۲۹ مرداد ۱۳۸۹

مدت حکومت امام زمان و جانشینان او



مدت حکومت امام زمان و جانشینان او :

پس از ظهور امام زمان رجعت خاندان حضرت محمد آغاز می شود. " کراجکی " در کنز الفواید از قول امام جعفر صادق نوشته است. نخستین شخصی که پس از ظهور امام زمان رجعت می کند " امام حسین " است. امام حسین با یک حرکت سریع و تشویش آمیز از قبر بر می خیزد و خاک سر و روی خود را تکان می دهد. پس از " امام حسین " پدرش حضرت علی  و پس از او " حضرت محمد " از قبر بیرون می آیند. ( بحار الانوار . جلد 13. صفحه 1223) (تالیف علامه محمد باقر مجلسی ) (حدیث امام زمان )

مدت حکومت امام زمان

امام محمد باقر گفته است که امام زمان مدت نوزده سال حکومت می کند. وظیفه امام زمان انست که ریشه دشمنان خاندان حضرت محمد و حضرت علی را از ریشه بکند. عدل و انصاف را در روی زمین برقرار کند. امام زمان پس از انجام این وظیفه سرانجام بدست یک زن ریشدار کشته می شود. پس از کشته شدن امام زمان " امام حسین " او را غسل می دهد ودر کفن می کند و به خاک می سپارد. آنگاه حکومت به "امام حسین" خواهد رسید و مدت سیصد و نه (309) سال به نام امام " منثصر " در جهان سلطنت می کند. پس از "امام حسین" نوبت به حضرت علی خواهد رسید و او مدت چهل و چهار هزار سال به نام امام " سفاح " سلطنت می کند. آنگاه " حضرت محمد " به سلطنت می رسد و او نیز مدت پنجاه هزار سال سلطنت در جهان خواهد کرد. (بحار الانوار . جلد 13. صفحه 1223) ( تالیف علامه محمد باقر مجلسی ) (حدیث امام زمان )

۲ نظر:

  1. ناشناس۶.۵.۹۰

    مدت حکومت امام زمان چقدر است و چقدر با قیامت فاصله دارد؟
    ‏در خصوص مدت حکومت امام زمان(ع) اختلاف بوده و مدت معین و مقطع زمانى خاصى را نمى‏توان تعیین کرد. به نظر مى‏رسد منشأ اختلاف نظرها، روایاتى باشد که درباره مدت حکومت امام زمان(ع) وجود دارد.
    ابتدا - قبل از ذکر روایات - بیان این مطلب ضرورى است که عقل بر طولانى بودن حکومت امام حکم مى‏کند، لازمه تشکیل حکومت جهانى با هدف مندى برقرارى عدالت، حاکمیت دین بر جهان آن است که حکومت حضرت طولانى باشد.
    از سوى دیگر در اندیشه شیعى رجعت قابل قبول بوده و معناى رجعت آن است که برخى از بزرگان زنده شده، در سایه حکومت عدالت گراى امام زمان(ع) زندگى مى‏کنند.
    در برخى روایات تصریح شده است که حکومت امام زمان(ع)تا قیامت ادامه مى‏یابد که این حدیث ناظر به مدت طولانى بودن حکومت امام زمان(ع) است. پیامبر اسلام(ص) فرمود: «در شب معراج خداى علم به من فرمود: من سلطنت مهدى را ادامه مى‏دهم و روزگار او را بین دوستانم تا روز قیامت طولانى خواهم کرد».
    در روایات، مدت حکومت امام زمان(ع) متفاوت بیان شده است. در برخى از روایات مدت حکومت امام زمان(ع) هفت و نه سال بیان شده است. چنان که از پیامبر(ص) در خصوص مدت حکومت امام زمان(ع) سؤال شد، حضرت فرمود: «یخرج من عترتى یملک سبعا لو تسعا فیملا الارض قسطا و عدلا». از امام صادق(ع) درباره مدت حکومت امام زمان(ع) سؤال شد، فرمود: «سبع سنین یکون سبعین سنة من سنیکم هذه».
    امام على(ع) فرمود: «مهدى سى و یا چهل سال حکومت مى‏کند».
    از روایات مذکور نمى‏توان مدت معینى را براى مدت حکومت امام زمان بیان کرد.
    بیان این نکته ضرورى است که شاید مقصود از 7 و 5 سال، 7 و یا 5 قرن باشد. شاید بر همین اساس باشد که در برخى از روایات تصریح شده که هر سال حکومت امام زمان(ع) به اندازه 20 سال دیگر است. (یعنى برابر 20 سال معمولى)

    پاسخحذف
  2. علامه مجلسی خیلی جاهل بوده.این چطور دینی هست که فقط بلده خون و خونریزی به پا کنه؟؟؟اینطوری معلومه که دنیا فقط برای حسین و علی و محمد ساخته شده امام زمان وجود نداره آهای ملت خررررررررررررر.چطور امامی هست که میخواد کل جهان حکومت کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟198 کشور وجود داره رئیس جمهور هر کشور به زور داره کشور خودشو اداره میکنه اون وقت امام زمان میاد در جهان حکومت مکنه.انقدر خر نباشید واسه همین هست که کشورمون همیشه عقب افتاده هست دیگه.منتظرن یه نفر بیاد دنیا رو پر از عدل و داد کنه.اعتقاد برای خودتون ساختید

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot