۲۹ مرداد ۱۳۸۹

قرآن . سوره آل عمران آیه 90



متن آیه قرآن :

كساني كه پس از ايمان كافر شدند و سپس بر كفر(خود) افزودند، هيچگاه توبه آنان، قبول نميشود، و آنها گمراهان( واقعي ) اند . (قرآن . سوره آل عمران . آیه 90 )

- حکم ارتداد که همانا کشتن مرتد می باشد، از این آیه شریفه برداشت شده !
- « مرتد » یعنى کسى که اسلام را پذیرفته و سپس از آن باز گشته.

- « مرتد » بر دو قسم است :

1 - « مرتد فطرى »

2 - « مرتد ملى »

قرآن . سوره آل عمران آیه 90
1 - « مرتد فطرى » : به کسى گفته مى شود که از پدر و یا مادر مسلمان تولد یافته و یا به قول بعضى در حالى که نطفه او منعقد شده پدر و یا مادرش مسلمان بوده اند و سپس او اسلام را پذیرفته و بعداً از آن برگشته است.

2 - « مرتد ملى » : به کسى گفته مى شود که از پدر و مادر مسلمان تولد نیافته بلکه خود بعد از بلوغ، اسلام را پذیرفته و سپس از آن باز گشته است.

توبه مرتد ملى پذیرفته مى شود و در حقیقت مجازات او خفیف است; زیرا او مسلمان زاده نیست .
ولى در مورد « مرتد فطرى » حکم از این شدیدتر و سخت تر است ! یعنى اگر ارتداد او در دادگاه اسلام ثابت شود، محکوم به اعدام خواهد شد! و اموال او به عنوان ارث به ورثه مسلمان او مى رسد .
همسر او از او جدا خواهد شد و حتى توبه کردن او نمى تواند جلو این احکام شدید را بگیرد، گر چه اگر واقعاً توبه کند در پیشگاه خداوند قبول مى شود و براى جهان آخرت او مفید است.




 صفحه فیس بوک وبلاگ نقد قرآن









- نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
- جن در قرآن و اسلام 
- تناقضات قران
- آیا حضرت محمد معصوم بوده؟
- قران و زنان حضرت محمد

۶ نظر:

  1. Arash Iranban۱۲.۱۱.۹۰

    این چه شریعت و خداییست که به انسان اجازه نمیدهد با تحقیق و آگاهی کامل از احکام و حشیانه دین اسلام مسلمان بشود و بحث از پدر و مادر مسلمان را پیش میکشد چرا باید کسیکه ننگ مسلمانی را از خود دور میکند بمیرد نباید گفت تف بر این شریعت نباید شک کرد که خدای این شریعت خدای مهربانست یا شیطان رجیم.

    پاسخحذف
  2. جلندر قلندر۱۲.۱۱.۹۰

    این دین عرب های بادیه نشین غارتگر است که از جهالت زیاد هرکسی که راه و روش جاهلانه شان را قبول نکرد و چشم بسته تسلیم کتاب ضد و نقیص شان نشد مرتد و دهری و کافر است و واجب القتل و مباح الدم . هرگاه این کتاب وحشت را بعوض بو سیدن و به تاقچه بلند ماندن اگر بخوانند و معنی اش را بفهمند به بیهوده بودنش پی میبرند. من خوشحالم که دین باور و دین پناه نیستم بخصوص از وفتیکه ازین دین وهشت و دهشت بریده ام روز به روز بهتر عادلانه تر و انسانی تر و با قضاوت وجدانی سالم تر به زنده گی و انسان و جامعه عمل و نظرم عیار شده میرود

    پاسخحذف
  3. خیلی جالب!یادم معلم دینی ما میگفت:"نمیشه فقط مسلمون زاده بود باید اسلام رو با تحقیق پذیرفت." اون وقت اگه تحقیق کنیمو به این تنیجه برسیم که نمیخایم مسلمون باشیم اعدام میشیم!!! یعنی حتی نتیجه فکرو تحقیقمون هم باید از قبل مشخص باشه که صحه گذاشتن روی همه ی تبعیض ها و خرافات اسلام

    پاسخحذف
  4. Fatemeh Jamshidian۱۲.۱۱.۹۰

    ghoran niazi be naghde shomaha nadare

    پاسخحذف
  5. Farhad Irani۱۲.۱۱.۹۰

    خانم فاطمه:شما چجوری این قران رو قبول داری.که همش تورو خوار و ذلیل ونوکر و برده میخونه و هزاران تا چیزه دیگه.یا واقعا نخوندی قران و کتابهای دینی این پوفیوزای قاتل رو یا داری خسر خودتو شیره میمالی.

    پاسخحذف
  6. ناشناس۱.۵.۹۵

    I have recetly left islam. Do I have to get killed ?
    I am proud to be an apostate.

    I love this page and whoever is behind this.

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot