۱۰ مرداد ۱۳۸۹

قران و زنان حضرت محمد


قران کتابی که همه دوران ها و زمان ها را شامل می شود واز آن بعنوان معجزه ابدی و ازلی یاد می شود . در ایات بسیاری بعنوان کارگزار روابط عمومی حضرت محمد عمل می کند:

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

1 - حضرت محمد بیش از ۴ زن عقدی میتواند داشته باشد. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)

2 - حضرت محمد میتواند هر زن مومنه ای که خود را بدون مهریه و شهود به او ببخشد و حضرت محمد هم به ازدواج با او مایل باشد را بعنوان همسر بپذیرد. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)
 
3 - حضرت محمد ، نوبت همخوابگی با زنانش را بهر نحوی که صلاح بداند میتواند تنظیم و یا مقدم و موخر سازد. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

4 - زنان حضرت محمد از نوبت همخوابگی  که حضرت محمد برای آنان قائل میشود، باید که محزون نباشند. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

5 - پس از وفات حضرت محمد، کسی نمی تواند با زنان حضرت محمد ازدواج نماید . (قران .آیه ۵۳ سوره احزاب)

6 - زنان حضرت محمد، باید در خانه هايشان بنشینید و مانند روزگار جاهليت آرایش و خودآرایی نکنند . (قران .آیه ۳۳ سوره احزاب)
  
7 -  هر كس از زنان حضرت محمد، مبادرت به كار زشت آشكارى كند عذابش دو چندان خواهد بود . (قران .آیه 30 .سوره احزاب)

8 - حضرت محمد، نسبت به سایر مومنان برتری خواهد داشت. (قران .آیه ۶ سوره احزاب)

9 - حضرت محمد، میتواند با دختران عموي و دختران عمه‏  و دختران دايى  و دختران خاله ‏اش که با حضرت محمد از وطن خود هجرت کردند، ازدواج کند. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)

10 - هر كس از زنان حضرت محمد، الله و رسولش را فرمان برد و كار شايسته كند پاداشش را دو چندان می ‏دهيم. (قران .آیه 31 سوره احزاب)

11 - حضرت محمد از رعایت عدالت و شناختن حق تساوی برای زنان خود معاف است. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

12 - زنان حضرت محمد، از انچه به ایشان عطاء می شود ( نفقه ) باید همه خشنود باشند. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

13 - هرگاه کسی از زنان حضرت محمد متاعی می طلبد باید که از پشت پرده با آنان صحبت کنند. (قران .آیه ۵۳ سوره احزاب)



به لیست زنان و فرزندان حضرت محمد (ص) توجه فرمائید:

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد


1- حضرت خدیجه دختر خویلد بانوی متشخص و متمکنی که سومین شوهر او حضرت محمد بود.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

فرزندان:
4 دختر به نامهای : زینب و رقیه و ام کلسوم و فاطمه
 2 پسر به نامهای : قاسم و طاهر که زنده نماندند.


2- سوده از زنان حضرت محمد ، دختر زمعه و بیوه سکران بن عمرو که از مسلمانان حبشه بود.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد


3- عایشه  از زنان حضرت محمد ، دختر ابوبکر صدیق که در 7 سالگی نامزد شد و در 9 سالگی به زوجیت پیامبر درآمد.
قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

4- ماریه قبطیه  از زنان حضرت محمد ، که از مصر برای حضرت محمد هدیه فرستاده بودند.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد
5- حفصه از زنان حضرت محمد ، دختر عمر بن الخطاب که پس از بیوه گی به حرمسرای محمد منتقل شد.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

6- زینب  از زنان حضرت محمد ، دختر جحش که قبلا زن زید بن الحارث پسر خوانده محمد بود.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

7- جویریه   از زنان حضرت محمد ، دختر حارث بن ابو ضرار رئیس قبیله بنی مصطلق و زن مسافع بن صفوان که جزو غنایم و اسرای قبیله بنی مصطلق نصیب محمد شد.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

8- ام حبیبه از زنان حضرت محمد ، دختر ابو سفیان وخواهر معاویه و بیوه عبداله بن جحش که در حبشه مرده بود.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

9- صفیه  از زنان حضرت محمد ، دختر حی بن اخطب (یهودی) و زن کنانه بن ربیع که از روسای خیبر بود.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد


10- میمونه از زنان حضرت محمد ، دختر حارث الهلا لیه خواهر زن ابو سفیان و عباس بن عبد المطلب و خاله خالد بن ولید.

قران و زنان حضرت محمد
افزودن عنوان


11- فاطمه از زنان حضرت محمد ، دختر سریح .

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

12- هند از زنان حضرت محمد ، دختر یزید .

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

13- اسماء از زنان حضرت محمد ، دختر سیاء .

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

14- زینب از زنان حضرت محمد ، دختر یزید .

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

15- هبله از زنان حضرت محمد ، دختر قیس و خواهر اشعث .

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

16- اسماء از زنان حضرت محمد ، دختر نعمان .

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

17- فاطمه از زنان حضرت محمد ، دختر ضحاک .

قران و زنان حضرت محمد
افزودن عنوان



18- ام سلمه از زنان حضرت محمد ، دختر بنی امیه که بیوه یک مرد مسلمان بود که در جنگ احد کشته شد.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

19- ریحانه از زنان حضرت محمد ، که از اسرای بنی قریظه و سهم پیامبر از غنایم بود.

قران و زنان حضرت محمد
قران و زنان حضرت محمد

20- ام شریک از زنان حضرت محمد ، دوسیه او یکی از 4 زنی است که خود را به پیامبر بخشیده بود.(هبه کرده بود)















نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۹۳ نظر:

  1. یه بنده خدا۱.۷.۸۹

    ببین دوست عزیز
    من با کلیه صحبتهای شما موافقم و باید به شما آفرین گفت که مانند خیلی از هموطنان نگاه کورکورانه به این مسائل ندارید
    ولی به خودت زحمت نده و حرص هم نخور
    این مردم نمی خواهند بفهمند
    دقیقا ضرب المثل زیر در موردشون صادقه که میگه کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده هرگز

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۷.۱.۹۲

      آقای یه بنده ی خدا.....مطمئن باش خودت خوابی ومردم بیدار وخوب هم می فهمند با دل پاکشان می فهمند امثال شما دلهایتان تیره وتارشده .

      حذف
  2. زهرا۲.۷.۸۹

    دوست خوب من...
    من سالهاست از مرحله ای که شما حالا در آن گیر کرده اید رد شده ام.برایم از شبهه هایی گفتید و افتراهایی که خیلی وقت است دیگر ذهنم را آزار نمی دهند چرا که پاسخ آنها را با تعمق در آیات و احادیث و حتی تاریخی که به زعم شما باید بخوانم یافته ام.
    اول بگذارید نکته ای را تذکر بدهم.آن هم اینکه اگر قرار است میزان حقانیت اسلام را بررسی کنید لازم است دو موضوع را از یکدیگر تفکیک نمایید:
    ۱.مسائل نظری و ایدئولوژیک اسلام( به عبارتی بررسی حقانیت یا عدم حقانیت مفاهیم و تعالیم اسلامی)
    ۲.تاریخی که مسلمانان در آن محور تحولات جهان خارج اند.
    زمانی که این دو را از یکدیگر جدا کنیم هم کار بررسی آسان تر می شوند و هم اینقدر مسائل پیچ در پیچ نمی شوند.

    در مورد فاطمه گفته اید و اینکه چطور نبودن در اجتماع را ارزشی برای زن می داند.اصلا بیایید فرض کنیم همه ی آن احادیثی که روایت کردید از قرآن هم مستند تر و واقعی تر هستند.سوال من این است: مگر زینب دختر همین فاطمه نبود؟!!! مگر زنی را می توانیم از زینب به فاطمه نزدیک تر و شبیه تر بیابیم؟! مگر این زینب نیست که اولین زن تربیت شده در خانه ی فاطمه و علی است؟! مگر زینب فاطمه ی دوم نیست؟! گفته اید فاطمه خودش را توی هزار توهای تفکرات اسلامی پدرش و شوهرش قایم میکرده و افتخار دیگری نداشته جز اینکه برای آن مرد فقط بچه بزاید و نان بپزد و خدمتش را بکند!؟ حالا چطور می شود دختری که تربیت شده ی این خانواده ی به زعم شما زن ستیز است بزرگترین مبارز سیاسی علیه حکومت بنی امیه می شود و بدون اینکه خودش را توی پتو و گونی قایم کند توی مهم ترین شهر جهان اسلام و رودر روی خلیفه ی اسلام او را به نقدی می کشد که حقیقتا هیچ مردی جراتش را ندارد؟! چطور می شود زینب که دختر مادری تو سری خور و هیچی نفهم است حتی در به چالش کشیدن ابن زیاد هم از تنها مرد باقی مانده در کاروان اسرا(امام زین العابدین) تند تر و قرص تر حرفش را می زند؟! اگر زن از نظر اسلام کاری جز زاییدن و نان پختن ندارد پس زینب کیست؟! مگر زینب دختر همان فاطمه نیست؟!
    در ضمن...گفته اید فاطمه پشت یک پرده ایستاده و خطابه کرده! خوب که چی؟! آیا این خطابه را خوانده اید؟! آیا می توانید به صرف گفتن اینکه فاطمه در چه شرایطی این خطابه را ایراد کرده چیزی از عظمت آن را نادیده بگیرید؟! آیا این خطابه را درک کرده اید که به قول شما چطور یک زن تو سری خور بزرگترین مفاهیم توحیدی...فلسفه ی احکام و حتی ظریف ترین نکات اجتماعی را در این خطابه ذکر می کند؟! دختر پیامبر من در حدود یک ساعت و در بهترین جملاتی که ممکن است یک ادیب عرب آن را خلق کند به وصف مفاهیمی می پردازد که کمتر مردی قادر به این کار خواهد بود! آیا حالا صرف اینکه پشت پرده این خطابه را گفته یا آنور پرده می تواند دلیلی بر این مدعا باشد که اسلام زن ستیز و محدود کننده ی حقوق اوست؟!بله! فاطمه پشت پرده آن خطابه را ایراد می کند به خاطر اینکه او دارد در عربستان 1400 سال پیش زندگی می کند و اصلا دلش خواسته برود آن پشت! خوب او دلش نخواسته مردی او را در حال خطابه ببیند! چطور شما حق می دهید به آن زنی که دلش خواسته که حجاب نداشته باشد به صرف اینکه دلش نخواسته اما دختر پیامبر من به صرف اینکه دلش نخواسته مردی او را ببیند حق ندارد پشت پرده بیاستد؟! آیا آزادی انتخاب باید فقط متعلق به آن خانمی باشد که خواسته حجاب نداشته باشد و وقتی نوبت به فاطمه می رسد ناگهان معنی آزادی انتخاب می شود زن ستیزی و محدودیت و توهین به زن؟!!!! کمی انصاف داشته باشید! سلمان فارسی تقریبا همیشه توی خانه ی فاطمه بود و کی فاطمه تا سلمان را دید فرار کرد؟!
    آیا همین قدر که در عربستان 1400 سال پیش

    پاسخحذف
  3. زهرا۲.۷.۸۹

    و بین قومی که دخترانشان را به جرم دختر بودن زنده به گور می کردند اسلام زنی را می پروردکه برای همین جماعت مثل یکی از مردان جامعه یک خطابه ی یک ساعته ایراد میکند این خودش نشان دهنده ی این نیست که اسلام به حقوق زنان به عنوان انسانی برابر با مردان عقیده دارد و حتی بالاتر از عقیده که اصلا اصرار دارد؟!!!
    انصاف داشته باشد.بلفرض هم که در یک کتابی آمده باشد که محمد(ص) گفته است:"چیزی نوشتن به ایشان نیاموزید" آیا می شود نسبت دادن این حرف را با عقل سالم مطابقت داد وقتی "ابن طیفور بغدادی" در سال 250 هجری کتابی را گرد آوری می کند و نامش را می گزارد"بلاغات النسا" که مضمونش خطبه ها و خطابه های عالی و بلیغ زنان مسلمانی است که گرایش و علاقه به علم و حکمت را در مکتب همان پیامبر آموخته اند؟!
    دوست من! فاطمه اثیر یک توطئه ی تاریخی شده.دختر پیامبر من بزرگترین و شجاع ترین زنان عرب بوده.در عین حال مادر نمونه ای بوده و همچنین همسر فوق العاده ای.به اندازه ای عالم به علوم زمان اش بوده که حتی پیرمرد دنیا دیده ای مثل سلمان که هزار دین و مکتب و آیین پیامبران عرب و ایرانی را تجربه کرده میاید و در خانه ی فاطمه و از اوست که بسیاری از مفاهیم بلند عرفانی و فلسفی اسلام را یاد میگیرد.شما فاطمه ای را توی تاریخ شناخته اید که ملاهای از دور افتاده ی عصر شاه وزوزک ها و پیرزن های چروکیده و بی سواد آن را معرفی کرده اند. اما آن فاطمه ای را که شما می گویید آن فاطمه دختر پیامبر من نیست! او فقط یک زن زبون و بیچاره و دست و پا چلفتی است که کاری جز ناله و نفرین به زمین و زمان بلد نبوده! ولی فاطمه ی واقعی آن زنی است که پشت ابوبکر را با استدلال و منطق بی چون و چرایش می لرزاند و حتی در تاریخ امده که اگر عمر سد راه ابوبکر نشده بود ابوبکر همان دم ردای خلافت را در آورده بود.این فاطمه است.این دختر پیامبری است که من می شناسم! اگر تمام تاریخ هم بسیج شود تا فاطمه را آن چیزی که نبود نشان دهد فقط کافی است من به دخترش نگاه کنم تا بگویم الگوی زینب هرگز نمی توانسته مادری باشد که تاریخ قصد معرفی اش را دارد!
    موفق باشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۳.۱۱.۹۱

      بی نهایت ممنون خدا روشکر انسانهای روشن ضمیر هنوز هم می درخشند موفق باشید

      حذف
    2. ناشناس۲۵.۷.۹۲

      زهرای عزیز بیا بجای تعصب با منطق به قضیه نگاه کنیم،در قبله اسلام نه تنها زن را زنده به گور نمیکردند بلکه زنانی مانند خدیجه به تجارت مشغول بودند،در قران زن موجودی بی ارزش و شهروند درجه 2 شمرده شده،فاطمه خود یک دختر قربانی قوانین ضد بشری اسلام بوده،گوله افسانه سرایی هایی که دکانداران دین برای رسیدن به حکمرانی و زنبارگی(از محمد گرفته تا جوجه آخوندهای امروز)از بدو تولد تو گوشمان میکنند را نخور

      حذف
  4. پاسخ:
    سلام.
    دوست من شما رویدادهای تاریخی را مطابق (میل) و (خواست) خود تحلیل و تفسیر می کنید.مطابق روشنفکر!! دینی خودتون اقای دکتر شریعتی که فرمودند:(اسلام شناسی انگونه که ما دوست داریم و می خواهیم)!!
    هگل در جمله طنز آمیزی این شیوه را مورد ریشخند و مسخره می گیرد و می نویسد:
    (رویدادهای تاریخی با تئوری من خوانایی ندارد. پس :بدا به حال رویدادها)
    در مورد واقعه کربلا هم باید خدمتتون عرض کنم :(بدستور یزید به هر یک از افراد خانواده حسین پیشکش ها و هدایای زیادی دادند که سکینه دختر امام حسین در برابر این همه بخشش یزید فرمودند:هیچ کس که منکر خدا باشد از یزید بن معاویه بهتر ندیدم!)(تاریخ طبری .جلد 7. صفحه 3077)
    بیشتر بخوانید .
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  5. بوف بصیر۲.۷.۸۹

    کار جالبی می کنید. چند سال پیش مباحثی مانند این در وبلاگی به عنوان ابوجهل در گرفت. در آن زمان من از مخالفان ابوجهل بودم. حالا آن وبلاگ نا پدید شده است و من نیز دیگران با هیچ چیزی مخالف یا موافق نیستم./بیدار باشی و آگاه

    پاسخحذف
  6. اورانوس۲.۷.۸۹

    با سلام.. میخواستم اگه اجازه بدهید به زهرا خانم جواب بدهم :‌
    دوست عزیز ُ‌اگر می توانید مدرکی ارائه کنید که واقعاٌ فاطمه کار مهمی انجام داده باشه... سخنرانی که الان نمایندگان مجلس زن ما هم که خدای سخنرانی هستند!‌ و گاهی آنچنان مخالف رژیم حرف می زنند که آدم فکر می کنه الان می رن گوشه زندان.
    آیا فاطمه جایی جلوی کشت و کشتار را گرفت؟‌ روی هم چند سال عمر کرد ؟‌۱۸ ؟‌ خودت بگو کجا یک بچه ۱۸ ساله می تونه مظهر پرستش و الگو باشه ؟‌ همین احادیث و آیات و روایات خودشون محل اشکالند و جای شک دارند... وای بحال ما که بخوایم با استناد به آنها ثابت کنیم ایکس و ایگرگ دارای مقام و منزلت بالایی هستند. از سرداران زن ایرانی قدیم زمان هخامنشی و ماقبل آن چیزی می دانی ؟‌چه رشادتها می کردند؟‌ در مورد وزرای زنی که بودند و کشور را به چه جاهایی که رساندند چیزی خوندی ؟‌ البته تاریخی که به ما درس داده می شه جرات نداره در مورد زنهای ایرانی دوران کهن چیزی بنویسه چون در این صورت نقش فاطمه زهرا کمرنگ و حتی محو میشه. ایران مهد محبت و عشق بوده نه جنگ و خونریزی که اعراب مسلمان برای ما به ارمغان آوردند.
    همیشه وقتی بچه بودم و در مدرسه تاریخ و دینی می خوندم تعجب می کردم عیسی هرگز خون کسی را نریخت حتی از خودش در برابر حمله دشمنان دفاع نکرد چطور محمد راحت آدم می کشت ؟‌علی آدم می کشت ؟‌چرا ؟‌
    بگذریم
    فاطمه زهرای شما هنر که نکرد... زود ازدواج کرد. زود بچه دار شد و زود از دنیا رفت... کارهایی که ما در طی روز در جامعه انجام می دهیم که فاطمه زهرا محو می شه.
    کمی فکر کن چرا اینقدر مخالف اسلام و سلطه طلبی هایش وجود داره و از ابعاد دیگه به قضیه نگاه کن نه از روی تعصب و اعتقادی که داری.
    من هرچه سعی کردم ببینم زینب و فاطمه زهرا در سخنرانی هایشان چه گفتند که آنها را شیرزن معرفی می کنند نفهمیدم که نفهمیدیم... بحث ادامه داره سر فرصت بر می گردم و ادامه می دهم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۳.۱۱.۹۱

      ای کاش نفهمیدن خودمون رو پای تایید انکارهاهامون نذاریم .

      حذف
    2. خخخخ جوک گفتیاا داداش اونوقت میشه بگی همین هخامنشی و حکومتهای قبلی چطور این همه کشور گشایی کردن که میگی محمد و علی کشتار کردن خخخ نکنه هخامنشی ها و کوروش و...با نقل و نبات کشور گشایی میکردن؟!
      زنان حکومتهای قبلی رو کسی منکر خوبی هاشون نیست چراکه همه جا خوب و بد داره و زنان بزرگ ایرانی هم خوب بودن چرا دختر شاه ایران رو نمیبینی گه مادر امام سجاد هستن و احادیث امام سجاد درباره مادرش رو نمیبینی
      چرا تارخ را نصفه میگی مگه کوروش و غیره کشورگشایی نکردن؟!
      خواهشا اندکی فکر کنید
      در ضمن کسانی مثل زینب خودشون یه پا وزیر بودن چون معنای زینب هم یعنی زینت پدرش که علی بود و زینت علی بودن یعتی زینت خلیفه مسلمین
      شما که میگی زهرا مگه چی گفته در خطبه اش خب یکبار خطبه فدکیه رو انصافا خوب و با دقت و بدون تعصب و بی طرف بخون البته قبلش هم کامل بررسی کن از غدیر به بعد رو
      نتیجه اش این میشه که یه دانشمند مسیحی واسه نقش حضرت زهرا و حضرت زینب بلند شده واسه هر کدوم یه کتاب نوشته تا نقش این دو زن رو تو اروپا بشناسونه
      خخخخ این بحث ها همه جا هست نه فقط تو ایران ولی بهتره که یکبار منابع درست تاریخ با راوی های درست و حسابی بررسی بشه

      حذف
  7. باربد۲.۷.۸۹

    نیک روز !!!
    امید دارم که خوب باشی !!!
    حرفهات ............. نمی دونم چی بگم !!!

    من دینم زرتشته!!!

    من همیشه این پندار رو داشتم که محمد قرآن رو از ترکیب کردن ۳ کتاب آسمانی اوستا و تورات و انجیل درست کرده !!!

    زیرا چیزی نیست که او نگفته باشد و در این ۳ کتاب نیامده باشد !!!

    حالا یه شاعر خوب هم بود و قرآن رو با شعر می گفت !!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۳.۱۱.۹۱

      شاعری رو بیار که امروزه بتونه معجزه کنه و مثل محمد شعر بگه دارید رو کنید؟

      حذف
    2. ناشناس۱۹.۲.۹۳

      شاعری رو بیار که امروزه بتونه مثل فردوسی شعر بگه، مثل سعدی شعر بگه، مثل حافظ و یا خیام شعر بگه. دارید رو کنید. چه دلیل بچه گانه ای شما دارین.... مسلما هر شاعر بزرگی سبک خودش را دارد که غیر قابل تقلید و منحصر به فرد است. دلیل جاودانه ماندن شاعران بزرگ هم دقیقا همین منحصر به فرد بودن سبک آنهاست.

      حذف
    3. داداش تو خود قرآن میگه هر پیامبری که میاد کتاب قبلی و پیامبران قبلی رو تصدیق میکنه

      حذف
  8. مرد شعر۲.۷.۸۹

    سلام .. گفتم یه خسته نباشید بهت گفته باشم

    تعصب نمیذاره که مسلمانان به حقایق توجه داشته باشند .. ولی یک سوال .. من خودم از دین اسلام برگشتم ولی وجود سازنده ی ما و دادگاهی برای بررسی اعمال ما برام محرزه .. بیا توی وبلاگم بهم بگو که تو خدا رو قبول داری یا نه... متشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سکولار۲۵.۷.۹۲

      اگر به این باور رسیدین که گوله بازی دین را نخورید به خود ببالید،اگر بازی را قبول ندارید پس قوانین آن را هم قبول نکنید،شیادانی که خود را پیامبر خواندند اول خدایی فرضی را آفریدند و پرو بال دادند تا بعد بتوانند خود را فرستاده تام الاختیار او معرفی کنند،تا زمانی که قدرت نداشتند خدایشان مهربان و بخشنده و بشر دوست بود و بعد که به قدرت رسیدند خدایشان جبار و قدار و خونریز شد.اگر خدایی باشد از آن جنسی که امثال محمد گفته اند نیست جنسش از کبوتر است و گل سرخ و من وتو....خدایی از جنسه طبیعت با قوانینی از جنسه علم.

      حذف
    2. ناشناس۱۱.۹.۹۴

      دوست عزیز. من در این سایت جدید هستم. این جملتون خیلی روم اثر کرد. چه زیبا گفتید. شما وبلاگی چیزی دارید؟

      حذف
  9. پاسخ:
    سلام دوست من.
    اینکه فرمودید افریننده ای وجود دارد که در دادگاهی به اعمال ما رسیدگی خواهد کرد و وجودش برای شما محرز است.
    هما نقدر اشتباه است که وجود افریننده و دادگاهی برای رسیدگی به اعمالمان را تکذیب کنیم .
    زیرا تا بحال هیچ دلیلی برای اثبات و انکارش نداشته و نداریم.
    بطور کلی باید گفت ما بر اساس حدسیات نمی توانیم نظری قاطع بدهیم.
    موفق باشید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به فرض که خدا و قیامت و بازخواستی بعد از مرگ بود اونوقت چیکارمیکنی؟!

      حذف
  10. این پاسخ به خانم زهرا است که برای اثبات عقاید خود نظراتی در وبلاگ من گذاشته اند اما چون مطلب به این مبحث مربوط می شد با اجازه شما در این جا نیز پاسخ داده شده را قرار می دهم ‌
    سرکار خانم زهرابرای پاسخ به شما به جملات زیر از پروفسور جمالی اشاره می کنم :
    « روشنگری » آن نیست که ما بتوانیم با نوری که « دیگری» به پدیده ها و تجربیات و رویدادها میتابد ، آنهارا ببینیم . « روشنگری » آنست که ما بتوانیم با نوری که از خود ، از بُن آفریننده خود ، به پدیده ها و رویدادها و آزمونها می تابیم ، آنها را به بینیم . به عبارت دیگر، هم خود ، سرچشمه روشنی باشیم و هم خود ، چشم بیننده و جهان بین باشیم . پیشوند « اندیشیدن= اندی + شیتن » ، واژه «اندی یا هندی » هست، که بیان « بُن انسان و اندرونی ترین و محرمترین بخش انسان » است، که « بهمن یا خرد بنیادی کیهان » باشد؛

    تخم وقتی در زیرخاک تاریک ، نهفته بشود ، آنگاه میروید و در رویش ، « پیدا و روشن » میشود ، و در پیدایش و روشن شدن ، دیده میشود ، و همزمان با آن ، نجات می یابد . پدیده های 1- پیدایش وجودی 2- روشن شدن و3- دیدنی شدن( بینش یافتن ) و4- رستگارشدن، همزمان باهم در ذهن فراخوانده میشدند .
    نجات ، تحول خودی خود ، از تاریکی آفریننده درونست . خودی خود انسان ، وقتی موجودیت یافت ، هم بینش می یابد و هم رستگارمیشود .
    درتورات و درانجیل و در قرآن ، انسان ، با اتکاء به بینش الهی ، یعنی با دیدن با نور اِلاه ، و با عمل کردن طبق « همه دانی الهی » ، نجات می یابد . عمل طبق « ُحکم الهی » ، چیزی جز عمل « طبق حکمت الهی » نیست .عمل انسان ، باید طبق « حکم الهی » ، یعنی طبق حکمت الهی ، و طبعا باید طبق حکومت الهی باشد ، وگرنه گرفتار خشم یهوه و پدرآسمانی و الله ، یعنی دچار طوفانش میگردد . این اندیشه ، پیآیند داستان نوح است . این اندیشه که بنیاد ادیان ابراهیمیست ، برضد اندیشه « ازخود روشن شدن ، ازخود بینا شدن ، وازخود رستگارشدن » فرهنگ ایرانست . فرهنگ ایران، غیرازالهیات زرتشتی است ، و نباید این دو را باهم مشتبه ساخت و یکی گرفت؛؛
    ...دوست عزیز تمام صحبت های ما این است که ما نیازی نداریم فاطمه حسن حسین محمد علی را الگو قرار بدهیم و آنها را بت زندگی کنیم... ما خود منشا نوریم. اصل مطلب بیان شد خواه پند گیرید خواه ملال ---

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اهل بیت رو با بت مقابسه نکن چون بت نشانه طاغوته و اهل بیت نشانه خدا پس الگو قرار دادن با بت خیلی فرق داره که شما یا معنای بت رو نمیفهمی یا معنای الگو رو

      حذف
  11. ناشناس۲.۷.۸۹

    سلام دوست عزیز
    من تاحدودی مطالب وبلاگ شمار و خوندم. ببین دوست عزیز البته شما به عنوان یک انسان هرنظری را آزادانه می توانید بیان کنید. من فقط نظر خودم را به شما می گویم. ببین عزیز من و شما زمان محمد زنده نبودیم که بدانیم این تاریخ ها درست است یا نه. مهم هم نیست. محمد و علی هر که بودند برای زمان خودشان بودند. مسئله اینجاست که در این زمان دین را بد تفسیر کردند و ریختند توی مخ این بچه های بیچاره . اسمش هم گذاشتند درس دینی/ برای همین من شما امروز نمی دانیم چه چیز را باورکنیم. حتی بعضی ها خدارا هم قبول ندارند. چرا ؟ چون می گویند خدایی که این قدر ظالم است نمی خواهیم. ولی بزار بهت بگم عزیزم خدا این طور که اینها می گویند نیست و دین این نیست که اینها می گویند. می دانید معنی این جمله قران که دین جز اسلام نیست و اخوندها انرا همه جا می گویند چیست؟ دین یعنی تسلیم شدن. دین یعنی اینکه تو هر جا با هر عقیده ای بدانی خدایی هست که مهربان است . خدایی که بخشنده است . خدایی که به راحتی از گناه تو در می گذرد. خدایی که فرصتهای زیادی برای تو می گذارد تا اورا ببینی و درک کنی. عزیزم حرف زدن با خدا و حیوانات و جهان هستی چیز غیر ممکنی نیست فقط کافی است چشم دلت پاک شود . انوقت می بینی چقدر قشنگ همه رادرک می کنی. عزیزم من خودم هر موقع با خدا حرف می زنم و سوال می کنم جواب مرا می دهد. با یک نشانه. چواب تورا هم میدهد. جواب همه را .فقط باید ببینیم و بشنویم با دل. من نماز نمی خوانم ادعای دین هم ندارم . خیلی جملات قران را هم منسوب به خدای عادل و رحمان نمی دانم. عقیده دارم که قران ماهم مثل انجیل تحریف شده. شما تمام احادیث را دور بریز هر اخوند و از خدا بی خبری می تواند براحتی هر چیزی که به نفع خودش است را به شکل یک حدیث بیان کند. خودت را درگیر نکن. خدایی را باورکن و در قلبت راه بده که مهربان است و تورا دوست دارد و حامی توست. نه خدایی که قهار است و جهنم دارد و مجازات می کند. گوش دلت را باز کن تا صدایش را و جوابهایش را بشنوی و ببینی . ربطی هم به مسلمان و مسیحی و .... ندارد. من همیشه این شعار را به ذهن دارم گفتار نیک کردار نیک پندار نیک . ببخشید که موعظه کردم فقط نظرم را گفتم. امیدوارم ناراحت نشده باشی. موفق باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سکولار۲۵.۷.۹۲

      دوست عزیز شما اگر به منبع اصلی دین یعنی قران مراجعه کنید می ایید دست همین آخوندها را میبوسید،اسلام واقعی اسلام طالبان است.قوانین قران بسیار ضد انسانی تر و وحشیانه تر از چیزیست که امروز به اسم اسلام عرضه میشود

      حذف
    2. خیر اسلام طالبان همون اسلام خلفای غاصبشونه که به نام جهاد کشورگشایی کردن و...اسلام دین رحمته و حتی عهد با مشرک رو هم واجب میدونه و شکستن عهد و پیمان با مشرک رو هم بی تقوایی میدونه و جهاد هم کشکی نیست مثل این عقاید پوچ طالبان و داعش و...جهاد فقط در صورت دفاع یا خیانت

      حذف
  12. مریم۲.۷.۸۹

    ببخشید من هیچ یک از این موارد را به نحوه که شما گفتید قبول ندارم
    چون من مسلمان استم و به خداوند و پیغمبر راستین وپاک وی ایمان دارم لتفاْ به اسلام و پیغمبر آخر زمان توحین نکنید که شمل گناه بزرگ استید امین حالا هم وقت توبه است توبه کنید و دیگر تکرارش نکنید امکان بخشش شما است چون خداوند بسیار مهربان است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۱.۱۱.۹۳

      اسلام دین بیسوادان است آیا تاکنون دکتری دیدین که سرظهر تعطیل کنه نمازبخونه؟آیا دیدین یک آیه الله برا بیماری بره امام رضا؟آیا دیدین کسی داروین رو خونده باشه بگه آدم ازگل کوزه گری ساخته شده؟ازلتفن وتوحین شما معلومه که.....همه میدانن ولی....

      حذف
    2. خلبان معروف شهید بابایی رو نشنیدی که تو آمریکا سر وقت نمازشو میخوند و فرقی نمیکرد کجاست
      حتما باید تمام دکتر ها نماز بخونن تا دین با سواد جلوه کنه خخخ از کجا میدونی که نماز میخونن یا ن مگه فقط به دیدنه
      هزاران استاد دانشگاهی که برای فرانسه نامه ای تنظیم کردن که بجای توهین به اسلام اون رو مطالعه صحیح کنید رو دیدی این اساتید رو
      14میلیون نفری که امسال اربعین رفتن کربلا و بیمارستان های اونجا یه کرونایی نداشتن و پرستاراش عکس سلفی گرفتن رو دیدی
      دیدی ظهر عاشورا کربلا چه خبر بود و تا اربعین چه خبر بود؟!
      اسلام دین با سواد هاست اگرم بی سوادی مسلمونه ولی مسلمون با معرفته این بهتر اون با سواد های روشنفکر نما است
      دو سال پیش یه استاد دانشگاه از چین اومد تو اصفهان پیش آیت الله مهدوی شیعه شد و گفت من چهار سال تمام درباره ادیان تحقیق کردم بعد خود ما مسلمونا با تز روشنفکری و با چهارتا مطلب تو کانال و وبلاگ و...صاحب نظر میشیم خخخ

      حذف
    3. پدر علم شیمی هم شاگرد امام صادق بود خخخ با سوادها میخوان جلو ابوحیان لنگ بندازن ابوعلی سینا هم که تو اروپا کتاب هاش مطالعه میشه اونم مسلمون بود و کتاب های اعتقادی داره و...خیام و رازی و...اکثر اینا اول عالم بودن بعد تو علوم دیگه متخصص شدن

      حذف
    4. پدر علم شیمی هم شاگرد امام صادق بود خخخ با سوادها میخوان جلو ابوحیان لنگ بندازن ابوعلی سینا هم که تو اروپا کتاب هاش مطالعه میشه اونم مسلمون بود و کتاب های اعتقادی داره و...خیام و رازی و...اکثر اینا اول عالم بودن بعد تو علوم دیگه متخصص شدن

      حذف
  13. بیخدا۲.۷.۸۹

    درود
    اول از همه دستتون دارد نکنه از نوشتهای بسیار جالب و زیباتون (البته در چند جا اشتباه صورت گرفته بود). ولی در کل دین به تناسب زمان خاص توسط افراد خاص به وجود میاد زیرا بهترین و ارزانترین وسیله برای کنترل مردم هستش.

    پاسخحذف
  14. علیرضا۲.۷.۸۹

    سلام

    در مورد زنان محمد من مطلب دیگری دارم که حکایت از 46 زن!! می کند

    - خدیجه دختر خویلد بن اسبن عبدالعزی. محمد وقتی 25 ساله بود با کارگزار خود خدیجه که زنی ثروتمند بود ازدواج کرد تا دیگر نیازمند کارکردن و جان کندن نباشد و از چوپانی و همراهی کردن کاروانهای تجاری خدیجه به زندگی مرفه و آرامی رسید. اما بعد از مرگ خدیجه، به سرعت ثروت وی را به باد داد تا جایی که نیازمند غارت و چپاول نامسلمانان گشته بود. محمد تا زمانی که خدیجه زنده بود جرات نداشت با زن دیگری ازدواج کند زیرا احتمالاً مورد خشم خدیجه قرار میگرفت و مجبور بود به زندگی قبلی و دشوار خود بازگردد.

    صحیح بخاری 5:164165 ( برگ 103) 5:168 برگ 105

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 3

    صحیح بخاری جلد .4:605 برگ 395

    صحیح بخاری جلد .5:168 برگ 105

    صحیح مسلم 4:5971 ( برگ 1297)


    2- عایشه دختر ابوبکر صدیق، محمد وقتی عایشه 6 ساله بود با وی ازدواج کرد و در سن 9 سالگی با او وقتی خود 53 سال داشت همبستر شد، این ازدواج پدوفیل (بیماری بچه بازی) بودن محمد را نشان میدهد، برای اطلاعات بسیار کامل و جامعی از این ازدواج و اثبات بیمار بودن محمد و بررسی نظرات مختلف در این مورد به نوشتاری با فرنام "سن پایین عایشه، مناظره ای بین آیت الله منتظری و دکتر علی سینا" مراجعه کنید. عایشه محبوب ترین زن محمد بود تا جایی که محمد در بستر مرگ سر بر روی سینه های وی گذاشته بود. علاقه محمد به عایشه تا جایی بود که وقتی زینب عایشه را محکوم به زنا با صفوان کرده بود، محمد از طرف الله آیاتی آورد تا عایشه را برائت کند. برای شرح کل ماجرا مراجعه کنید به عایشه و صفوان و بحث در مورد آیات مربوط به برائت عایشه. عایشه از راویان مهم حدیث و از حافظان قرآن حساب میشود. اما شیعیان به دلیل خصومتی که وی با علی داشت و جنگی که او با علی داشت اورا ملعونه و پلید میدانند. محمد بارها اعلام کرده است که عایشه را از همه زنان خود بیشتر دوست داشته اما شیعیان معتقدند وی زن فاسدی بوده است و محمد خدیجه را بیش از سایر زنان دوست داشته است تا جایی که سالی که خدیجه از دنیا رفت را سال عذاداری اعلام کرد.

    صحیح مسلم جلد جلد 2 : .3309,3310,3311 صفحه 715 و 716

    صحیح بخاری جلد .7:88 برگ 65


    3- سوده دختر زمعه بن قیس، زن سوم محمد بود، سوده بیوه زن مسلمانی بود اهل حبشه که پدرش اورا به محمد داده بود و محمد قبل از آوردن عایشه به خانه اورا به خانه آورده بود. سوده به روایاتی 50 سال سن داشت و محمد برای نگهداری از بچه هایش و همچنین اداره خانه اش به سوده نیاز داشت. البته سوده در مقابل عایشه نیز همانند یک مادربزرگ بود. سوده در آخرین سال خلافت عمر از دنیا رفت. عایشه روایت کرده است که سوده برخی اوقات از نوبت خود میگذشت تا پیامبر شب خود را با عایشه بگذراند زیرا سوده هراس داشت مبادا محمد وی را بخاطر سن بالایش طلاق دهد. پیامبر در حالی با سوده ازدواج کرده بود که تقریبا چاره و امکان دیگری برای ازدواج نداشت زیرا قبیله قریش اورا طرد کرده بود و در آن سالها ازدواج کردن با فرزندان عبدالمطب و بنی هاشم بر ضد مفاد عهدنامه ای بود که منجر به شعب ابیطالب شد بنابر این محمد از روی اجبار با سوده ازدواج کرد.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 169.

    ابو داوود جلد .2:2130 برگ 572

    صحیح بخاری جلد .6:318 برگ 300

    تاریخ طبری جلد .9 برگ 128

    صحیح مسلم جلد .2:2958 ( برگ 651)

    صحیح بخاری جلد .3:269 ( برگ 154) جلد .3:853 ( برگ 29)

    صحیح مسلم جلد .2:3451 ( برگ 747)

    پاسخحذف
  15. علیرضا۲.۷.۸۹

    - ام سلمه دختر امیه بن المغیره، زن یکی از مسلمانان به نام "ابوسلمه بن ابوالاسد" بود که در جنگ احد زخمی مهلکی برداشته بود و در نهایت کشته شده بود. ام سلمه در هنگام ازدواج با محمد 29 سال سن داشت و محمد 53 سال سن داشت. ام سلمه از کلیه زنان محمد بیشتر عمر کرد و پس از همه آنها وفات یافت.

    ابو داوود جلد .1:274 برگ 68 جلد .3:4742 برگ 1332 جلد .2:2382 برگ 654

    سنن نساء جلد .1 no.240 برگ 228

    ابن ماجه جلد .3:1779 برگ 72

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 80.

    صحیح مسلم جلد .2:2455 برگ 540


    5- حفصه دختر عمر بن الخطاب، در سن 18 سالگی شوهر خود خنیس بن حذاقه السهمی را از دست داده بود و بیوه شده بود. حفصه در هنگام ازدواج با محمد 20 سال سن داشت و محمد 55 ساله بود. در احادیث موجود است که بعد از اینکه ابوبکر و عثمان از ازدواج با وی سر باز زدند، محمد قبول کرد که با وی ازدواج کند. حفصه نیز از حافظان قرآن حساب میشود و نسخه عثمان از قرآن با همکاری وی تهیه شده بود. از ماجراهای جالبی که حفصه در آنها شرکت داشت رسوایی محمد در ارتباط با کنیز حفصه یعنی ماریه است که محمد را مجبور کرد سوره تحریم را بسراید. برای اطلاعات بیشتر از این ماجرا به محمد ماریه و حفصه ، ماریه قبطی شانزدهمین زن در زندگی محمد، وساطت الله جهت رفع اختلافات خا نوادگی محمد مراجعه کنید.

    ابن ماجه جلد .3:2086 برگ 258

    ابو داوود جلد .2:2448 برگ 675 جلد .3:5027 برگ 1402.

    صحیح مسلم جلد .2:2642 برگ 576 جلد .2:2833 برگ 625 جلد .2:3497 برگ 761


    6- زینب دختر جحش؛ ازدواج زینب با جحش از بحث برانگیز ترین ازدواجهای محمد است. زینب از خانواده بزرگ و محترمی بود. مادر زینب دختر عبدالمطلب پدربزرگ محمد بود. زینب با زید فرزند خوانده محمد ازدواج کرده بود و محمد روزی بدون خبر به خانه زید وارد شد و زینب را نیمه لخت دید و به او علاقه مند شد، سپس مهریه اورا پرداخت تا از فرزندخوانده خود طلاق گیرد، بعد با وی ازدواج کرد و مسلمانان میگویند خداوند به محمد دستور داد تا با زینب ازدواج کند زیرا خداوند میخواست این رسم غلط جاهلیت مبنی بر اینکه یک مرد نمیتواند با زن پسرخوانده خود ازدواج کند از میان بردارد و این بسیار مضحک است. ماجرای مفصل زینب را میتوانید در دو نوشتار "محمد، زید و زینب" و "زید و زینب" و "عشق محمد به همسر پسر خوانده اش (زینب) و ازدواج با او." بخوانید. زینب در موقع ازدواج با محمد 35 سال داشت و محمد 58 سال.

    صحیح مسلم جلد .2:2347 ( برگ 519) جلد .2:3330 ( برگ 723724) جلد .2:3332 ( برگ 725) جلد .2:3494 برگ 760.

    صحیح بخاری جلد .3:249 ( برگ 138) جلد .3:829 ( برگ 512) جلد .4:6883 ( برگ 1493)
    ابو داوود جلد .3:4935 برگ 1377-1378 جلد .1:1498

    پاسخحذف
  16. علیرضا۲.۷.۸۹

    - جویریه دختر حارث بن ابوضرار، محمد در سن 58 سالگی با جویریه که 20 سال سن داشت ازدواج کرد. جویریه دختر رئیس قبیله بنی المصطلق، یکی از قبایل یهودی متعددی بود که محمد به آنها حمله کرده بود. شوهرش مالک بن صفوان بود و در حمله ناگهانی که محمد به این قبیله کرده بود کشته شده بود. محمد از جویریه درخواست ازدواج کرد و جویریه قبول کرد به شرط اینکه اسرای باقیمانده از این جنگ آزاد شوند و غنایم بدست آمده به صاحبان باقیمانده از این جنگ بازگردد. از جویریه به عنوان "زنی بسیار زیبا" در بسیاری از تواریخ یاد شده است، ابن اسحق میگوید جویریه از زیبایی شگفت انگیزی بهره می برد، بطوری که هیچ مردی قدرت نداشت در برابر زیبایی وی مقاوت کند. و رابطه او با محمد به شدت عواطف عایشه را تحریک کرده بود و عایشه از دیدن او در عذاب بود. جویریه 6 سال زن محمد بود و بعد از محمد نیز 39 سال زندگی کرد و در سن 65 سالگی درگذشت. ماجرای جویریه را پروفسور مسعود انصاری در کتاب کوروش بزرگ و محمد عبدالله را در نوشتاری با فرنام "جویریه زنی که محمد را اسیر زیبایی خود و طایفه اش را آزاد کرد" بخوانید.

    ابن اسحق سیرت الرسول، برگ 729

    ابو داوود جلد .3:4935 برگ 1377-1378

    صحیح بخاری جلد .8:212 ( برگ 137)

    ابو داوود جلد .1:1498 برگ 392.

    صحیح مسلم جلد .2:2349 برگ 520

    صحیح بخاری جلد .3:717 ( برگ 431-432).

    8- ام حبیبه دختر ابوسفیان بن الحرب، ابوسفیان رئیس قبیله قریش، قدرتمند ترین مرد مکه بود که همراه با شوهرش عبیدالله ابن جحش از اولین کسانی بودند که مسلمان شده بودند و به حبشه رفته بودند تا پادشاه حبشه را به اسلام دعوت کنند. اما عبید الله ابن جحش در حبشه مسیحی شد و از ام حبیبه طلاق گرفت، پیامبر اسلام از راه دور از پادشاه حبشه خواست تا ام حبیبه را به زنی او در آورد، ام حبیبه تا 6 سال بعد نتوانست محمد را ببینید زیرا نمیتوانست به مدینه برگ ردد. ام حبیبه در هنگام ازدواج با محمد 29 سال سن داشت و محمد 54 سال. محمد امیدوار بود ازدواجش با ام حبیبه نظر ابوسفیان دشمن درجه یک اسلام را تغییر دهد اما چنین اتفاقی نیافتاد.

    صحیح مسلم جلد .2:1581 برگ 352 جلد .2:3539 برگ 776

    ابن ماجه جلد .5:3974 برگ 302

    صحیح مسلم جلد .2:3413 برگ 739 جلد .2:2963 برگ 652

    9- صفیه دختر حیی بن اخطب، صفیه در هنگام ازدواج با محمد 16 سال سن داشت و محمد 60 سال سن داشت. صفیه دختر حیی بن اخطب رئیس قبیله بنی نضیر، از قبایل یهودی مدینه بود که محمد به آن حمله کرد و آنها را مجبور کرد از مدینه خارج شوند و هرچه قابل نقل کردن است با خود ببرند و باقی اموال را برای مسلمانان باقی بگذارند. شوهر قبلی او کنان بن ربیع بود که توسط مسلمانان در همان جنگ کشته شد. شوهر وی توسط مسلمانان به دلیل اینکه مکان مخفی کردن جواهراتش را افشا نمیکرد شکنجه و در نهایت به دستور پیامبر کشته شده بود، و پبامبر همان شب با صفیه ازدواج کرد و با وی همبستر شد. او 4 سال با محمد زندگی کرد و بعد از مرگ محمد 39 سال بیوه بود و در سن 60 سالگی درگذشت برای اطلاعات بیشتر پیرامون صفیه نوشتاری با فرنام "ازدواج محمد با صفیه زنی که شوهرش زیر شکنجه جان سپرد." و همچنین نوشتاری با فرنام "صفیه، زن یهودی پیغمبر- بخش سوم مناظره آیت الله منتظری با دکتر علی سینا." را بخوانید.

    تاریخ طبری 39 برگ 185.

    صحیح بخاری .2:68 و 4:143280

    10- میمونه دختر حارث الهلالیه، میمونه در زمان ازدواج با محمد 36 سال سن داشت (برخی روایات وی را 30 ساله خوانده اند) و محمد 60 ساله بود. میمونه خواهر ناتنی زن دیگر محمد بود. میمونه 3 سال با محمد زندگی کرد و در سن 80 سالگی از دنیا رفت، یعنی 44 سال بیوه ماند.

    تاریخ طبری جلد .8 برگ 136

    صحیح مسلم جلد .1:167116741675 برگ 368-369 جلد .2:1672 برگ 369.

    11- فاطمه دختر سریح

    تاریخ طبری جلد .9 برگ 39

    12- هند دختر یزید

    صحیح مسلم جلد .3:4251-4254 برگ 928-929.

    13- عصما دختر سیاء

    تاریخ طبری جلد .10 برگ 185 and footnote 1131 برگ 185.

    پاسخحذف
  17. علیرضا۲.۷.۸۹

    14- زینب دختر یزید

    تاریخ طبری جلد .7 برگ 150 footnotes 215216 and تاریخ طبری جلد .39 برگ 163-164

    15- هبله دختر قیس و خواهر اشعث

    تاریخ طبری جلد .9 برگ 138

    16- عصما دختر نعمان ملا محمد مجلسی در مورد این زن نوشته است وقتی وی را نزد محمد آوردند عایشه و حفصه نسبت بو وی حسادت کردند و وی را فریب دادند که ازدواجش با محمد انجام نگیرد. به این صورت که به وی گفتند اگر مایل است توجه محمد را به خود جلب کند باید به محمد بی اعتنای کند، عصما وقتی محمد را دید به او گفت "من فکر میکنم باید از دست تو به الله پناه ببرم" محمد برانگیخته شد و گفت "من فکر میکنم باید به خانواده ات پناه ببری"

    مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم، صفحه 597

    17- فاطمه دختر صحاک، ملا محمد باقر مجلسی نوشته است وقتی آیات 28 و 29 احزاب نازل شد، فاطمه تصمیم گرفت راه اول را انتخاب کند و از محمد جدا شود.

    مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم، صفحه 597

    18- ماریه دختر شمعون قبطی، که مقوقس فرستاده بود، وی از پیامبر باردار شد، نام اورا ابراهیم نهادند، دوسال زیست و بمرد. ماجرای ماریه نیز از ماجراهای بحث برانگیز زندگی محمد است. ماریه کنیز (برده) حفصه بود که بعنوان هدیه به او داده شده بود. روزی محمد به خانه حفصه دختر عمر می رود و ماریه را تنها در خانه می یابد، وی با ماریه همبستر میشود و ناگهان حفصه از راه میرسد و از مشاهده این قضیه بسیار خشمگین میشود. محمد قول میدهد که ماریه را بر خود حرام کند به شرطی که حفصه ماجرا را برای کسی تعریف نکند، اما حفصه ماجرا را برای عایشه و بقیه زنان محمد تعریف میکند و محمد از الله کمک میگیرد تا رسوایی پیش آمده را با سوره تحریم کمرنگ و سرکوب کند. ماجرای ماریه را در محمد ماریه و حفصه، ماریه قبطی شانزدهمین زن در زندگی محمد بخوانید.

    تاریخ طبری جلد .8 برگ 66131.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 194

    19- ریحانه دختر زید قرظی از اسرای بنی قریظه بود که سهم محمد از غنائم جنگی بود. ریحانه هرگز حاضر نشد اسلام بیاورد و حتی پیشنهاد محمد مبنی بر ازدواج با وی را نیز قبول نکرد و تصمیم داشت نه اسلام بیاورد و نه با محمد ازدواج کند. از طرفی محمد نیز قصد رهاکردن این کنیز (برده زن) زیبا را نداشت و وی تا آخر عمر تن به حقارت برده بودن در داد اما حاضر نشد مسلمان شود و یا با محمد ازدواج کند، ماجرای ریحانه را بطور مفصل در نوشتاری با فرنام "ریحانیه زن زیبایی که شب روز قتل همسرش بعنوان برده محمد به حرمسرای محمد رفت و دق مرگ شد." بخوانید.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 164-165

    تاریخ طبری جلد .13 برگ 58.

    20- ام شریک دوسیه

    21- صنعا یا سبا دختر سلیم،زنی بود که پیش از آنکه پیامبر با او همبستر شود او مرد.

    22- قضیه دختر جابر از بنی کلاب، زنی بود که به محمد گفت مرا به تو داده اند و به من خبر ندادند، پس از محمد طلاق خواست و محمد اورا طلاق داد. روایات دیگری حاکی از آن است که محمد با وی ازدواج کرد اما وقتی برای همبستر شدن پیش وی رفت دریافت که او بسیار پیر است بنابر این وی را طلاق داد.

    تاریخ طبری جلد .9 برگ 139

    23- زینب دختر خزیمه از بنی عامر بن صعصعه، بود که بود که بعد از کشته شدن شوهرش "عبیده" در جنگ بدر قبول کرد که با محمد ازدواج کند اما 8 ماه بعد از این ازدواج از دنیا رفت.

    24- دختر خلیفه الکلبی و خواهر دحیه بن خلیفه، به خانه آوردش و در خانه پیامبر مرد

    پاسخحذف
  18. علیرضا۲.۷.۸۹

    زنان دیگر محمد،

    25- عالیه دختر طبیان از بنی بکربن زنی بود که محمد با وی ازدواج کرد اما بعد از مدتی وی را طلاق داد.

    تاریخ طبری جلد .9 برگ 138

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 188

    26- قوتیله بنت قیس بن معدی کرب و خواهر اشعث بن قیس، پیامبر اورا به زنی کرد اما هنوز او را ندیده بود که مرد. برخی نیز گفته اند محمد اورا طلاق داد.

    27- خوله بنت الهذیل از بنی حاریث که طلاق گرفت.

    28- لیلی بنت الخطیم پیر زنی بود از قبیله بنی خزرج که به گفته طبری (ذکر زنان محمد از تاریخ طبری)، پیامبر روزی به مزگت اندر نشسته بود پشت سوی آفتاب کرده و این زن از پشت آمد و دستهایش را بر روی کتف پیامبر گذاشت و گفت با من ازدواج کن تا من به قبیله خود بگویم پیامبر با من ازدواج کرده است. سپس به میان قبیله خود رفت و مردم به او گفتند کار اشتباهی کردی چون پیر هستی و پیامبر از زنان پیر خوشش نمی آید و اگر تو را ببیند طلاقت خواهد داد. لیلی پیش پیامبر آمد و گفت من پشیمانم که زنی پیر هستم و شایستگی ازدواج با تو را ندارم و پیامبر او را طلاق داد.

    29- ام هانی دختر ابوطالب، وی بهانه آورده بود که بچه دار است و باید از بچه اش نگهداری کند.

    30- ضباعه دختر عامر بن قرط، که پیغمبر اورا از پسرش بخواست اما پسرش به پیامبر گفت مادرم پیر است و پیامبر دست برداشت.

    31- صفیه دختر بشامه عنبری که از اسرای افتاده به دست مسلمانان بود، محمد او را بخواست اما شوی باز آمد و چون زنش را میخواست مسلمان شد تا زنش بر او حرام نگردد. پیامبر از او پرسید من را خواهی یا شویت را؟ صفیه گفت شویم را.

    32- ام حبیبه دختر عباس بن عبدالمطلب، پیغمبر اورا به زنی خواست، عباس گفت یا رسول الله او با تو شیر خورده است.

    33- جمرهدختر حارث بن ابی حارثه، محمد اورا از حارث بخواست، حارث به دروغ به پیامبر گفت بدن او پیسی دارد و تورا شایسته نیست.

    سایر موارد موجود در تاریخ

    34- محمد زنی که نامی از وی باقی نمانده است طلاق داد زیرا وی چشم چرانی میکرد و به مردانی که از مسجد خارج میشدند زیر چشمی نگاه میکرد.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 187

    35 - محمد زنی را به دلیل اینکه وی جذام داشت طلاق داد.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 187

    36- ملائکه دختر کعب به مدت کوتاهی با محمد ازدواج کرد، عایشه از وی پرسید آیا میخواهی شوهری داشته باشی که شوهر قبلی تورا کشت؟ وی به خدا از محمد پناه برد و محمد وی را طلاق داد.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 165

    37- شنباء دختر عمر الغفریه، مردم قبیله او با قبیله بنی قریظه هم پیمان بودند، وقتی ابراهیم فرزند محمد مرد؛ وی به محمد گفت اگر تو پیامبر راستینی میبودی فرزندت نمی مرد. محمد بعد از اینکه با او همبستر شد وی را طلاق داد.

    تاریخ طبری جلد .9 برگ 136

    38- ملائکه دختر داوود زن دیگری بود که با محمد ازدواج کرد اما پس از اینکه فهمید محمد پدرش را کشته است، از وی جدا شد.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 165

    39- عمره دختر یزید که محمد وی را طلاق داد زیرا وی به جذام مبتلا شده بود.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 188

    مجلسی حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم، صفحه 597

    40- سناء بنت سفیان، محمد مدت کوتاهی با او ازدواج کرد.

    تاریخ طبری جلد .39 برگ 188

    پاسخحذف
  19. علیرضا۲.۷.۸۹

    41- احدایث ضعیفی خبر از ازدواج محمد با عمره نیز ازدواج کرده بود.

    ابن ماجه جلد .3:2054 برگ 233 جلد .3:2030 برگ 226


    42- دختر الجهال برای مدت کوتاهی با محمد ازدواج کرد.

    صحیح بخاری جلد .7:181 برگ 131132


    43- دوبه دختر امیر. از طایفه سعسعه

    44- عماره یا عمامه دختر حمزه، از طایفه قریش، هاشم.

    45- شینیا دختر سالت زنی دیگر بود که محمد قصد ازدواج با وی را داشت اما قبل از اینکه به این خواسته خود بخواهد عمل کند از دنیا رفت.

    مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم صفحه 597

    46- تکانه نام زنی دیگر است که مجلسی در مورد وی نوشته است دختر سیاهپوستی بود که "مقدوس" پادشاه مصر همچون ماریه قبطیه به محمد هدیه داده بود. محمد ابتدا او را آزاد کرد و سپس وی را به عقد ازدواج خود در آورد. بعد از درگذشت محمد عباس با او ازدواج کرد.

    مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم صفحه 597

    پاسخحذف
  20. فیدروس۲.۷.۸۹

    یه چیزی. تو اون زیر زنان پیغمبر رو لیست کردی.۲۰ تا به روایت تو.اما هیچ وقت با خودت فک نکردی چرا پیغمبر از ۲۰ تا زن فقط ۷ تا بچه داشت؟ اون موقع نه سقط جنین در کار بوده نه روشهای پیشگیری از حاملگی.
    امروز روز ملت با یه زن ۱۳ تا بچه دارن.
    پیغمبر زنان رو دوست داشت ٬ این اسمش زنبارگی نیس.

    پاسخحذف
  21. پریسا۲.۷.۸۹

    از قدیم گفتن شنونده باید عاقل باشه ...!

    قرآن پیامهای بسیار زیبا و مفید هم داره ...
    چرا اونها رو نمی گی ؟


    مگه در قرآن اینهمه سفارش به :

    در حق هم نیکی کنید ...
    ظلم نکنید ...
    به فقرا بخشش کنید ...
    در هنگام رنج و سختی ها صبور باشید ...
    خون ناحق نریزید ...
    به مال یتیم دست نزنید ...
    به پدر و مادر خود نیکی کنید ...
    اسراف نکنید ...
    تهمت نزنید ...
    دروغ نگویید ...
    مال یکدیگر را نخورید ...
    در هنگام کسب و تجارت عدالت و حق را در نظر بگیرید ...
    .....
    .....
    و هزاران سفارش دیگه که همش بر مبنای نیکی و پرهیز از بدی هست، نشده ؟

    سعی کنیم به جای ملا لغطی شدن و ایراد گرفتن ، اینها رو ببینیم ... به این دستورات عمل کنیم ...دستوراتی که در تمام ادیان و مذاهب وجود داره... از زرتشتی گرفته تا مسیحیت و یهودی و تا اسلام ... و همش در اصل یکیه حتی اگر در فرعیات فرق کنه ...

    اصل رو باید دید ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سکولار۲۵.۷.۹۲

      پریسای عزیز اول اینکه تمام این توصیه های قران در سوره های مکی است ماله زمانی بوده که محمد هنوز به قدرت نرسیده بود مثله اینکه احمدی نژاد قبل از انتخابات می گفت مشگل مملکت ما مدل موی جوونای ماست و بعد...محمد هم بعد از اینکه به قدرت رسید به هیچکدام از حرفهای خوبی که زده بود عمل نکرد و دقیقا برعکس ...بجای نیکی کردن بروی مردم شمشیر کشید و بسیاری خون ناحق ریخت،زیر تمامه عهدهایی که بسته بود زد گفتند عهد نامه نوشتی گفت عهدنامه را موریانه خورد!!!اتفاقا حرفه ادیان با هم یکی نیست که پیروانشان دایما به کشت و کشتار یکدیگر مشغولند،

      حذف
    2. ناشناس۳.۶.۹۳

      آخه اینم شد دین و طرز تفکر انسانی‌، شهادت یک زن، نصف مرد هستش، در سوره النسا میگه زنی‌ که از شوهرش نافرمانی می‌کنه، بزنش و باز توی همین سوره النسا به محمد میگه، در جنگ زنان غنیمت جنگی هستند و ملک تو خواهند بود. به عبارت دیگر، میتونی‌ بهشون تجاوز بکنی‌. آخه مسلمونهای احمق، بی‌ شعور، تا کی می‌خواهید این اراجیف رو بخونید و با مغلطه کاری و سفسطه کاری توجیه کنین. برین زندگی‌ علی‌ رو بخونین ببین چه آدم چاقو کش کس کشی‌ بوده. اینا همشون از محمد بگیر و علی‌ و همه قشون‌ اسلام، یک سری چاقو کش روانی‌ جنایتکار بودند. بابا این دین ظلمت ، ظلمات ضاله نکبت رو ولش کنین، روشنایی رو ببین. تا کی میخواین برده تفکرات ۱۴۰۰ سال باشین که ظلم و بد بختی و بیچارگری رو مرسوم کرد. مرده پرستی‌ رو باب کرد و مردم را تحمیق. اگه این امامزادها شفا بلد بودند، خودشون زنده میموندند.آخه تا کی ؟ همین الان تو خاور میانه، هر روز مسلمونها چند تا دارند از هم میکشند؟ سر تا پای این کتاب نکبت نه تنها ارزش خودن نداره، بلکه باعث بدبختی و بیچارگی انسانها میشه، همینطور که تو ایران شد.

      حذف
  22. پاسخ:
    سلام شنونده عاقل!
    شنونده عاقل از حمله اعراب به ایران چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از مادران وخواهران ما که به کنیزی این اعراب رفتند چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از پدران و برادران ما که کشته شدند چیزی شنیده ایی؟
    شنوندم عاقل از مالیات های سنگینی که اجداد نامبردار ما به این اعراب دادند چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از تلاش ایرانیان برای برگشتن به گذشته پر شکوه خود چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از کشتن عمر بدست ایرانیان چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از بوجود امدن حزب شیعه برای نابودی اسلام چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل تاریخی که بوسیله همین اعراب بادیه نشین به نابودی رفت چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل. ایرانی ننگی بزرگتر از طرز تفکر تو جوانش ندارد.زیرا این عرب پرستی که در دل تو ریشه کرده شاید هرگز زدودنی نباشد .......... هنوز عرب از تو ایرانی متنفره.میدانی؟ چیزی شنید ه ایی؟
    و این فرهنگی که تو از ان یاد کردی اینهمه محبت را در حق اجداد من و تو کرد!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۳.۱۱.۹۱

      ایرانی عرب گریز شنیدی میگن تفرقه بندازو حکومت بکن ............
      ما ایرانی ها در طول تاریخ فرشته بودیم دیگه مگه نه ؟
      ما که کشور گشایی نداشتیم تا هند از ممالک ما نبوده مگه نه؟ هندیها و وعثمانیها به رسم ادب آب و خاکشونو به ما دادن مگه نه؟ ما هم که خونی نریختیم .
      بگذریم انسان باشیم و تو لغات و تاریخ و سیاست دنبال رفع غرض های شخصی نباشیم اشکی از چشمی پاک کن و ابتدا از نزدیکترین های زندگیت شروع کن . موفق باشی

      حذف
  23. مهرنوش۲.۷.۸۹

    سلام
    خوبی؟
    نمیدونم چی بگم!!!!
    فقط می دونم آدم روشنفکر و نترس کم پیدا میشه!!!
    خیلیا اسیر مذهب شدن!
    به خاطرهمین می ترسن! ترس از ..

    من لینک وبلاگ شما رو تو وبلاگم گذاشتم.
    امیدوارم موفق باشین
    منتظر پست های بعدی شما هم هستم

    پاسخحذف
  24. ناشناس۲.۷.۸۹

    یه بار نوشتم وهمه اونا پاک شد
    -------------------

    سلام دوست عزیز
    برخلاف بقیه دوستان ... باید بگم که نوشته تو قابل تحسین هست .
    مادرباره هر چیز می تونیم بپرسیم
    ولی باید رفت دنبال جواب
    سوال یه چیزی هست .... وبی تفاوتی و عصبانیت یه مقوله دیگه .
    --------------
    واسه بعضی از سوالات شما .... جواب دارم .
    خیلی خلاصه بگم .... تفسیر المیزان نسبت به بقیه تفاسیر بهتر نوشته شده
    اگر واقعاً دنبال جواب هستی ... چرا نمیری دنبال اونا ...؟
    -----------

    منتها نوشته من درباره یه چیز دیگه هست .... چونکه من سالها هست که دنبال این جور مسائل نمی رم
    -------------
    می خوام ازت یه سوالی رو بپرسم
    خواهش می کنم که رو اون فکر کن و اگه مایل بودی جوابمو بده
    ولی مهم این هست که به یه جواب برسی
    واسه منم ننوشتی موردی نداره
    -----------
    خودتو بار جای پیغمبر
    پیغمبر اون سالها نه ... همین دور وزمونه .... تصور کن که شرایطی پیش میاد .... ویه همچین مزایایی به تو تعلق بگیره
    بهت بگن که تو هم حق وتو داری می تونی تافته جدا بافته باشی ....
    با اون امکانات چه کار می کنی ... ؟
    حاظر هستی اونارو قبول نکنی ...؟
    ---------
    آخر هفته به خوبی و خوشی

    پاسخحذف
  25. پاسخ:
    سلام دوست عزیز از اینکه مطالب من رو مطالعه کردید ممنونم.فرمایش شما من رو یاد جمله از افلاطون انداخت که میگه:(کسانی که از ظلم وستم بد می گویند برای این است که از تحمل ان ترس و وحشت دارند نه اینکه خود از ارتکاب ان می ترسند)(افلا طون-فلسفه ما بعد الطبیعه)با شما موافقم ولی اساسا مشکل من ان دسته از هموطنان اند که این معجزه الاهی!(قران)بر سر می گیرندو یا برای حقانیت ان سینه چاک می کنند.تلاش من برای از بین بردن تقدسی است که به جهت جهل در مغز هموطنان رسوخ کرده است

    پاسخحذف
  26. ناشناس۳.۷.۸۹

    با سلام و عرض خسته نباشيد به تمامي شما دوستان عزيز.
    نظر بنده :
    تمامي اين حرفها را رها کنيد و سعي کنيد در تمامي مراحل زندگي شاد باشيد و لذتشو ببريد، مهم اين نيست که پيامبر چند تا زن داشت.
    هر کس بنا به نظر و منفعت خود از دين بهره برداري مي‌کند.
    مهم عقل و وجدان من و شما دوستان است.

    پاسخحذف
  27. دشمن الله و عرب۱۷.۱۰.۸۹

    عزیزان! من اصلا نمی خوام حرف های زهراخانم رو نقد کنم چون اینقدر رسوا است که اصلا نیازی به نقد نداره! فقط برای کسانی که می خوان ذهنشون باز بشه چندتا مثال می آرم: شما سریال ژاپنی سال های دور از خانه یا همون "اوشین" رو یادتون می یاد؟ اون می تونست یک الگوی عملی برای زن امروز باشه. برای کسانی که جوون هستن و سنشون قد نمی ده این خبر مال اون موقع است:
    در سال ۱۳۶۷ صدای جمهوری اسلامی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه از دختر خانمی پرسيد:الگوی شما کيست؟ آن خانم پاسخ داد:"اوشين". به او گفته می شود که الگوی زن مسلمان بايد حضرت فاطمه باشد. پاسخ می دهد که حضرت فاطمه مال ۱۴۰۰ سال
    پيش بود، ما به الگوی امروزی احتياج داريم. اين تغيير/تحول آيت الله خمينی را شوکه کرد. در ۹/۱۱/۱۳۶۷ ،اخبار راديو ايران با قرائت اين حکم آيت الله خمينی کار خود را شروع کرد:
    "آقای محمد هاشمی، مدير عامل صدا و سيمای جمهوری اسلامی. با کمال تأسف و تأثر روز گذشته[شنبه ۸ بهمن] از صدای جمھوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گرديده است که انسان شرم دارد بازگو نمايد. فردی که اين مطلب را پخش کرده است تعزير و اخراج میگردد، و دست اندرکاران آن تعزير خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهين در کار بوده است، بلاشک فرد توهين کننده محکوم به اعدام است. اگر بار ديگر از اين گونه قضايا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبيخ شديد و جدی مسئولين بالای صدا و سيما خواهد شد. البته در تمامی زمنیه ها قوه ی قضائیه اقدام می نمايد"

    پاسخحذف
  28. ناشناس۲۷.۱۲.۸۹

    ایمان تنها راه نجات است . نجات ازین دنیای وحشی و شکننده.

    پاسخحذف
  29. ناشناس۲۹.۱۲.۸۹

    man nemidanam chegone az shoma sepas gozari konam.az shoma mamnon va omid var ham ke mardon be chehreye tars nake eslam pey bebarand.

    پاسخحذف
  30. ناشناس۴.۲.۹۰

    درود
    با سپاس از نویسنده این مطلب و عزیزانی که بعضا نظرات خیلی مفیدی پست می کنند
    من مطلب شمارو خوندم و به نظرم درست اومد
    فقط یه چیزی بود که نتونستم درست متوجه بشم: 6- حضرت محمد، در زنبارگی نسبت به سایر مومنان برتری خواهد داشت. (قران .آیه 6 سوره احزاب
    من ترجمه (نه تفسیر) این آیه رو خوندم ولی دقیقا نفمیدم کجا منظور "زنبارگی محمد" بوده

    ممنون میشم راهنمایی بفرماین
    پیشاپیش متشکرم

    پاسخحذف
  31. ممنون از تذکر
    مطلب فوق اصلاح شد.

    پاسخحذف
  32. ناشناس۸.۵.۹۰

    سلام
    دوست عزیز من از مطالب شما تشکر می کنم و با شما همراه و همدل هستم. اما نکته ای که می خواستم تذکر بدهم این است که نرود میخ آهنین در سنگ. از بین قوم متعصبان مذهبی شما صدسال هم تلاش کنید شاید پنج یا ده درصد را متوجه کنه قضایا بکنید.
    به نظر من مهمترین وظیفه آنها که می دانند تابو زدایی از مسائل دینی است و نه تقدس زدایی. همین که در کنار این مقدسات دینی معادلهایی گذاشته شود و هرکس مختار باشد یکی را برگزیند در قدم اول کافی استو انی جهل هزار و چهارصدساله در یک سال و ده سال و صدسال از میان نمی رود.
    در هرصورت از شما متشکرم که این مطالب را منتشر می کنید. هرجند موضع ما ضعیف است و شرایط اسف بار، اما چاره ای جز تلاش نیست...

    پاسخحذف
  33. ناشناس۹.۵.۹۰

    شمه ای نیز در مورد مردان (غلمان ) و محمد .

    درود برهمه (مهر) بانان ایران

    از مجموعه کار شما عزیزان لذت بردم. برای همگی آرزوی پیروزی دارم.البته مطالبی بسیار کوتاه و بی مقدارهم موجود بود که توسط دوستان نسبتا عزیز در لا بلای نوشته ها بصورتی کوتاه و پراکنده به چشم میرسید که شور بختانه بسیا هم طبیعی ست. معمولا گل های زیبا همشه خاری هم در کنار دارند.
    خیلی راغب بودم که در کنار زندگی پراز زن پیامبر مطالبی هم در باب علایق و کشش ایشان به هم جنس گرائی بدانم. از قراری ایشان یک وابستگی عمیقی به یک مرد بسیار جوان و نیکو صورت داشته اند. ملا محمد باقر مجلسی از جوانی به نام "دحیه کلبی " که مورد الطاف مخصوص پیامبر بوده در کتاب خود، " بحار الانوار فی اخبار الاایمه الاظهار " سخن میگوید. به این ترتیب که پیامبر دستور داده بودند هر زمانی "دحیه کلبی "نزدشان بوده، کسی بحضور نیاید. البته در قرآن هم آیاتی دال بر توجه ایشان به پسران زیبا و جوان وجود ارد. سندیت این گفته را میتوان در آیاتی چند از قرآن , برای نمونه ایه (۲۴) در سوره طور یا ایه (۱۷)در سوره واقعه و ایه ۱۹ از سوره انسان جستجو کرد. در جای دیگر روایت آمده که یک جوان اذان گوی که کور هم بوده گاهی به حضور پیامبر میرسیده. یک از این دفعات ایشه و زنی دیگر در حضور پیامبر بودند که این جوان کور به خدمت پیامبر آمد. پیامبر از زنان خواست که وی را با پسر تنها بگذارند. ایشه اظهار نمود که یا پیغمبر، او که کور ست و نمیتواند چیزی یا کسی را ببیند! پیامبر در جواب گفت: "شما ها که میتوانید"
    بدرود.

    پاسخحذف
  34. جلال۶.۶.۹۰

    خانم زهرا
    فرض کنید فاطمه زینب رو تو 13 سالگی به دنیا آورده، وقتی که فاطمه مرده زینب 5 سال بیشتر نداشته
    فرض کنید که این زینب شما خیلی کار شاخی انجام داده، اصلا دانای کل بوده
    حالا فاطمه به بچه 5 ساله چه آموزشهایی میتونه داده باشه؟
    زینب از مادرش چی یاد گرفته؟
    فاطمه چرا الگوی شماست؟
    شما از فاطمه چطور الگو میگیری؟
    تا حالا الگویی از فاطمه گرفتی؟

    پاسخحذف
  35. جلال۶.۶.۹۰

    خانم زهرا
    فرض کنید فاطمه زینب رو تو 13 سالگی به دنیا آورده، وقتی که فاطمه مرده زینب 5 سال بیشتر نداشته
    فرض کنید که این زینب شما خیلی کار شاخی انجام داده، اصلا دانای کل بوده
    حالا فاطمه به بچه 5 ساله چه آموزشهایی میتونه داده باشه؟
    زینب از مادرش چی یاد گرفته؟
    فاطمه چرا الگوی شماست؟
    شما از فاطمه چطور الگو میگیری؟
    تا حالا الگویی از فاطمه گرفتی؟

    پاسخحذف
  36. ناشناس۷.۶.۹۰

    ببینم، این پست درباره تعداد زن های پیغبر بود که با استناد به مدارک عنوان شد.
    این زهرا خانم اومد و کلی درباره زیبت بحث کرد! آخه چه ربطی داره؟ قرآن گفته 4 تا زن عقدی، اما پیامبر اسلام در یک زمان تا 11 تا زن عقدی داشته، صیغه ها که بماند
    البته تعداد کل زنان عقدی زیاد تر هست ولی در یک زمان فکر کنم 11 تا بودش. یعنی حدود 3 برابر قانون خود پیامبر اسلام؟؟؟

    پاسخحذف
  37. ناشناس۱۱.۶.۹۰

    این زهرا خانم اصلن صلاحیت نداره که در این موارد صحبت کنه و تحلیل ارائه بده چون مولای متقیان در خطبه 79 نهج البلاغه می فرمایند که زنان ناقص العقل ند. پس من یکی با توجه به گفته مولا اصلن نمی تونم قبول کنم که این زهرای ناقص العقل حرفش درست از آب در بیاد.
    زن حسابی بشین تو خونه ات و اظهار نظر نکن. شما وظیفه داری فقط برده سکسی مردت باشی. اگر هم شوهرت خوش داشت 3 تای دیگه هوو بالا سرت بیاره

    پاسخحذف
  38. تاچشتون دراد

    پاسخحذف
  39. ناشناس۱۶.۶.۹۰

    خانم زهرا:
    " در سال 250 هجری کتابی را گرد آوری می کند و نامش را می گزارد"بلاغات النسا"

    سال 250 هجری بلاغاتی که سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده به نظرتون چیزی از بلاغت اولیه توش میمونه؟
    یا این بلاهت امثال ماست که دارن این جوری ازش استفاده می کنن؟

    پاسخحذف
  40. ناشناس۱۶.۶.۹۰

    عجب کمری داشته دمش گرم یه پا پرن استار حرفه ای بوده

    پاسخحذف
  41. میدونم که کسی که تصمیم خودش رو گرفته که خدا و پیامبرانش رو قبول نکنهبا لجاجت تمام به این راه ادامه میده تا زمانی که چشمانش باز بشه اما می نویسم تا شاید افراد بی طرفی که می خونن خودشون قضاوت کنند و حداقل بررسی بیشتر در تاریخ کنن :

    اولا صرف نام بردن از تعداد زنان پیامبر نشان دهنده چیزی نیست . به این دلیل که بسیاری از اسامی که ذکر شده حتی با پیامبر همبستر هم نشده اند ولی غرض ورزی شما این قسمت از همون تاریخ رو بیان نمی کنه !! بسیاری از زنانی که اسمشون آورده شده طبق سنت قبیله ای در آن زمان که بین اعراب مرسوم بوده فقط به همسری پیامبر در آمدند تا جلوی قتل و خونریزی های فرقه ای گرفته شود . محمد ص در زمان خود امین ترین و مهربان ترین فرد روزگار بوده و اینو حتی تاریخ نویسان مسیحی هم اعتراف کردند . وقتی محمد ص دختری از قبیله ای که احتمال جنگ و درگیری با آن قبیله بالا می بود به همسری می گرفت قبایل دیگه به همین دلیل از تعرض و جنگ خود داری می کردند .
    تعداد دیگری از زنان محمد ص زنانی بودند که در جنگ ها بی سرپرست و بی شوهر میشدند و به پیامبرشون رجوع می کردند و محمد ص بسیاری از آنها را به عقد مردان دیگر در می آورد و سرپرستی بعضی را بعهده می گرفت اما به گواه همون تاریخی که مرموزانه بیانش نمی کنین با آنها همبستر نمی شد .
    برای فهم این موارد باید به 1400 سال پیش و فرهنگ اعراب ان روز ها برگردید تا قضاوت درست کنید .
    محمد کسی ایست که در ان روز ها که اعراب بوی گند عرق و شاش می دادند فقط از روی تمیزی و بوی عطر قابل شناسایی بود . تاریخ رو نمی خوانید ؟؟ محمد کسی بود که فقط ساعات کوتاهی در شب را می خوابید و ساعت ها به راز و نیاز با معبود و خالق هستی می پرداخت . محمد و زنبارگی ؟؟ انسان زنباره با تواضع روی زیلوی ساخته شده با برگ خرما نمی نشیند.
    برای خودش حرمسراهای یزیدی می سازد و در کنار زنهای خود از زندگی لذت می برد .
    محمد 3 سال در سخت ترین شرایط ممکن برای زندگی در بی آبی و بی غذایی فقط برای ابلاغ رسالت خدا زندگی رو سر میکنه. تاریخ نمی خوانید ؟؟همون تاریخی که فقط قسمت هاییش رو گزینش کردین ؟؟ محمد کسی است که در اوج روزگار برده داری بلال حبشس سیاه رو به عنوان پرچم و اذان گوی ایدءولژی اسلام انتخاب میکنه تا به همه بگه تبعیض نژادی در اسلام معنی نداره ..تبعیض نژادی که مارتین لوتر کینگ تو آمریکا در رویا هاش دنبالش بود و بخاطرش در سال 1968 ترور شد !! محمد و زنبارگی ؟ محمد که تمام وجود و زندگیش رو برای انسانها گذاشت .
    اگر محمد این همه انسان باهوشی بوده که توانسته میلیارد ها انسان رو به تفکرر ساختگی خودش وادار کنه و اگر این همه باهوش تر از گالیله بوده که در 1400 سال پیش در کتابش اشاره کرده که زمین و تمام ستارگان به دور خورشید می چرخند و زمین ثابت نیست پس چرا این فرد با این همه قدرت و توانایی در تمام طول عمر خودش نه مالی اندوخت و نه کاخی ساخت و تا آخرین روز عمر خودش ساده ترین مردم زمان خودش بود ؟؟ مگر می شود ادمی با این هوش که توانسته مکتبی ساختگی ! به اسم اسلام بوجود بیاورد که روز به روز در اقصا نقاط دنیا در حال فراگیریست - در آخرین روز های عمر خود تمام مردم مدینه را جمع کند و از تک تک آنها سوال کند که آیا من بدهی و یا دینی بر گردن کسی دارم و از میان جمع کسی صدا بزند که روز در حال عبور با اسب شلاقت اشتباها به من خورد و من می خوام عین همان را به تو بزنم و محمد گردن خود را جلو می آورد و آن مرد بوسه ای بر پیامبرش می زند ؟؟ انسانی تا این اندازه مهربان به مردمش تا این اندازه متواضع و تا این اندازه ساده زیست که نه کاخی ساخته نه کوخی ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سکولار۲۵.۷.۹۲

      یعنی واقعا هوس بازی یک زنباره رو چطور توجیه میکنید،عایشه سوگلی حرمسرای محمد در 8سالگی به عقدش دراومد،اینکه یک پیرمرد 60ساله دنبال دختر بچه های خوشگل بوده رو میذارین رو حساب چی؟محمدی که برای شما تصویر کرده اند هزار سال نوری با محمد واقعی که مایه شرم هر انسان آزاده و باشرافتیه فاصله داره

      حذف
  42. بزرگترین شاعران و نویشندگان یهودی و مسیحی و عرب جهان تا این لحظه قادر نبوده اند چنین جملاتی را بر زبان بیاورند :



    به نام خداوند رحمتگر مهربان
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


    اى مرد جامه بر خود پيچيده‏ (۱)
    يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ ﴿۱﴾


    شب را به پاى‏دار، مگر اندكى از آن را (۲)
    قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿۲﴾


    نيمه‏اش، يا اندكى از نيمه كم نما (۳)
    نِصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا ﴿۳﴾


    يا اندكى بر آن بيفزا، و قرآن را شمرده و شيوا بخوان‏ (۴)
    أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا ﴿۴﴾


    ما سخنى سنگين بر تو نازل مى‏كنيم‏ (۵)
    إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا ﴿۵﴾


    بى‏گمان شب‏خيزى بيشتر موافقت [دل و زبان‏] در بردارد و از لحاظ سخن استوارتر است‏ (۶)
    إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْءًا وَأَقْوَمُ قِيلًا ﴿۶﴾


    تو را در روز كار و كوشش بسيار است‏ (۷)
    إِنَّ لَكَ فِي اَلنَّهَارِ سَبْحًا طَوِيلًا ﴿۷﴾


    و نام پروردگارت را ياد كن و از همه گسسته و با او پيوسته شو (۸)
    وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا ﴿۸﴾


    پروردگار مشرق و مغرب، كه خدايى جز او نيست، او را كارساز خود بشمار (۹)
    رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا ﴿۹﴾


    و بر آنچه مى‏گويند شكيبايى كن و از آنان به نيكويى دورى كن‏ (

    اسلام دین تعادل و دوری از افراط و تفریط است . هر عیبی هست از رفتار های ما است که به اسم اسلام تمام شده ..
    بزرگترین دانشمندان ایران در دوران بعد از اسلام شکوفا شدند کسانی مثل ابوعلی سینا و خواجه نصیر طوسی و جابر ابن حیان و خوارزمی ..

    اسلام به ذات خود ندارد عیبی ...هر عیب که هست از مسلمانی ماست .

    پاسخحذف
  43. ناشناس۱۶.۶.۹۰

    دوست عزیز اشتباه شما همین است که هنوز متوجه نشده ای که همه اشکالات از اسلام وقران است وبادادن مجوز جرم وجنایت به مسلمانان انان را به قاتلانی بیرحم تبدیل می کند وانهارا می ترساند که نباید شک کنند وشک کردن گناه است بنابر این قدرت فکر کردن وتصمیم گیری را هم از انها می گیردو....

    پاسخحذف
  44. ناشناس۱۶.۶.۹۰

    شهاب جون دم شما گرم حرف دل ما رو زدی
    میگم شما برید درباره ی فراماسونری و ایلومناتی تاریخی و حتی امروزی تحقیق کنید تا بفهمید یهودی ها و فراماسون ها چه بلایی سر دین آورده اند
    بله خواهشا انقدر سطحی و با ادله ای خرد ، خودتون رو نبازید
    بحث ترس از جهنم و ... نیست . خیلی آزادانه می شود خیلی از حقایق هستی را مکاشفه کرد
    و در آخر پیشنهاد میکنم مستند سریالی The Arrivals رو مشاهده کنید تا خیلی چیزا دستتون بیاد
    با سپاس

    پاسخحذف
  45. ناشناس۱۶.۶.۹۰

    شهاب عزیز با همیت تفکراتت زندگی کن تا سرت بخوره به سنگ لحد!!من نمی دونم شما در چه جور خانواده هایی دونی پرورش پیدا می کنین که در این عصر هنوز دنبال اداب کو نشویی اسلام سینه چاک می دید و از یک قاتل و هوس باز و درزغگو چه ستایشی می کنین مطلب فوق را فقط برای شما و هم اندیشانتان کپی کردم :

    صفیه دختر زیباروی حیی بن اخطب رییس قبیله‌ بنی النظیر بوده ‌است که به همسری سلام ابن مشکم در آمده بود. صفیه پس از طلاق با کنان ابن ربیع ازدواج کرد. حیی بن اخطب پدر صفیه پس از تبعید قبیله بنی النظیر توسط محمد به خیبر پناه میبرد، پس از حمله محمد به خیبر حیی بن اخطب پدر صفیه کشته می‌شود و کنان ابن ربیع شوهر صفیه پس از شکنجه در مقابل محمد به دلیل خفی کردن گنجهایی کشته می‌شود. محمد که در آن زمان ۵۷ سال داشت همان شب با صفیه که در آن زمان ۱۷ سال داشته‌ است همبستر می‌شود.

    طفلک صفیه بی شوهر !!! که رهبر عظیم الشان شما ترتیبش رو همون شب داد و... اگر محمد به دادش نمی رسید چی می شد ؟!!!

    پاسخحذف
  46. دوست عزیز ناشناس
    از اینکه ادب رو در نوشتارت رعایت نمی کنی ناراحت نیستم اما از اینکه متنی بدون ریشه و پر از تحریف رو که به بزرگترین انسان برگزیده عالم نسبت می دهی فقط ابراز تاسف می کنم .
    تمامی مورخین مسیحی و یهودی و حتی بت پرستان زمان محمد ص امی بودن و سواد خواندن نداشتن محمد ص رو اذعان داشتند . اگر چه هر قلب بی الایشی به دور از هیاهو ها و وسوسه های شیطانی با خواندن قران به الهی بودن آیاتش پی می برد اما بد نیست نگاهی هم به معجزات این کتاب که محمد امی از دید شما ساخته و پرداخته است بیاندازید :

    http://www.anbiya.bravehost.com/m-quran.htm

    اگر دین ندارید لااقل آزاده و جوانمرد باشید .

    پاسخحذف
  47. ناشناس۱.۷.۹۰

    خاک بر سر اسلام و هر چی مسلمونه بکنند که هر چی می کشیم از این آشغال بازی هاست.(شادی)

    پاسخحذف
  48. ناشناس۲.۷.۹۰

    دین افیون توده هاست.

    :مارکس:

    پاسخحذف
  49. ناشناس۱۲.۱۱.۹۰

    ائ تو روحتون مسلمونا

    پاسخحذف
  50. ناشناس۹.۱۲.۹۰

    ای ........، هیف ازتلا که خرج متلا کند کسی!!. اخه مگه ندیدی که مهر(بان) آرش سیف الهی چند خت بالاتر چی نوشت? توجه بده، اینهارو نوشت:
    پاسخ:
    سلام شنونده عاقل! ( البته منزورش شما نیستید).

    شنونده عاقل از حمله اعراب به ایران چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از مادران وخواهران ما که به کنیزی این اعراب رفتند چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از پدران و برادران ما که کشته شدند چیزی شنیده ایی؟
    شنوندم عاقل از مالیات های سنگینی که اجداد نامبردار ما به این اعراب دادند چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از تلاش ایرانیان برای برگشتن به گذشته پر شکوه خود چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از کشتن عمر بدست ایرانیان چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل از بوجود امدن حزب شیعه برای نابودی اسلام چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل تاریخی که بوسیله همین اعراب بادیه نشین به نابودی رفت چیزی شنیده ایی؟
    شنونده عاقل. ایرانی ننگی بزرگتر از طرز تفکر تو جوانش ندارد.زیرا این عرب پرستی که در دل تو ریشه کرده شاید هرگز زدودنی نباشد .......... هنوز عرب از تو ایرانی متنفره.میدانی؟ چیزی شنید ه ایی؟
    و این فرهنگی که تو از ان یاد کردی اینهمه محبت را در حق اجداد من و تو کرد!!!

    حالا ادامه بدیم.
    هیچ از خودت پرسیدی که این بردگی برای تازی بیابان گرد چه دردی در الم هستی دوا میکنه ? چرا این توان بی نذیر مثبت را در خدمت بشریت نمیگذاری ? اگر میتوانی خوب و نیکو باشی ? چه اهتیاجی به آقا بالاسر داری ? محمد آدم خوبی بود، به کسی آسیب نرسوند، سه تا درود به روه مبارکش، ولی فلان قولوکه نشکونده!! اگه واقعا خوب بوده , تازه فقط مسولیت انسانیش رو انجام داده. ( البته انسان با فهم تو) حالا چیکارش کنیم ? تا ابد و دهر بشینیم و بکوبیم تو سر خودمون و زار بزنیم که آدم خوبی بوده ? تازه اگر هم خوب بوده به منو تو چه ? خیلی آدمیم بیا سر هم کلاه نزاریم و خودمون خوب باشیم.
    اون خمینی هندی رو امه من یا پسر خاله تو درست نکردن که بانی صدها هزار کشتار انسانهای در دام بلای بربریت بودند. حالا هی من و تو بگیم محمد تازی دانمارکیه و ربطی به این وحشی گریها نداره. دوم خروس رو چکار کنیم ? تا زمانی که برای آدم نشون دادن یک ناسور تاریخی پافشاری کنی، این به مبنی آنست که خودت موجودیتی نداری، حالا هی بیا بگو محمد وقتی راه میرفت از پاچه تومنش شر شر گلاب میریخت. تو خودت چی هستی? اگه فردا یک نامرد ۵۵ ساله بیاد خاستگاری خواهر یا فک و فامیل ۶ ساله ات چی جواب میدی ? اگه قبول کنی که خودت هم بچه بازی، اگر هم که نه، پیامبر رو نفی کردی ? اگر هم که هی مثال و هی تفسیر بیاری معلوم میشه خودت این کاره ئی که از دامنه سخن ما خارجی.
    پیشنهادی که دارم اینست که اول ترجمه قرآن الهی قمشه یی رو (نه در حضور کسی بلکه در تنهائی) بخونی. پس ازمدتی که با یک غم شیرین از این تریق آشنائی پیدا کردی، بری تو کار کتابهای تاریخی در رابطه با حمله عرب به ایران. تاریخ عرب از "فیلیپ خوری حتی" بسیار مفید خواهد بود. از ان پس اگر آدم باشی و بخوای انسانی زندگی کنی خود بخود راه میوفتی. البته همه اینها مشروط بر اینه که از وابستگان و دستنشاندگان، مزدوران و جیره خواران این پس ماندگان، این قوم وحشی زد انسان تازی در ایران اشغالی فرزندان دارا نباشی که اگر باشی، من سخنانم را پس میگیرم و تورا به تاریخ پر غرور ایران و ایرانی میسپارم.

    پاسخحذف
  51. ناشناس۶.۱.۹۱

    قرآن کریم، زنان پیامبر را مادر مومنان و الگوی آنان میداند... چطوره که به زن رئیس جمهور آمریکا بانوی اوّل میگن؟ پس ببینید همه جا چنین مباحثی هست. این باعث شده کمتر از نیم صفحه از قرآن 650 صفحه ای درباره همسران پیامبر باشد. بگوید اگر بدی کنند...
    همه می دونن در دنیای مدرن زندگی به سبک آزاد در معنا مستلزم آزادی جنسی هم هست. چیزی که در دنیای مدرن سخت بهش اعتقاد دارن و حسابی هم بهش می پردازن... تا اینجای کار آزادی جنسی نماد تمدن و فرهنگ و فرهیختگی... حالا اگر دینی بیاد در قالب ازدواج اجازه بده چند همسر داشته باشند با تعهدات و مسئولیت ها این میشه اوج نکبت و بدبختی و بی فرهنگی........ به خدا شما در تناقض گویی عجیبی هستید ای کاش بفهمید...!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سکولار۲۵.۷.۹۲

      حالا آدمکش و بیمار جنسی مثله محمد شده روشنفکره جنسی؟اینکه یک پیرمرد 60ساله با یک دختر 8ساله ازدواج کنه اسمش تجاوزه و کثافتکاریه،هنوز نفهمیدی بینه یک انسان پاک و یک پیرمرده بچه باز مثله محمد فرق از زمین تا آسمانه

      حذف
  52. تمامی مورخین مسیحی و یهودی و حتی بت پرستان زمان محمد ص امی بودن و سواد خواندن نداشتن ؟؟ عجب

    اقاى شهاب ميشه از خود شما ببرسم شما جند كلاس سواد داري

    من كه بنج كلاس سواد بيشتر ندارم شما جي ؟

    دوست داشتم با شما يك كمي بحث كنم

    پاسخحذف
  53. محمد۲۴.۴.۹۱

    حالا اقای وبلاگ نویس واقعا مشکلت اینکه که محمد 7 تا زن داشته یا 70 تا؟ 50 نفرو تو جنگ کشته یا 5000 نفر؟ همه ما اگه به اخلاقیات و وجدانمون مراجعه کنیم همه چی حل میشه خود به خود. اخلاقیاتو اگه خوب رعایت کنیم و به خدا اعتقاد واقعی داشته باشیم اون دنیا کسی بهمون گیر نمیده که دینمون چی بوده و پیامبرمون کی بوده.
    خوش باشین دوستان.

    پاسخحذف
  54. حتی اگر تمام حرف های شما صحیح باشد

    از دست های پینه بسته ی علی رسم مردانگی
    و از غربت حسین رسم شجاعت یاد گرفتیم کافیست

    مذهب یعنی مرام

    یا علی.

    پاسخحذف
  55. ناشناس۲۱.۵.۹۱

    ارش جان مرسی از این حوصله و وقت گذاشتن کارت ستودنیست واقعا من خودم الان 24 سالمه تا 20 سالگی نماز میخوندم روزه میگرفتم و خلاصه از خدا هم خیلی میترسیدم چون شده بود یه لولوخورخوره یادمه یکی از اشناها که اون موقع میومدو میگفت بابا دست بردارید اینا همش چرتو پرته اخه کدوم خدا کدوم پیغمبر بچسبید مثل ادم زندگیتونو کنید وقتی اینارو میگفت من ازش بدم امده بود از ته دلم متنفر شده بودم ازش و هر روز منتظر بودم یه سنگ از اسمون بخوره تو سرشو بمیره یه مدت که گذشت یکم به خودم شجاعت دادمو گفتم بذار یکم در مورد تحقیق کنم ببینم واقعا این چی میگه اخه خلاصه رفتم تو نت در باره اسلامو قران سرچ کردم تا رسیدم به کتاب تولدی دیگر نشستم خوندمو رسیدم به قسمت اسلامو قران وقتی اشکالات قرانو دیدم گفتم چرتو پرت نوشته این کتابه اصلا اینا که تو قران نیست الکی اینارو نوشته اما وقتی دیدم سوره و ایه قران رو هم کنارش نوشته رفتمو یه قران اوردم و بازش کردن به امیدی که این ادرسایی که داده اشتباه باشه چون نمیتونستم باور کنم چنین مشکلات بزرگی تو قران باشه خلاصه وقتی رسیدم به ایه مورد نظر یادمه تموم بدم مثل زمانی که ادم سردش میشه شد باورم نشد که اون مسله که تو کتاب نوشته شده بود تو قران هم باشه از اون موقع دیگه کم کم ترسم از خدا وعذابش کم شدو جراتم بیشتر شد که بیشتر تحقیق کنم وحالا بسیار خوشحالم که دیگه نه از این خدای ترسناک میترسم ونه از عذابش چون دیگه میدونم که همه چی کشکو دروغه این داستان زندگیمو واسه کسایی گفتم که میترسند یکم به این مسایل بیشتر فکر کنند و از گمراهی خارج بشند به قول دوستمون که اول از همه نظر گذاشته ادمی که خواب هستو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نه چون منفعتی براش هست که خودشو به خواب زده ارش جان شما هم سعی کن کسایی که خواب هستندو از خوا بیدار کنی نه کسایی که خودشونو به خواب زدند مثل همین رامین که گفته حتی اگر تمام حرف های شما صحیح باشد از دست های پینه بسته ی علی رسم مردانگی
    و از غربت حسین رسم شجاعت یاد گرفتیم کافیست خب اینو اصلا وقت واسه جوا دادن بهش نذار چون خودشو زدن به خواب. به امید ایرانی ازاد بی قران بی اسلام و بازگشت به کهن ایرانی بودن و کورش کبیر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۷.۱.۹۲

      تو اصلا درمورد کورش کبیر چه می دانی با خواندن یک کتاب آن هم ازیک فرد طاغوتی که براثر انقلاب شوکه شد وتولدی دیگر را نوشت خودت را گم کردی .مگر تو چه هستی که از خدا نترسی؟

      حذف
  56. ناشناس۲۶.۶.۹۱

    میگن وقتی امام زمان میاد دین جدیدی با خودش میاره.
    مسائل به این سادگی هام نیست دنیا خیلی پیچیدست .ماتریکس:داری به من گوش میدی یا حواست پیش زنه با لباس قرمزه.من جن دیدم الان چی به خودم بگم ندیدم نمیشه گفت که ادیان داستان بودن و نمیشه گفت که داستان نبودن یه جورایی شاید خوب و شر با هم قاطی شدن وقتی میخوایم خوبی رو بگیم یه عده بدیشو میگن. فقط حرف حرف حرف

    پاسخحذف
  57. ناشناس۲۳.۱.۹۲

    ديگر كفر بس است

    پاسخحذف
  58. ناشناس۱.۷.۹۲

    سلام دوستان من واقعا از ته دلم از خدا میخوام به راه راست هدایتتون کنه.آره عربا بد بودن وحشی بودن و هنوزم کلاسشون پایینه اما خود پیامبر گفته من عربم ولی عرب از من نیستواگه سربازای ایرانی عین یه مرد جلو عربا وایساده بودن پس شکست چرا؟؟اما ما شیعه هستیم یه فرقایی با این عربای ملخ خور داریم.خواهش میکنم یکم فکر کنین و از مسیحیا یاد بگیرید که حتی اگه مخالفن با دینشون اما توهین نمیکنن.اگه ایرانیا عرضه داشتن به عمر شکست نمیخوردن که ما حالا بشینیم گیسای همو بکنیم اینجا.حالا که اسلام داریم بهش احترام بذاریم و نذاریم کسی سو استفاده کنیم

    پاسخحذف
  59. ناشناس۵.۸.۹۲

    افسوس، چنان که معلومه مردم ایران هنوز نمیخوان دست از این خرافات بردارند،حتی خود محمد هم فکرش رو نمیکرد بعداز چهارده قرن افکارساختگیش بر بعضی جوامع حاکم باشد.من هرجا یک روحانی رو میبیم حدعقل کاری که میکنم تنفر خودم رو از اون نشون میدم، از دیگران هم میخوام که در این زمینه فعال باشن باتشکر رضا

    پاسخحذف
  60. دوستان هر جامعه ای به دین و معنویات نیاز داره هر جا تمدنی به وجود آمده در کنارش یا درونش معابد نیز شکل گرفتن ..

    پاسخحذف
  61. ناشناس۳۱.۳.۹۳

    با سلام به تمام دوستان. .ایران سرزمین بزرگ کهن در سرتاسر دورانش دستخوش حوادث و جنگ و غارت بوده و بار ها تمام تاریخ آن و نوشته های که در آن بوده توسط مغولها عربها ترکان عثمانی به آتش کشید شده است و آنچه که به دست ما رسبده معلوم نیست درست باشد .به غیر از کتیبه های که دریافت شده است واما به اندازهای که میدانم و از همان اسناد تاریخی باقی مانده درک کردم قبل از اسلام مردم ایران اسلام داشتن؟!چرا چون در آن حجاب برای زن بوده دوری از زنا و هرزگی بوده مساوات و برادری نه بردگی بوده حتی ریش هم بوده !

    پاسخحذف
  62. ناشناس۳.۶.۹۳

    آخه اینم شد دین و طرز تفکر انسانی‌، شهادت یک زن، نصف مرد هستش، در سوره النسا میگه زنی‌ که از شوهرش نافرمانی می‌کنه، بزنش و باز توی همین سوره النسا به محمد میگه، در جنگ زنان غنیمت جنگی هستند و ملک تو خواهند بود. به عبارت دیگر، میتونی‌ بهشون تجاوز بکنی‌. آخه مسلمونهای احمق، بی‌ شعور، تا کی می‌خواهید این اراجیف رو بخونید و با مغلطه کاری و سفسطه کاری توجیه کنین. برین زندگی‌ علی‌ رو بخونین ببین چه آدم چاقو کش کس کشی‌ بوده. اینا همشون از محمد بگیر و علی‌ و همه قشون‌ اسلام، یک سری چاقو کش روانی‌ جنایتکار بودند. بابا این دین ظلمت ، ظلمات ضاله نکبت رو ولش کنین، روشنایی رو ببین. تا کی میخواین برده تفکرات ۱۴۰۰ سال باشین که ظلم و بد بختی و بیچارگری رو مرسوم کرد. مرده پرستی‌ رو باب کرد و مردم را تحمیق. اگه این امامزادها شفا بلد بودند، خودشون زنده میموندند.آخه تا کی ؟ همین الان تو خاور میانه، هر روز مسلمونها چند تا دارند از هم میکشند؟ سر تا پای این کتاب نکبت نه تنها ارزش خودن نداره، بلکه باعث بدبختی و بیچارگی انسانها میشه، همینطور که تو ایران شد.

    پاسخحذف
  63. ناشناس۲۲.۶.۹۳

    سوره رحمان عروس سوره هاي قراني اسيت اين سور چرند ترين سوره هاي قرانيايست در 70 ايه 30 بار يك جمله مزخرف تكرار ميشود

    پاسخحذف
  64. ناشناس۱۲.۸.۹۳

    روزی که آخرین نفسو توی این دنیا کشیدیم و گرگ اجل اومد سراغمون همه چی معلوم میشه.... زیاد عجله نکنید دور نیست اون روز

    پاسخحذف
  65. ناشناس۲۴.۱۰.۹۳

    عاقلان دانند

    پاسخحذف
  66. ناشناس۱۳.۶.۹۴

    به هیتلر گفتند چرا ازدواج نمیکنی ؟ هیتلر گفت : زمانی که در حال ماموریت و جنگ هستم ازدواج و زن برایم جایز نیست. و هیتلر در روز سقوط برلین زیر موشکها و بمباران دشمن که وارد برلین شدند در سنگر در حضور کشیش ازدواج کرد گفت تا بر هم حلال و همسر شرعی من شوی و بعد از چند ساعت دیگر هیچکس انها را ندید و شایعاتی مطرح شد که خودکشی کرده اند که جوزف استالین ریس شوروی سابق لحظاتی قبل از مرگش اعتراف کرد که هیتلر با ( همسرش) با زیر دریایی ناپدید شدن و سالها به دنبال انها گشتیم و انها را هرگز نیافتیم.

    نه مثل بعضیا که ادعای پیامبری و جنگ میکنه و هر روز یه زن میگرفت به زور و غنیمت جنگی میگفت به زنها .

    پاسخحذف
  67. ناشناس۶.۲.۹۵

    حضرت محمد و بیشتر پیغمبر ها اومدند تا امثال تو را ادم کنند.خصوصا حضرت محمد زمان جاهلیت عرب اومد که عده ای آدم شدند ولی عده ای هم مثل تو اصلا انقدر قلبشون سیاه بود که هیچ نور هدایتی تو قلبشون فرو نمی رفت هنوزم امثال اونا هستن.مثل تو و اونایی که کورکورانه و از سر بی اطلاعی حرفای تو را قبول دارن.تاریخو خودت ساختی؟آیه ها را به نفع خودت معنی می کنی؟هرکسی که تاریخو خونده می فهمه که حضرت محمد پادشاه عربستان نبوده که حرمسرا داشته باشه.حضرت محمد یا تو تبعید یا تو جنگ بود کی وقت داشته این همه زن بگیره؟این همه زنایی که تو گفتی اگه هر کدوم چند تا و بچه داشته باشند اونم تو اون زمان که بچه زیاد می ؟آوردن حضرت محمد از کجا شکم این همه زن و بچه را سیر می کرد؟مگه پادشاه عربستان بود؟یچیزی میگی که فقط احمق هایی مثل خودت باور می کنند.چطور میتونی چیزی را که ندیدی تهمت بزنی؟اگه حضرت محمد را قبول نداری نداشته باش ولی چرا تهمت؟به قول اما حسین اگه دین نداری لاقل آزاده باش .اگه قبولشون نداری نداشته باش.عیسی به دین خود موسی به دین خود.هیچ کسی حق توهین به هیچ دینی را نداره.تو هم اگه راست میگی خودت برو مرد باش جوانمرد باش اخلاق پسندیده داشته باش.تو همه کتابهای مقدس دنیا گفته شده که اخلاق پسندیده داشته باشموندم تو که از دیگری ایراد میگیری چرا خودت پر ایرادی چرا خودت تهمت می زنی با تعصب حرف میزنی چیزی را ککه ندیدی می گی ؟واعظان چون جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روت آن کار دیگر می کنند.تو که همه را نصیحت می کنی به بی دینی چرا خودت اینقدر بی اخلاقی

    پاسخحذف
  68. ناشناس۲۲.۲.۹۵

    با سلام خدمت تمام دوستان.به نظر من هر جا سخن نیکویی گفته میشه باید یادگرفت وعمل کردبه خاطر انسانیت وحرمت انسان.به نظر من هر عقیده ای قابل انتقاده ومیشه ازش طرفداری کرد یا بدگویی کرد.من خودم مسلمونم.راستش خیلی هم سود بردم نه از جنبه مالی اصلا! از نظر آرامش روحی که به من داده.انسان وقتی تفسیر المیزانو میخونه واقعا نور رو احساس میکنه.با اسلام حکومتی صد در صد مخالفم.فک میکنم این انتقادها واین جوابهای تند همش به خاطر اینه که دین شده آویزه دست یک سری انسانهای ظاهرا دیندار و باطنا بی دین وحتی دور از انسانیت.وقتی دین سیاسی بشه خود به خود عده ای که بهره سیاسی میبرن ازدین هیچوقت اجازه نقد نمیدن وخیلی مسائل که به نفعشون هست رو به اسم دین به خورد این مردم میدن وجای نقد هم نمیدن. نتیجه این میشه که یک عده خیلی بری میشن که به نظر من حق دارن.در تاریخ هم هر وقت دین حکومتی شده ظلم وجنایتی نابخشودنی به بشر شده.دین دقیقا مثل شمشیر در لبه هست.من یک چیز از دین خواستم واون هم خوب بودنه.که این شامل رعایت حق الناس،نیکی به پدرومادر،راست گویی وهر اخلاق پسندیده ایه.من از ذین خودم بدی ندیدم.هر چه فضا بازتر باشه مطمئنا جبهه گیریهای تند موافق ومخالف کمتر میشه.حالا اینکه پیامبر یا امامان زنهای زیادی داشتن یا نداشتن،چرا داشتن یا نداشتن وسوالای دیگه چه دردی رو دوا میکنه؟اگه خوبه به نظر شما انجام بدین اگه هم بده نکنین.انسان خودش عقل داره خدا هم گفته فکر کنید فکر کنید فکرکنید.درباره جهان بعد ازمرگ هم هیچکس خبر نداره که چی میشه.فقط سایه ای از اون درقرآن اومده.حالا اگه کسی اعتقاد داشت،خدا گفته کار خوب بکنید تا پاداش ببینین اگه هم کسی اعتقاد نداشت حداقل کار خوب که میتونه بکنه.در نهایت به نظر من اون دل وافکار واعمالمونه که باعث میشه ما انسان باشیم یا نباشیم.با احترام به تمام دوستان عزیز.ببخشین وقتتونو گرفتم.موفق باشین

    پاسخحذف
  69. ناشناس۴.۵.۹۵

    One question to all muslims :
    Show me just one NEW and GOOD teaching of islam? I mean a NEW and GOOD teaching that no other religion had already said and nobody knew it.
    You will not find even one. The the question is : Why should we convert to an evil religion that has nothing GOOD and NEW to teach except slavery , rape and etc? Answer please.

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot