۳۰ مرداد ۱۳۸۹

توهین و فحاشی در قرآن


امیدوارم پس از مطالعه و بررسی؛ دوستان دست از این اندیشه ناقص که مدعی احترام به مقدسات اسلام می باشد دست شسته و بدانند چه در لفظ و چه در عمل و احکام قرآن همواره دگر اندیش ( بی خدایان ) را به باد توهین و تمسخر گرفته و دستور به نابود کردن وی داده.حال برای چنین آئینی چگونه میتوان احترام قائل شد؟ آئینی که در کنار توهین و فحاشی ؛ کشتار شما را هم بلامانع می داند. 

- آنان ( کافران ) گستاخ , خشن , زنازاده و بی اصل و نسب هستند . (قرآن .سوره قلم . آیه  ۱۳)

- اف بر شما و بر آنچه غير از الله مى ‏پرستيد مگر نمى‏ انديشيد. (قرآن . سوره انبیاء . آیه 67)

توهین و فحاشی در قرآن
توهین و فحاشی در قرآن

- چه شده که است از این پند اعراض می کنند؟ مانند خران وحشی که از شیر می گریزند. (قرآن .سوره مدثر. آیه ۴۹و50)

- بدترین جانوران نزد الله ، کسانی هستند که کافر شدند و ایمان هم نخواهند آورد. (قرآن . سوره انفال . آیه 55)

- کافران، مثل حیوانی است که کسی در گوش او آواز کند و او جز بانگی و آوازی نشنود اینان کرانند ، لالانند ، کورانند و هیچ در نمی یابند. (قرآن . سوره بقره . آیه  ۱۷۱)

 - و به راستى بسيارى از جن و انس را براى جهنم آفريده ‏ايم، دلهايى دارند كه با آن در نمى‏ يابند و چشمهايى دارند كه با آن نمى ‏بينند و گوشهايى دارند كه با آن نمى ‏شنوند، آنان چون چهارپايانند، بلكه اينان گمراه ‏ترند، ايشان بى خبرند . (قرآن .سوره اعراف . آیه ۱۷۹)

توهین و فحاشی در قرآن
توهین و فحاشی در قرآن

- خدا  کسانی را که ایمان آورده و نیکوکار شوند را وارد باغ هایی از بهشت می کند که نهرها از زیر درختانش جاری است و انانکه به راه کفر به شهوت رانی و شکم پرستی مانند چهار پایان پرداختند عاقبت منزل انها آتش دوزخ خواهد بود. (قرآن . سوره محمد . آیه 12)

- و همچون شتران مبتلا به بیماری عطش، از آن می آشامید. (قرآن .سوره واقعه. آیه  ۵۶)

- آیا گمان می بری بیشتر آنها می ‏شنوند یا می ‏فهمند؟ آنها فقط همچون چهارپایانند بلکه گمراه تر. (قرآن .سوره فرقان. آیه  ۴۴ )

- همانا بدترين جنبندگان نزد الله كران و لالان هستند آنهائی كه نمى ‏انديشند. (قرآن .سوره انفال . آیه  ۲2)

توهین و فحاشی در قرآن
توهین و فحاشی در قرآن

- در دلهایشان مرضى است و الله بر مرضشان افزود و انها راست عذاب دردناکبدین سبب که دروغ می گویند. (قرآن . سوره بقره .آیه 10)

- و هنگامی که به آنان گفته شود: همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید، می گویند: آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟! بدانید اینها همان ابلهانند ولی نمی دانند. (قرآن .سوره بقره. آیه  ۱۳)

- مثل كسانى حمالان تورات شدند آنگاه آن را حمل نکردند، مانند خرى است كه كتابهايى را برپشت مى‏ كشد؛ چه زشت است بیان آن گروهی كه نشانه ‌های الله را دروغ پنداشتند و الله گروه ستمگر را راهنمائی نمی ‌نماید. (قرآن .سوره جمعه. آیه  ۵)

توهین و فحاشی در قرآن
توهین و فحاشی در قرآن

- به طور قطع از حال کسانی از شما، که در روز شنبه نافرمانی و گناه کردند، آگاه شده اید. ما به آنها گفتیم: به صورت بوزینه هایی طرد شده درآیید. (قرآن .سوره  بقره.  آیه  ۶۵)



- اى مؤمنان همانا مشركان نجس هستند، لذا نبايد پس از امسال ایشان به مسجدالحرام نزديك شوند، و اگر از تنگدستى مى‏ ترسيد، پس در آینده  نزدیک الله شما را از فضل خويش توانگر گرداند، كه الله داناى فرزانه است. (قرآن .سوره  توبه . آیه ۲8)

- بگو : آیا شما را از کسانی که در نزد الله کیفری بدتر از این دارند خبر، بدهم : کسانی که خدایشان لعنت کرده و بر آنها خشم گرفته و بعضی را بوزینه و خوک گردانیده است و خود بت پرستیده اند؟ اینان را بدترین جایگاه است و از راه راست گمگشته ترند. (قرآن . سوره مائده. آیه  ۶۰) 

توهین و فحاشی در قرآن
توهین و فحاشی در قرآن

- و اگر میخواستیم به آن آیات او را رفعت مقام می بخشیدیم، لیکن او به زمین (تن) فروماند و پیرو هوای نفس گردید، و در این صورت مثل و حکایت حال او به سگی ماند که اگر بر او حمله کنی و یا او را به حال خود واگذاری به عوعو زبان کشد. این است مثل مردمی که آیات ما را بعد از علم به آن تکذیب کردند. پس این حکایت بگو، باشد که به فکر آیند. (قرآن .سوره اعراف. آیه  ۱۷۶)

- و الله مثالي زده است: دو نفر را كه يكي از آن دو گنگ مادر زاد است و قادر بر هيچ كاري نيست و سر بار صاحبش می‌ باشد، او را به سراغ هر كاري بفرستد عمل خوبي انجام نمي‏دهد، آيا چنين انساني با كسي كه امر به عدل و داد مي ‏كند و بر راه راست قرار دارد مساوي است؟ (قرآن .سوره نحل. آیه  ۷۶)


توهین و فحاشی در قرآن
توهین و فحاشی در قرآن


- حال اين دو گروه (مؤ منان و منكران) حال نابينا و كر و بينا و شنوا است آيا اين دو همانند يكديگرند؟ آيا فكر نمي‏كنيد؟ (قرآن .سوره هود. آیه  ۲۴)


- بگو من نميگويم خزائن الله نزد من است و من آگاه از غيب نيستم و به شما نمي ‏گويم من فرشته ‏ام ، من تنها از آنچه به من وحي مي‏شود پيروي مي ‏كنم ، بگو آيا نابينا و بينا مساويند؟ چرا فكر نميكنيد؟ (قرآن .سوره انعام . آیه ۵۰ )

- نابينا و بينا هرگز مساوي نيستند. (قرآن .سوره فاطر. آیه  ۱۹)


- آيا كسي كه مي ‌داند آنچه از طرف پروردگارت بر تو (ای محمد) نازل شده حق است همانند كسي است كه نابيناست؟! تنها صاحبان انديشه متذكر مي‏شوند . (قرآن .سوره رعد. آیه  ۱۹)

- هرگز نابينا و بينا مساوي نيستند، همچنين كساني كه ايمان آورده و عمل صالح انجام داده ‏اند با بدكاران يكسان نخواهند بود، اما كمتر متذكر مي‏شويد. (قرآن . سوره غافر.  آیه ۵8)

















نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۵۴ نظر:

  1. ناشناس۲۹.۵.۹۰

    آیا برای شما هم این سئوال پیش آمده که چرا سردمداران جمهوری اسلامی در سخنرانی هایشان از کلمات سخیف و گاها رکیک استفاده میکنند برای پیدا کردن پاسخ این سئوال در توهین ها و فحاشی های قرآن به دگراندیشان مستتر است که تعدادی از انها در مطالب بابلا امده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲.۱۲.۹۰

      اگه همه چیزشون رو مثل قران میکردن جلوی چشم تو بد نمیاومدن.دزدی و دروغ گویی و تحمت زدن و دروغ گفتن هم از قران یاد گرفتن ؟و مثل این میمونه هر کار درستی که کنی بگیم از نظام جمهوری اسلامی ایران یاد گرفتی چون تو این نظام زندگی میکنی

      حذف
    2. ناشناس۱۳.۸.۹۲

      فحش یعنی نسبت دادن الفاظ و ویژگی های ناشایست به افراد شایسته!
      نه "توصیف حال افراد ناشایست".. قرآن کافران را توصیف می کند!

      حذف
    3. ناشناس۹.۱۱.۹۲

      دوست عزیز با لا ی من
      من نمیدونم که خدا به تو تا حالا چقدر عمر داده ولی تو هنوز نفهمیدی انسان یعنی چی حیوان یعنی چی
      فکر میکونی ننه بابات تخم دو زرده گذاشتن تو را شیعه به دنیا آوردن بقیه دنیا انسان نیستن بقل شما حیوانن(کافران) واقعن برات متاسفم

      حذف
    4. عزیزم شما که از تعریف واژه "کافر" خبر نداری چرا قضاوت می کنی ؟كفر در انسان، پوشانيدن و كتمان آگاهانه است . البته اینو هم بگم قبول نداشتن خدا هم کفر محسوب میشه حتی اگه از روی حماقت یا نا آگاهی باشه ، ولی اینو بدون که خداوند هیچ کسی رو کافر به دنیا نمیاره . به همه فرصت برابر برای انتخاب خدا داده میشه . من با این که توی یه خوانواده مذهبی و شیعه به دنیا اومدم ، وقتی به بلوغ فکر رسیدم رفتم دنیال حقیقت ، 2 سال تحقیق کردم ، حرف همه رو شنیدم ، توی این دو سال یه مدت زرتشتی بودم ، یه مدت بی دین ، اما آخرش شدم مسلمان شیعه و افتخار می کنم که با تحقیق به این دین رسیدم .

      حذف
    5. ناشناس۲۸.۴.۹۳

      عزیزم افریقاییه بی کتاب و بی سواد چیکار کنه؟

      حذف
    6. آزاداندیش۱۱.۸.۹۳

      اگر منظورت اون صهیونیست های آدم کش و بچه کشه که به نظر من اگه اسم بعضی حیوانات درنده رو روشون بذاریم توهین به اون حیوونه، تازه رکیک کی حرف رکیک زده؟!!

      حذف
    7. ناشناس۲۰.۸.۹۳

      چرت نگین

      حذف
    8. ناشناس۴.۵.۹۵

      Lets call all muslim najis and see how they react.
      Muslims are najisson !!

      حذف
  2. ناشناس۲۱.۸.۹۰

    - و هنگامی که به آنان گفته شود: همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید، می گویند: آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟! بدانید اینها همان ابلهانند ولی نمی دانند. (قرآن .سوره بقره. آیه ۱۳)
    الحق كه در وصف شماست ((=

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۹.۲.۹۱

      بسیار زیبا گفتید

      حذف
    2. ناشناس۹.۱۱.۹۲

      هر چی باشه از این خدای شما نمیترسیم که مارو ببره جهنم (خنده)
      شماهم برو.این کارارو بکن تا خدا برات حوری 140 کیلومتری بیاره عزیز

      حذف
  3. ناشناس۱۶.۹.۹۰

    واسه برداشت مفاهیم قرآن باید آیه های قبل و بعد از آن را هم تفصیر کرد نوشتن یک آیه که دلیل موجه برای بی ادبی نیست در ضمن در سوره قلم قبل از آیه 13 خدا کسایی رو میگه که کافر به وجود خدا هستند خدایی که مارو آفریده بهمون روزی میده شادی میده غم میده زندگی میده مرگ میده قطعا قبل از نزول این آیه بحثی بین اون کافرا و حضرت محمد افتاده که خدا شخصیت اون کافر رارو برای حضرت محمد بیان کرده منظورش به همه نبوده در ثانی تو چرا خودتو ناراحن میکنی مگه توصیف تو با توصیف قرآن جور در میاد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آیا اگه کسی با تو رفتار بدی داشته باشه و تو در جواب فحاشی کنی موجهه که بگی این کار رو در جواب ما وقع انجام دادم؟
      اینجا دو نکته هست:
      اول:خداوندی که جز پاکی چیزی نیست نباید با بندگان و آفریدگان خودش با این الفاظ رکیک حرف بزنه که در این صورت مردم دیگر چگونه می باید باشند؟
      دوم:شما می فرمایید که خدا در جواب کفار این حرف ها رو زده که همین واکنش نشان دادن خودش ضعف محسوب میشه که شابسته ی تعریفی که از خدا دارید نیست

      حذف
    2. آیا اگه کسی با تو رفتار بدی داشته باشه و تو در جواب فحاشی کنی موجهه که بگی این کار رو در جواب ما وقع انجام دادم؟
      اینجا دو نکته هست:
      اول:خداوندی که جز پاکی چیزی نیست نباید با بندگان و آفریدگان خودش با این الفاظ رکیک حرف بزنه که در این صورت مردم دیگر چگونه می باید باشند؟
      دوم:شما می فرمایید که خدا در جواب کفار این حرف ها رو زده که همین واکنش نشان دادن خودش ضعف محسوب میشه که شابسته ی تعریفی که از خدا دارید نیست

      حذف
    3. ناشناس۲۰.۸.۹۳

      واقعا راست می گی؟دلیل و مدرکت را بنویس؟اینها انذار و هشدار هستند
      یا چرت نگو

      حذف
  4. ناشناس۱۶.۹.۹۰

    قرآن برا اولین بار برای کسایی اومد که عرب بود عاری از تمدن پیشرفته ای مثل ایران و روم و یونان پس باید با اونا جوری حرف میزد که بفهمند حتی عربهای اون موقع همین طوری حرف میزدند مثالی حرف می زدند پس این دلیل بر بی ادبی قرآن نیست اینجا می پرسن که مگه قرآن برا همه آدما نیست؟منم میگم بله هست ولی وقتی میخوای برای جماعتی حرف بزنی به اندازه سطح فهم اونی که از همه سطح فهمش کمتر حرف بزن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۹.۵.۹۲

      منم اینو قبول دارم که این چیزا توهین نیست و گفتگوی عامیانه با بشره ولی حرف شما دارای نقصه و احتمالن سطح سواد شما به اندازه همون اعراب زمان جاهلیته چون کتاب قران تاریخ انقضا نداره که بگیم خوب عربا اون زمان نفهم بودن باید خیلی ساده گویی میشده پس الان که سطح سواد مردم رفته بالا باید کلمات قرانو تغییر داد

      حذف
    2. ناشناس۱.۲.۹۳

      همین الان شما اعتراف کردید که دست کم یه نفر هست که عقلش به اندازه همون عربای جاهله ، و با توجه به این حرفی که خودت زدی و این که باید به اندازه اونی که سطح فهمش از همه کمتره حرف زد ، پس حرف شما رد میشه

      حذف
  5. ناشناس۴.۱۱.۹۰

    واقعا متاسفم، من توهین به هیچ دینی رو قبول نمی کنم، همون طور که به خودم اجازه نمیدم به دینی توهین کنم و شخصیت کسانی رو که به دینی توهین می کنند سزاوار این (به قول شما) فحاشی قرآن می دونم!

    پاسخحذف
  6. ناشناس۶.۱۱.۹۰

    واقعا جای تاسف داره.شما در حدی نیستین که بخواین به قرآن توهین کنین.این حرف شما نه تنهابه قرآن و اسلام توهین میکنه بلکه به همه ی مذاهب و ادیان توهین میکنه چون بر همه آشکار شده که قرآن کتاب خداست و خدا وجود داره پس شما از اساس به همه ی آدما توهین میکنین.واقعا جای شرم داره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۷.۱.۹۲

      من به عنوان یک شیعه زاده و با خوندن 4 باره قرآن و تفسیر المیزان میگم قرآن کتاب خدا نیست و کار یگ آدم باهوشی به نام محمد است.

      حذف
    2. ناشناس۹.۱۱.۹۲

      دادا انقدرم که میگی باهوش نبوده ها
      فقط به فکر شکم.و زیره شکم بوده(خنده)

      حذف
  7. ناشناس۱۶.۱۱.۹۰

    دین یعنی کلاه شرعی گذاشتن اقلیتی برسر اکثریت که نه فرهنگ دا رند نه اقتصاد و آن اقلیت نابخرد اکثریت را در خفقان نگه میدارند و خرافات را در بین مردمشان ترویج میکنند و هرگز نمی گذارند کسی بداند که چرا باید چشم بسته همه مسایل شرعی وفقهی را بدون درک وشعور وفهم تقلید کند و مو به مو انجام بدهد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲.۱۲.۹۰

      در مورد دین زرتشت هم همین نظر رو داری؟

      حذف
    2. دین می خواهد زرتشت باشد یا اسلام، یهود باشد یا مسیح، جز یک دروغ بزرگ و استفاده ی قلیلی از کثیری چیز دیگری نیست

      حذف
  8. ناشناس۲.۱۲.۹۰

    تعدادی از ترجمه ها از اساس در قران وجود نداشت و تعدادی هم جانبدارانه قرار گرفته بود.در کل دروغی و توهینی دیده نمیشه اگه به حیوانات ربط میده خصلت انسانها رو چون هم این که این خصلتها در حیوانات هم هست و این که ما انسانها یک نو حیوانیم.

    پاسخحذف
  9. ناشناس۲.۱۲.۹۰

    فهم دین اسلام وجنایات آن نیاز به شعوربالا وسواد اندکی داره که 100%مسلمانها ازاون بی بهره اند چون کسیکه شعورداشته باشه مسلمون نمیشد.100%کسانیکه ازاین دین بی رحم وخشونت بارحمایت میکنندزحمت یک بارتعمق وتامل رابه خودشون نداد ه اند .محمد زرنگتر وکلاه بردارتر ازآن بود که مسلمانها بفهمند داستان ازچه قراره.مگه اجازه نقدرو به کسی میدهد.

    پاسخحذف
  10. ناشناس۱۳.۱۲.۹۰

    دوست من بررسی قران بدون در نظر گرفتن تاریخ دلیل نزول ایه و اشنائی با ادبیات عرب و زبان شمال عربستان که لحن قران است و استفاده از مثالهای رایج عربی که در ان زمان رایج بود کاری غیر علمی است ...مثل جدا کردن جملاتی از وسط یک کتاب بدون دانستن قبل و بعد جمله و اصلا هدف از طرح موضوع ...این عمل به درد برنامه های طنز می خوره که با بریدن چند جمله شوخی بانویسنده کنند ...نه به درد حکم صادر کردن ...در ضمن اعراب در ان زمان از این مثالها که مانند شتر ماده یا اسب تیز رو و ...زیاد استفاده می کردنند مثلا اگه یک ایرانی بگه سگ زرد ترادر شغاله ...یا مثل سگ و گربه نباش ..یا فلانی موش شد و ....فخش نداده و ادمها را به حیوان نسبت نداده بلکه خواننده می فهمد هدف گوینده چیست ...دوست من علمی تر با موضوع بر خورد کن ..............

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۹.۱۱.۹۲

      اتفاقا منم با نظر شما موافقم چرا که نصف این معانی بد توسط آخوندا تغییر کرده تو اگه معنای نکاح رو بدونی (معنی نکاح در زمان حضرت رسول)دیگه هیچ وقت دخترتو به نکاح کسی نمیدی
      تو قران شما خدا میگه هتک وپتکتو جر میدم
      (برو مهنای هتک پیدا کن ) بعد آخونده میاد ترجمه میکنه خداوند ریشه های شما رو بر خواهد کن!!!!!

      حذف
  11. ناشناس۲۷.۱۲.۹۰

    ابوطالب که ایمان نیاورد هم نفهم بود؟ ابوجهل را که می گویند دانای ان زمان بود چطور؟ ایا اگر الله با زبان ملایمتری حرف می زد بهتر نبود؟
    در ان زمان خیلی از عربهای "کافر" هم دانا بودند.
    این توهین قران است به تمام کافران و خدا فکر می کرد باید با زبان بد استفاده بکند؟ چرا در انجیا چنین چیزی کمتر است؟

    پاسخحذف
  12. ناشناس۲۹.۳.۹۱

    و مثل [دعوت‏كننده] كافران چون مثل كسى است كه حيوانى را كه جز صدا و ندايى [مبهم چيزى] نمى‏شنود بانگ مى‏زند [آرى] كرند لالند كورند [و] درنمى‏يابند (171)بقره
    بلد نیستی اشتباه معنی نکن

    پاسخحذف
  13. ناشناس۲۱.۵.۹۱

    خوشحالم از این که چند سالیه از این دین کثیف دست کشیدمو دارم مثل ادم زندگی میکنم ادیان در مجموع هیچ چیز جز یه استعمار نیستند شما نگاه کنید همین عربستان سالنه از همین کعبه بت خانه چقدر پول در میاره اقایون وخانومای متعصب به واقعیتم نگاه کنید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۸.۱.۹۲

      به طور قطع کسی که از دین دست بکشد چون تکیه گاه وعقیده وایمان ندارد ه مدت طولانی نمی تواندمثل آدم پاک ودرست زندگی کند وهدفش خلاصه می شود درپول درآوردن ولذات دنیوی وچون عقیده اش به معاد سست می شود درنتیجه دلیلی نمی بیند که امر ونهی را بپذیرد ودست به هر کاری به نفع خود می زند فقط کافی است به چنگ قانون و...نیفتد .به هر حال یک اجتماع بزرگ انسانی را نمی شود بدون اعتقاد وایمان به خدا اداره کرد.فقط ممکن است به طور موقت کسی بتواند برای حفظ آبرو یا پذیرش اجتماع خود را در ظاهر نگه دارد.

      حذف
    2. ناشناس۹.۱۱.۹۲

      مثل آخوندا حرف میزنی چو اوناهم میگن که.تمام کسانی که دینو رد کردن دنبال هواسهای نفسانیشون بودن ولی ما هر کیرو میبنی که بی دینه از بس به این. مثایل فکر کرده که موهاش سفیده شد. اسیون هاوکینگ به دنبال هواسهای جنسی نیچه و... آخریشم که استو جابز بود
      دوست عزیز اگه این سه چیزی که بهت بگم داشته باشی بهترین دینو دار
      اخلاق، عدالت،وجدان وصلام
      من که بی دینم میگم خلاف اخلاق که من برهنه برم تو خیابان(اخلاق)
      اگه به کسی ظلم بشه جلوی ظالم وایسم(وجدان)
      و اگه حقی به ضرر خود من بود به حق درست رای بدم(عدالت)
      موفق باشید

      حذف
    3. دین هیچ ربطی به اخلاق ندارد. سید جمال به اروپا میرود و وقتی بر می گردد می گوید به ممالک کفار رفتم که همه مسلمان بودند و به ممالک اسلامی آمدم که همه کافرند. اگر این حرف را درک کند می فهمد من چه می گویم.

      حذف
  14. ناشناس۲۱.۶.۹۱

    دست ازین تقدس بازیا بردارید هیچ چیز مقدس نیست وباید نقد بشن
    آفرین بر شما هم که اینگونه ساختارهارو مشکنید اکثر اونهای هم که بهشون بر میخوره وکامت میزارن میترسن این ترس باید شکسته بشه انسانهاباید ازاد فکر کنند و ازین توهم دست بردارن

    پاسخحذف
  15. ناشناس۲۵.۶.۹۱

    تفرشی ها که دانشمند بزرگی چون دکتر حسابی دارند که جایزه نوبل گرفته حکومت اونو متهم به فراماسون میکنه تا آخرین لحظه قرانش همراش بوده تو چرا اینجوری هستی آقای تفرشی؟؟؟؟؟!!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۷.۱.۹۲

      دکتر حسابی یک فیزیکدان معمولی بوده و اکثر چیزهای در موردش خالی بندی پسرشه

      حذف
  16. ناشناس۲۴.۹.۹۱

    به نام خدای یگانه

    در ایه 108 انعام آمده است: آنهايى را كه جز خدا را مى‌ پرستند دشنام مدهيد كه آنان از روى دشمنى به نادانى، خدا را دشنام خواهند داد. اين گونه براى هر امتى كردارشان را آراستيم. آنگاه بازگشت آنان به سوى پروردگارشان خواهد بود، و ايشان را از آنچه انجام مى‌دادند آگاه خواهد ساخت.

    و اما برای دین داری وانتخاب دین:

    هر فرقه‌اى به آنچه نزدشان است دلخوش‌اند (كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ؛ مومنون؛ آیه ۵۳ ).آنچه كه از آیه ۴۸ مائده بر مي آيد اين است كه همه گرایش ها مورد رضایت خدا نیست اما راه درست را در اختیار ما قرار داده است و ما را مجبور نکرده و در تنگنا قرار نداده بلكه ما را آزاد و مختار گذاشته است و گرنه همه ی ما را با يک گرایش می آفرید.
    برای هر یک از شما شریعت و راه روشنی قرار دادیم و اگر خدا می خواست همه شما را امت واحدی قرار می داد، ولی می خواهد شما را در آنچه به شما داده امتحان کند؛ پس به سوی کارهای نیک بر یکدیگر پیشی گیرید. بازگشت همه شما به سوی خداست؛ پس شما را به آنچه همواره درباره آن اختلاف می کردید، آگاه می کند. (۴۸) مائده(لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّـهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَـٰكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ إِلَى اللَّـهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ).

    اما برای ابهاماتی که شما وارد کردید هم نوع عزیز:

    آیا بهتر نیست که کمی انصاف بدهیم و قبل از هر گونه انتقاد خودمون وعلمی که داریم را مورد نقد قرار بدهیم،بیان صفات ورای ناسزاست، اگر کسی زنا زاده نباشد و به او زنا زاده گویند این تهمت هست ، اما در قرآن - سوره قلم - آیه 13 - خدا شرح حالی از مرام و کردارشان به پیامبر گفته - آنچنان که ممکن است در باب توضیح درباره کسی بگویید آن فرد موتاد تن فروشی است که... ، در پایان آیا فکر نمیکنید که اگر درخت بخواهد آراسته شود باید حرص شود . به امید روشنی دل خودم و هم کیشان مسلمانم و شما که هم نوع من هستید... خدا نگهدار

    پاسخحذف
  17. ناشناس۷.۱۰.۹۱

    در باب حال مغرضانه ی شما هم نوع محترم همین بس که آیهایی از قرآن را مینویسید که آیه های پس ویش آنها مغز جمله را میرساند ولی شما آیه های پس و پیش آن را نمینویسد . و خداوند به همه چیز آگاه است . (از طرف کسی که در محیط کفر مسلمان شد ، 2 سالگی ام را تولد میگیریم چون که 2 سال از اسلام آوردنم میگذرد)

    پاسخحذف
  18. ناشناس۱۱.۳.۹۲

    نمیدانم این قران از کدام اسمان آمده در حالیکه بعد از جوف زمین کسی نمتواند بالا برود. ایا خداوند کره زمین را دورا دور گشته وبلآخر کتاب خود را به جاهل ترین ادم های روی زمین آنهم توسط جبریل به یک مرد عیاش و بیسواد میسپارد؟؟؟؟؟ مرا عجب آید ازین خداوند.. این جبریل پس حالا کجاست تا بنگرد از حال و احوال این مسلمین بپرسد که چرا یکدیگر خود را میکشند و نام شهید و غازی را بالای یگدیگر میگذارند. بهبه به این خداوندی و این کتاب....؟؟؟؟؟؟؟


    پاسخحذف
  19. ناشناس۵.۴.۹۲

    کلن حرفهای این وبلاگ درست نیست.

    پاسخحذف
  20. ناشناس۲۱.۵.۹۲

    کلمه کوران ونابینا کران وناشنوا لالان وگنگ یا عقدۀ لسان در قران فرق میکند که هر کدام در جای مناسب امده مخلص کلام اینکه جماعت کوران با جماعت نابینا خیلی فرق داره به عنوان مثال اینکه اگر کسی خواب باشه میشه با یک تکان اونو بیدار کرد اما امان از ان کسی که خودش را به خواب زده هرگز نمیشه به این راحتی بیدارش کرد جماعت نابینا انستکه نمی بیند اما جماعت کوران انستکه چشم بینا دارد اما نمیخواهد که ببیند والسلام محمد از اصفهان

    پاسخحذف
  21. ناشناس۵.۵.۹۳

    بعضي از اصول رياضي كه توسط انسان هم ايجاد شده هيچ گاه قابل تفسير رتغيير نيست مانند 2*2 چرا ايات قران اين قدر دستخوش تغيير و تفسير هست

    پاسخحذف
  22. ناشناس۵.۸.۹۳

    اگه راست میگین با آقای منقوف عبدالله مناظره کنین. پیشنهاد می کنم با ایشون یه گفتگویی داشته باشین. اگه ایشون رو شکست بدین من دیگه هیچ حرفی ندارم. این هم ایمیلش: manqufabdollah@yahoo.com

    پاسخحذف
  23. آزاداندیش۱۱.۸.۹۳

    خیلی خنده داره یعنی خداوند از احوال بنده هاش خبر نداره! تازه اون صفاتی رو که تو قرآنه شرح حاله نه فحش دوست عاقل! من.
    وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ

    چيزهايی را که آنان به جای الله می خوانند ، دشنام مدهيد که آنان نيز، بی هيچ دانشی ، از روی کينه توزی به الله دشنام دهند

    پيامبر(ص) فرمود: لاتسبوا الناس فتكتسبوا العداوه بينهم: به مردم ناسزا مگوييد كه با اين كار در ميان آنها دشمن پيدا مي‌كنيد.

    در جنگ صفین، حضرت علی(ع) شنید که گروهی از یارانش به معاویه و شامیان دشنام می‏گویند و توهین می‏کنند؛ آنان را از این کار منع کرد و فرمود:من خوش ندارم شما دشنامگو باشید(نهج‌البلاغه، خطبه 206)

    الجنه حرام علي كل فاحش أن يدخلها: وارد شدن به بهشت بر هر ناسزاگويي حرام است.

    امام علي(ع): الفحش والتفحش ليسا من الاسلام: دشنام دادن و بددهني (دشنام شنيدن) از [ساحت] اسلام به‌دور است.

    امام صادق(ع): الفحش و البذاء والسلاطه من النفاق: دشنامگويي و بدزباني و دريدگي، از [نشانه‌هاي] نفاق است.

    امام باقر(ع): ان‌الله يبغض الفاحش المتفحش: خداوند شخص ناسزاگوي بددهن را دشمن دارد.

    پاسخحذف
  24. ناشناس۲۷.۸.۹۳

    آدم میتونه نقد کنه ولی توهین جایز نیست از نظر بنده . اگه توهین کنیم و ناسزاهای گفته شده در قرآن رو بهونه کنیم چه فرقی با اونا داریم پس . دقیقاً اشتباه قرآنو تکرار می کنیم فقط

    پاسخحذف
  25. ناشناس۳۰.۸.۹۳

    بله جابه که طرفداران این سایت به بدترین نحو ممکن به مذهبی ها توهین میکنند و اونوقت در اینجا از توصیفات قرآن با عنوان توهین گله دارند، یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به مردم

    پاسخحذف
  26. باید بین ایران و اسلام یکی را انتخاب کرد.

    پاسخحذف
  27. ناشناس۹.۱۱.۹۵

    ایران از نفهمی رنج میبره /آدم احمق از خودت فکر کن . انسان به انسان کمک میکنه نه توهمات .ایران 1400ساله به گا رفته . دین عامل بدبختیه بعضیا میگن اگه دین نباشه فساد دنیارو برمیداره خیر قوانین عقلانی هستند.

    پاسخحذف
  28. دوستان در مورد دین و اهمیت دین کمی تحقیق و تفکر کنن. شاید خیلی سوالاتشون جواب داده بشه.

    پاسخحذف
  29. ناشناس۳۱.۴.۰۰

    انهایی که در راه الله نماز برپا میدارند،وکارهای نیک انجام میدهند مولا و رهبرشان الله است.و انها که کفر ورزی و درشت خویی به الله روا داشتند.مولا و رهبرشان شیطان است.ای انسانی که مرگ و زندگی ات را خدا تعیین میکند،ای انسانی که شماره نفسهایت توسط ملائکه های مقرب الله شمرده میشود،ای انسانی که اختیار قلب و تک تک سلولهایی که در بدنت به اذن الله در حال گردشند،را نداری، و حیات و ممات همه ما را الله متعال تعیین میکند،ایا سزاوار است به مولا و سرورمان الله متعال کفر بورزیم و ناسپاسی کنیم به جای شکر گذاری؟افریننده تمامی اسمان ها و زمین ها و مالکیت کل و مطلق جهان هستی و کهکشان و انسان خداوند متعال است، ایا انسان و انهایی که خود را صاحب علم و دانش میدانند به این همه عظمت و معجزات الله متعال بی اعتنا باشند به نظر شما ادم های منصف فرقی از حیوان طبق فرموده قران کریم دارند،؟

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot