۳۰ مرداد ۱۳۸۹

زنان حضرت محمد (ماریه)



زنان حضرت محمد (ماریه)
ماریه از زنان حضرت محمد، دختر شمعون قبطیه، مادر ابراهیم پسر محمد بود که او را مقوقس قبطی حاکم اسکندریه و مصر برای محمد هدیه فرستاد.


ماریه در قریه (حفن) از توابع انصنا مصر بدنیا آمده بودند.محمد در سال ششم هجرت سفیرانی به کشورهای خارج فرستاد و طی نامه‌ هایی فرمانروایان این کشورها را به آئین توحید و اسلام دعوت کرد. نامه‌ ای نیز به مقوقس فرمانروای مصر نوشت و او را به اّئین اسلام دعوت نمود. اگرچه مقوقس اسلام را نپذیرفت، اما هدایایی برای محمّد فرستاد.در میان این هدایا کنیزی بود به نام ماریه که بعداً به همسری محمد رسید و برای او فرزندی به اسم ابراهیم آورد که شدیدا مورد علاقه محمد بود. ابراهیم تنها ۱۸ ماه زنده بود.
ماریه از زنان خوب محمد  و مورد عنایت محمد و علاقمند به فاطمه  و علی بود و به همین جهت مورد اّزار و سخنان گزنده دیگر زنان محمد واقع می‌شد. محمد نیز برای اّسایش او خانه‌ ماریه را در باغچه‌ ای در کنار مدینه (که به اّن «مشربه‌ام ابراهیم» می‌گویند) قرار دادند.ماریه در زمان عمر بن خطاب در سال ۱۴ یا سال ۱۶ هجری درگذشت و عمر دستور داد مردم در تشییع جنازه ماریه حاضر شوند و خود بر او نماز گزارد و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

 ماریه و آیات نازله در قرآن
















نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۴ نظر:

  1. سينا۱۵.۲.۹۰

    محمد به ماريه علاقه شديدی داشت . چون ماريه
    کنيز او بود و محمد نمی توانست شب معينی را به ماريه اختصاص دهد ، گهگهاه در نيمه های شب به بهانه های مختلف از خانه زنان خود بيرون می آمد و در ميآن نخلستانی که اقامتگاه ماريه بود ، بديدن ماريه می رفت . روزی که نوبت "حفصه" دختر عمر بود ، محمد به خانه حفصه رفت . حفصه برای انجام کاری به خانه مادر خود رفته بود .
    محمد کس به دنبال ماريه فرستاد و ماريه در منزل حفصه پيش محمد آمد و مدتی با او بود .وقتی حفصه بازگشت ، حس کرد که محمد در خانه تنها نيست . بيرون منزل ماند تا ماريه از منزل خارج شد . حفصه گريه کنان نزد محمد آمد و گفت :
    " کسی را که پيش تو بود ديدم . به خدا تو به من توهين کردی که در منزل من با ماريه گذراندی . اگر من از نظر تو خوار نبودم اين چنين با من نمی کردی ."
    محمد در صدد دلجوئی از حفصه برآمد و قسم يآد کرد که از آن پس ماريه بر او حرام باشد . از حفصه نيز خواست که درباره اين مطلب با ساير زنان محمد صحبتی نکند . ولی حسادت ، حفصه را برانگيخت تا داستان را با عايشه در ميان گذارد . عايشه نيز روزی به کنايه
    به محمد فهماند که از جريان مطلع است . همين امر موجب پيدا شدن آيه 3 از سوره تحريم دردقرآن گرديد . " هنگامی که پيغمبر با بعضی از زنان خود سخنی محرمانه گفت و همين که ديگران را از آن خبر داد و الله پيغمبر را آگاه ساخت. قسمتی از آن را با زن خود گفت و از قسمت ديگر چشم پوشيد . و وقتی آن را به زن اطلاع
    داد گفت چه کسی آن را به تو خبر داد گفت دانای رازدان . " چند روزی از اين جريان گذشت . محمد از فکر ماريه غافل نمی شد . ولی قسمی که خورده بود مانع از آن بود که نيم شبی بديدن ماريه برود .
    اين مشکل نيز با آيات 1 و 2 از سوره تحريم برطرف شد :
    "ای پيغمبر چرا برای جلب رضايت زن های خود آنچه را که خدا بر تو حلال نموده است بر خود حرام میکنی ." "همانا خداوند سوگندهای شما را بر شما حلال کرد و خدا صاحب اختيآر و مولای شماست . " به دستور خدا ، محمد سوگند خود را فراموش کرد و ديدارهای نيم شبانه از ماريه را کمافی السابق از سر گرفت . پس از آنکه ماريه فرزند پسری به نام ابراهيم برای محمد آورد ، ماريه نيز به جرگه زنان عقدی محمد درآمد و خانه ای مجاور مسجد و شبی به او اختصاص داده شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۴.۴.۹۱

      چراشماباپیامبربزرگوار اسلام حضرت محمد(ص) دشمنی دارید؟ چنانچه درظاهر خودرا مسلمان میپندارید.
      روح الله محمدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      حذف
  2. ناشناس۱.۹.۹۶

    من صدر صدر باور دارم که محمد یک انسان زنباره و خوشگذران بود. همخواب با کنیز هیچ فرقی با زنا ندارد. محمد هیچ فرقی با کشورگشایان خونخواری چون چنگیز و اسکندر نداشت. تنها فرق این است که محمد این همه جنایات و آدم کشی را به نام خدا میکرد. محمد یک پیامبر دروغین بود. تازینامه ( قرآن) ساخته و بافته دست خود محمد بود است. محمد در 63 سال زنده گی اش هزاران انسان بی گناه را کشت و دها دختر را مورد تجاوز قرار داد. لعنت به محمد ، به علی ، به عمر و عثمان و یازده امام که همه شان زنباره و خوشگذاران بودند. من از با اسلام و محمد مشکل دارم .

    پاسخحذف
  3. ناشناس۱.۹.۹۶

    یکی از جنایات محمد پیامبر اسلام کشتار قوم بنی قریضه یهودیست . محمد در سال پنجم هجری به دژهای یهودیان بنی قریضه یورش برد و پس ازینکه به آنان دست یافت. فرمان داد تا در بازار مدینه گودال بزرگی بکنند و همه یهودیان را گردن بزنند. شمار مردان یهودی به 900 تن میرسید. علی پسر ابی طالب و زبیر پسر عوام کسانی بودند که در بالا گودال گردن یهودیان را می زدنند. سپس زنان شان میان سربازان اسلام به کنیزی گرفته شد. خود محمد صفیه 16 سال را برایش برگزید. چون او از مسلمان شدن و همسری محمد انکار کرده بود و هیچ گاهی نپذیرفت که مسلمان شود ، محمد او را به خیمه برد و با او همبستر گردید. دار و ندار یهودیان در میان سربازان محمد بخش گردید. این جنایت محمد در همه تاریخ های دست نخست تاریخ اسلام از مانند: محمدبن اسحاق ( سیره محمد) طبری ( تاریخ پیامبران و پادشاهان ) ابن اثیر ( تاریخ کامل) محمد ابن عمر واقدی ( تاریخ جنگهای محمد ) و دیگر تاریخ نگاران به تفصیل آمده است. خودتان منطقا فکر کنید کسی که پیامبر خدا باشد دست به کشتار ، چپاول و تجاوز به ناموس مردم می زند . محمد همه این کار ها را بار و بار ها انجام داده است. سپاس

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot