چیزهایی مثل صحبت کردن سنجیده و درست و با محبت با مردم رو که اسلام و پیامبران ما به ما سفارش کردند رو رعایت نمیکنید ،خداوند هیچوقت اجازه قضاوت دیگران رو به ما ندادند اگر گناهی باشه داوری میشه

      حذف
  34. سلام،بنده بیشتر مطالب وبلاگتون رو مطالعه کردم و به تمام نظرات شما احترام میزارم،اما باتمام احترامی که براتون قائلم باید بگم من نظری مخالف نظر شما دارم،من همیشه به دنبال این بودم که از درست بودن اسلام مطلع بشم،که در اغاز این تحقیق هم هزاران بار به اسلام و عقاید مسلمانان کفر گفتم،شک کردم!کمی مطالعه کردم و دوباره بهش ایمان اوردم و بازهم دوباره نسبت بهش کافر شدم،و این پروسه همچنان هم ادامه داره،تا اینکه به این نتیجه رسیدم که اسلام واقعا دین درستی و راستی هست،البته گرچه هنوز هم مسائلی زیادی هست که باید مورد بررسی قرار بدم،اما مطالبی که شما در مورد نقد قران نوشته بودید رو تونستم با چیزی که عقل حکم کرد اثبات کنم که شما در اشتباه بودید(جسارت نشه!)،من هیچ تعصبی در این عمل بکار نبردم و نظرات شمارو کاملا محترم شمردم.و احساس میکنم تفسیر شما اشتباه بوده.
    البته نا گفته نماند که خیلی خیلی متشکرم از شما که از وقت باارزشتون گذاشتید و این مطالب رو گرداوری کردید تا حداقل کمی در باره اون ها بیاندیشیم،و خیلی خیلی خیلی ممنون که طرز گفتار شما مؤدبانه بود و بحالت تهاجمی و توهین بیان نکرده بودید!��

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot