۲۹ مرداد ۱۳۸۹

زمان ظهور امام زمان



زمان ظهور امام زمان :

زمان ظهور امام زمان


زمان امام زمان در روز شنبه که عاشورای امام حسین و هوا بسیار گرم است در یک سال طاق مانند " موسی بن عمران " هراسان از مخفی گاه خود در مدینه بیرون می آید و وارد مکه می شود. امام زمان در هنگام ظهور به سن ابراهیم خلیل یعنی یکصد و بیست ساله است ولی امام زمان به شکل جوان سی ساله به نظر می آید و با گذشت شبها و روزها امام زمان پیر نمی شود. امام زمان بدنی نیرو مند دارد به گونه ای که اگر دست بسوی بزرگترین درخت روی زمین دراز کند می تواند آنرا از بیخ بکند. اگر امام زمان در میان کوهها نعره بکشد سنگهای سخت در اثر صدایش خرد می شود. امام زمان عصای موسی و انگشتر سلیمان را با خود دارد و پرچمی را که حضرت محمد در جنگ بدر از آن استفاده می کرد با خود حمل می کند. ( بحار الانوار . جلد 13. صفحات 1076-1112) ( تالیف علامه محمد باقر مجلسی ) (حدیث زمان ظهور امام زمان)














نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۱ نظر:

  1. ناشناس۷.۵.۹۰

    اتفاقاتى که در دوره ظهور امام مهدى(عج) مى‏افتد، بسیار است. با بهره مندى از روایات اهل بیت(ع) تنها به بیان چند رخداد مهم اشاره مى‏کنیم:
    1- اعلان ظهور: اولین حادثه‏اى که بعد از ظهور امام زمان(ع) شکل مى‏گیرد، اعلام ظهور امام زمان(ع) است. ظهور حضرت به وسیله منادى آسمانى اعلام مى‏گردد، آن گاه حضرت در حالى که به کعبه تکیه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام مى‏دارد. دعوت حضرت هم به منظور اعلام ظهور حضرت است و هم به منظور فراخوان عمومى جهت پذیرش حکومت جهانى صورت مى‏گیرد. امام على(ع) فرمود: «هنگامى که منادى از آسمان ندا مى‏دهد: حق از آنِ آل محمد است و اگر طالب هدایت و سعادت هستید، به دامان آل محمد چنگ زنید، حضرت مهدى(عج) ظهور مى‏کند»
    2- رجعت و بازگشت برخى از مؤمنان صالح و پیامبران الهى مانند حضرت عیسى(ع) که در رکاب حضرت مهدى(عج) خواهند بود و در قیام و مبارزه او با ستمگران شرکت دارند.
    3- مبارزات امام زمان(عج): یکى از حوادث مهم که بعد از ظهور امام زمان(ع) به وجود مى‏آید، مبارزه امام با دشمنان و مخالفان ظهور است. برخى از افراد و گروه‏ها حکومت عدالت گستر امام زمان(ع) را بر نمى‏تابند و با حضرت به جنگ مى‏پردازند. مخالفان امام را افراد و گروه‏هاى مختلف تشکیل مى‏دهند و سیاست امام در برابر آن‏ها متفاوت است.
    امام زمان(ع) نخست همگان را به دین و صلح فرا مى‏خواند و با مدارا با آن‏ها رفتار مى‏نماید.
    امّا دشمنان دعوت امام را نادیده مى‏گیرند و به جنگ با امام مى‏پردازند. امام با بهره‏گیرى از همه قدرت و امکانات، با دشمنان برخورد مى‏کند، و جنگ سختى به وقوع مى‏پیوندد. از جمله جنگ امام زمان(عج) با دجال و سفیانى.
    4- پیروزى امام زمان(عج): در این درگیرى‏ها سرانجام حضرت پیروز مى‏شود. در برخى روایات از پیروزى امام بر شرق و غرب، جنوب و قبله گزارش شده است.
    امام باقر(ع) فرمود: «حضرت قائم از ما است و فرمانروایى حضرت شرق و غرب را فرا مى‏گیرد». از پیامبر اسلام(ص) گزارش شده است که حضرت مهدى(عج) لشکریانش را به سراسر زمین گسیل مى‏دارد.
    5- تشکیل حکومت جهانى و برچیده شدن مرزهاى جغرافیایى:
    امام مهدى(عج) حکومت جهانى تشکیل مى‏دهد و مرزهاى جغرافیایى را بر مى‏چیند. این حکومت همان حکومت آرمانى موعود است که از آن در روایات گاهى به مدینه »فاضله« سخن گفته شده است. گاهى به جامعه مطلوب و گاهى به «دولت کریمه» یاد شده است.
    حکومت جهانى امام زمان(ع) از مؤلّفه‏ها و شاخصه هایى برخوردار است که تحقق هر کدام از آن ‏ها مى‏تواند یکى از حوادث بعد از ظهور امام زمان(ع) محسوب شوند،

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot