۱۰ مرداد ۱۳۸۹

نقد زندگی تاریخی حضرت علی



حضرت علی  چهارمین خلیفه راشدین و حضرت علی اولین امام شیعیان و حضرت علی  داماد و پسر عموی حضرت محمد و نیز حضرت علی  از اولین کسانی است که به اسلام روی آورد.

نقد زندگی تاریخی حضرت علی
نقد زندگی تاریخی حضرت علی

به لیست زنان حضرت علی توجه فرمایید:

1 - فاطمه زهرا
2 - خوله بنت ایاس حنیفه
3 - لیلی بنت مسعود نهشلیه
4 - اسماء بنت عمیس
5 - فاطمه بنت حزام مکناه به ام البنین
6 - ام سعید بنت عروه بن مسعود ثقفی
7 - امامه بنت ابو العاص بن ربیع

از حضرت علی 34 فرزند بجا ماند.

فرزندان دخترامام علی : 16 نفر
فرزندان پسرامام علی : 18 نفر

- حضرت علی از توانگران و ثروتمندان

 حضرت علی  بعد از اسلام از توانگران و ثروتمندان معروف گردید. بطوریکه در شهر ینبع  املاک و اراضی پر ارزش داشت و صاحب نخلستانی بود که سالانه چهل هزار دینار (معادل 160 کیلو طلا) در آمد داشت. (تجارب السلف. صفحه 13)
ابن حزم در باره ثروت های حضرت علی (پارسا ترین شخصیت اسلامی) می نویسد:
کسی که اندک اطلاعی از اخبار و احادیث داشته باشد انکار نمی کند که حضرت علی  از ثروتمند ترین افراد طایفه و قوم خویش درصدر اسلام بود و اراضی و املاک بسیار داشت. (الفصل فی الملل و الا هواء و النحل . جلد 4 . صفحه 141)

نقش تاریخی حضرت علی در کشتارهای دسته جمعی:


1 - حضرت علی درکشتار قبیله  بنی قریظه  :

نقد زندگی تاریخی حضرت علی
نقد زندگی تاریخی حضرت علی

حضرت علی پس از پیروزی بر قبیله  بنی قریظه   تعداد 900 نفر از مردان قبیله را در مقابل گودالهایی که از پیش کنده بودند سر بریدند. (تاریخ طبری. جلد 3 . صفحه 1088) پیامبر بگفت تا در زمین گودالها بکندند و حضرت علی  و" زبیر" در حضور پیامبر گردن انها را زدند. (تاریخ طبری .جلد 3. صفحه 1093)

2 - حضرت علی در کشتار خاندان " ازد " :

 حضرت علی  و یارانش در یک روز تعداد 2500 نفر از خاندان " ازد" را سر بریدند.بنحوی که کسی زنده نماند تا دیگری را دلداری دهد. (مروج الذهب . جلد اول . صفحه 729)

3 - حضرت علی در کشتار خوارج   :

نقد زندگی تاریخی حضرت علی
نقد زندگی تاریخی حضرت علی

در نهم صفر سال 38 هجری در محلی واقع در دشت نهروان جنگ خونینی بین لشگریان حضرت علی و خوارج روی داد که در این جنگ در حدود 1800 نفر از خوارج بدست حضرت علی و یارانش  بقتل رسیدند.

4- حضرت علی در کشتار ایرانیان :

- شهر ری :

در زمان حضرت علی  مردم " ری " در ایران سر به طغیان بر علیه اعراب مسلمان گذاشته و از پرداخت خراج به والیان اعراب خودداری کردند بطوریکه در خراج آن دیار کسری پدید آمد.حضرت علی " ابو موسی " را با لشکری فراوان به سرکوب شورش مردم " ری " در ایران فرستاد. (فتوح البلدان.صفحه 150)

- فارس و کرمان :

مردم فارس و کرمان  نیز در ایران بر علیه اعراب مسلمان قیام کردند و عمال حضرت علی را از شهر بیرون کردند.حضرت علی برای خاموش کردن شورش مردم فارس و کرمان در ایران " زیاد بن ابیه" را  به سوی فارس و کرمان فرستاد.      ( جهت آشنایی با جنایات این سردار معروف " زیاد بن ابیه" به  کتاب مروج الذهب. جلد2. صفحه 29 مراجعه فرمایید)

- شهر استخر :

در زمان حضرت علی نیز مردم استخر   درایران باردیگر به علیه اعراب مسلمان سر به شورش گذاشتند و این بار" عبدالله ابن عباس" به فرمان حضرت علی شورش توده های مردم استخر در ایران را به خون فرو نشاند. (فارسنامه.صفحه 136)

5 - حضرت علی در نبرد " لیله الحریر" :

حضرت علی در نبردی بنام " لیله الحریر" در حدود 500 تا 900 نفر را از دم تیغ گذراند. (منتهی الا مال . جلد 1. صفحه 153)
تعداد کسانی که در ان شب و روز حضرت علی به دست خود کشته بود 523 کس بود. (مروج الذهب . جلد 1 . صفحه 746)

6 - حضرت علی در کشتار" عبدالله خرمی و یارانش" :

نقد زندگی تاریخی حضرت علی
نقد زندگی تاریخی حضرت علی

عبدالله خرمی و 70 تن از یارانش از بیم جان به قلعه ای پناه برد.به دستور حضرت علی  قلعه به آتش کشیده شد که در جریان آن تمامی این افراد در آتش سوختند بطوری که بوی گوشت بریان شده آنها آنچنان در هوا پخش شده بود که مردم را آزار می داد. (علی مرز نامتناهی . صفحه 199)

7- حضرت علی در کشتار کسانی که بعد از فوت حضرت محمد   از دین اسلام برگشتند:

 آنانکه دست رنگ کرده بودند و شادی و شعف در اثر در گذشت حضرت محمد نشان داده بودند حضرت علی  و خالد بن ولید  همه را بکشتند و اجسادشان را در آتش سوزاندند. (تاریخ طبری .جلد 4 . صفحات 1380.1464) (تاریخ طبری .جلد 6.صفحات 2420.2265)


نقش تاریخی حضرت علی در ترور مخالفان :


1 - حضرت علی در ترور شاعری بنام " حویرث بن نقیذ" :

نقد زندگی تاریخی حضرت علی
نقد زندگی تاریخی حضرت علی

وی شتر دختران حضرت محمد " فاطمه " و " ام کلثوم " را رم داده بود به فرمان حضرت محمد   و توسط حضرت علی در جریان یک توطئه به قتل رسید. (سیره ابن هشام  .جلد 2. صفحه 273)


2 - حضرت علی در سر بریدن " مغیره" :

پیر مردی بنام "مغیره" که پس از فتح مکه از ترس حضرت محمد   گریخته بود بوسیله حضرت علی دستگیر و سر بریده شد. (زنان پیغمبر . صفحه 316)
 
نقد زندگی تاریخی حضرت علی
نقد زندگی تاریخی حضرت علی


4 - حضرت علی در سر بریدن "نضر" و "عقبه" :

پس از شکست " ائیل " حضرت محمد به  حضرت علی   دستور داد که " نضر" پسر" حارث " را سر ببرد.همینطور در منطقه ای دیگر بنام " الظیه " از میان اسرا "عقبه" پسر" ابی معیظ " بدستور حضرت محمد و بدست  حضرت علی  سر بریده شد. (منتهی الامال . جلد 1.صفحه 57) (سیرت رسول الله .صفحه 296)

5 - حضرت علی درسر بریدن "عتبه" :

 مردی بنام "عتبه" که بخاطر عدم پخش مساوی غنایم بین لشکریان اسلام به صورت حضرت محمد   تف کرده بود بوسیله حضرت علی  سر بریده شد. (تاریخ طبری . جلد 5 .صفحه 1103)















نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۱۲۲ نظر:

  1. آقا معلم۲.۷.۸۹

    وبلاگتون یه فایده ی خیلی خوب داره
    می دونی چیه؟
    آدم با دید باز تری به قضایا نگاه می کنه و حقیقت رو می فهمه و در کنار حقایقی که شما آن را معکوس جلوه دادین به خیلی مطالب دیگه هم می رسه که باعث راسخ شدن در عقیده و ایمان فرد می شه
    و همچنین وقتی کسی احساس کنه به مقدساتش توهین می شه بیشتر به سوی اعتقاداتش رو میاره مخصوصا که از صحتش اطمینان داشته باشه
    شما با این ایراد هایی که گرفتید و همه هم جواب محکم داره فقط به تقویت عقیده مسلمانان کمک می کنید
    یا برای من که این طور بود
    متشکرم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۷.۴.۹۳

      دقیقا...لیست کشتار ها که نشد نحوه معرفی کردن یه نفر...این وبلاگ بی محتوا ترین مکانیه که تا امروز در فضای مجازی دیدم...گاهی منتقدان دین انقدر زیبا نقد میکنن که آدم به فکر فرو میره اما اینجا حتی برای لحظه ای فکر هم مضحک بنظر میرسه

      حذف
    2. ناشناس۱.۵.۹۵

      In page zibatarin page ast . Be komake in safhe afrade besiyari motevajjeh shodand ke eslam kolahe bozorgi boode ast ke bar sare ma gozashtand.
      Ma eslam ra be khatere in page raha kardim va khoshhalim

      حذف
  2. امین۲.۷.۸۹

    سلام دوست عزیز.

    به من و دیگران مربوط نیست که شما مارکسیس هستید یا نیستید
    نظر و اعتقاد شما برای خودتون مجفوظه
    ولی لطفا حداقل برای ۱ میایارد مسلمانی که وجود داره و حدااقل ۵ /۵ میلیاردی که خداپرست تو این جهان وجود داره
    رو به اعتقاداتشون توهین نکنید!

    راستی سفسطه گر خوبی هستید!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Shoma be ma tohin nakarde va ma ra najes nakhanid ta ma ham be shoma tohin nakonim
      Kheyli por ro tashrif darid

      حذف
  3. شکاک۲.۷.۸۹

    بسیار تعجب می‌کنم از دوستانی که سریع اقدام به متهم کردن این وبلاگ و نویسنده‌اش می‌کنن!
    راستش من جز از طریق خوندن این وبلاگ نویسنده‌اش رو نمی‌شناسم و در نتیجه دلیلی برای دفاع کردن ازش هم ندارم. ولی از اونجا که ایشون تمام مطالب رو با مرجع دقیق گذاشتند (حتی شماره صفحه هم ذکر شده)، نمی‌فهمم چرا بعضی‌ها باز هم جبهه‌گیری می‌کنند؟!

    جناب «آقا معلم» شما که فرمودید تمام ایراد‌های مطرح شده در این وبلاگ «همه و همه جواب محکم داره»، می‌شه لطف کنید بعضی از این جواب‌های محکم رو بفرمایید که ما هم استفاده کنیم؟ جدا و بدون منظور دارم این حرف رو می‌زنم. شاید واقعا اسلام حق باشه و ما اشتباه فکر می‌کنیم و این جواب‌های محکم شما به ما هم در راه رسیدن به حقیقت کمک کنه.

    امین جان
    کدام قسمت توهین بوده؟ آوردن مطالب از کتب و مستندات تاریخی توهینه؟ اگه آنچه که در اسناد تاریخی نوشته شده به حدی ناجوره که برای شما در حد توهینه، بهتر نیست بیشتر تحقیق کنی؟

    پاسخحذف
  4. سیما۲.۷.۸۹

    دوست عزیز کار قشنگیه . به جرات و شهامتتون تبریک میگم . میدونید دوستانی هستند که چیزایی را که بر خلاف دانسته ها شونه و مطالبی را که بهشون دیکته کردن توهین میدونن و این خیلی عجیبه .

    پاسخحذف
  5. کندو۲.۷.۸۹

    هیچ وقت من انسان های دیگر را به خاطر اعتقاد به این دین یا آن مذهب سرزنش نمی کنم بلکه از آنها می خواهم که به مذهب خود هر چه که است عمل کنند و هیچ وقت انسانیت و شرف را زیر پا نگذارند ولی کسانی هستند که مطمئن هستم تو هم جزو آنها هستی نه تنها ادیان الهی را زیر پا می گذارند و آنها را به باد تمسخر می گیرند بلکه انسانیت و شرف را زیر پا می گذارند .
    یادت باشد که آدمی می تواند انسان باشد ولی اصلا و ابدا لازم نیست مسلمان یا مسیحی یا ... باشد .

    پاسخحذف
  6. باسلام. وبلاگ جالبی داری... و مهمتر از همه اینکه برای همه چیز مرجع هم دادی... شاید این نوری باشه به این تاریکخانه مخوف.... ضمننا تمام این قضایا و وحشیگریها هیچ هدفی نمیتونه داشته باشه جر کسب قدرت و مال.
    راستی شما که این زحمات را کشیدی مقداری هم از چرندیات باقر مجلسی یرایمان بنویس.

    موفق باشی

    پاسخحذف
  7. سید محسن۲.۷.۸۹

    حضرت علی خیلی هم کار خوبی کرد که این همه حیوون رو سر برید.
    آخــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی،جیگرم حال اومد.ای کاش روزی برسه که من هم سر تو یکی رو ببرم.

    می دونم که این نظر رو درج نمی کنی چون شجاعتش رو نداری بــــــــــــــــــزدل

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۴.۸.۹۱

      خوردیییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      حذف
    2. ناشناس۱.۵.۹۵

      Ma ham hamino migim.
      Ali yek ghatele motajavez boode ast
      Peyrovane yek ghatele bachebaz ghatel va bachebaz mishavand

      حذف
  8. ناشناس۲.۷.۸۹

    سلام
    الان یه کامنت بدون نوشته فرستادم . می خواستم ببینم تیغ سانسور روش هست یا نه .
    چرا درج نظر بعد از تایید. مگه تو اهل آزادی اندیشه نیستی .
    واسه چی محدودیت در نظر گرفتی .
    چرا ...؟ ممکنه بعضی ها الفاظ رکیک به کار ببرن . چه اشکالی داره . شخصیت خودشونو نشون میدن .
    دمب خروس و قسم حضرت عباس .
    حالا وای به روزی که قرار باشه نوشته های تو بعد از تایید درج بشه. اونوقت ببین چه کار میکنی ؟
    اما درباره پسر ابوطالب
    فکر کنم بیشتر اونایی که گفتی تو جنگ کشته شدن ... درسته . تو جنگ به نظر جنابعالی باید چه کارکرد . ؟
    راستی شما زن هستی درسته ؟
    اگه یکی بهت بهت تجاوز کنه ... چه کار میکنی ؟
    تجاوزی قرتی بازی نه ها .
    سه چهار نفر شمارو دوره میکنن . اتفاق که برای خیلی از خانمهای مظلوم افتاده .
    نمی خوام وارد جزییات بشم . یه تجاوز سه چهار نفره و وحشیانه رو در نظر بگیر .
    دوباره در نظر بگیر با فرض داشتن همسر .همین مسئله باعث بشه شالوده زندگی شما به هم بریزه .
    ویه جامعه فوق مدرن رو در نظر نگیر
    دوست داری اون موقعه با تجاوز کار چه کار کنی ؟
    به سبک حضرت مسیح برخورد میکنی . میگی به اون ور صورت سیلی بزنید؟
    و یا به عبارتی بازم بهم تجاوز وحشیانه داشته باشید.
    علی چه موقعه ایی یه خروار زن داشت . چند قرن پیش بود؟
    تو نوشته هات شرایط زمان و مکان رو در نظر نمیگیری
    خیلی وارد جزییات عجیب و غریبی شدی .
    یه جورایی ناراحت هستم . می دونی چرا
    اگه یه آدم بی سواد این حرفارو بزنه جای تعجب نداره .
    مثلاٌ اون پیرمردایی که زنشون مرده و بدون هم خوابه بودن و از اون گذشته ..اگه هم خوابه ایی هم باشه نای قولنج گیری ندارن. اون وقت گیر میدن به بازماندگان علی یا همون ائمه که آی اما حسن چرا این همه زن داشت .
    * * *
    دیر یا زود خورد خواهی شد . ایمان دارم که روزه های بدی در انتظار تو خواهد بود . تو به سزای کار ی که انجام میدی میرسی . به جنگ با معنویت و سلامت اخلاقی برخواستی
    از انصاف به دور هست که مجازات نشی

    پاسخحذف
  9. محمد۲.۷.۸۹

    آقای با سواد که همه مطالبت رو با ذکر منبع نوشتی آیا می دونی که هیچ کدوم از این منابع اعتباری در نزد شیعه ندارد و کاملا روشن است که این کتابها تحریف شده اند و اگر یکم به اون نخود توی سرمون فشار بیاریم و فکر کنیم می فهمیم که اینها همه چرندیات است مثلا چطور میشه توی یک روز ۲۵۰۰ نفر رو سر برید و ...

    پاسخحذف
  10. اتابک۲.۷.۸۹

    سلام دوست عزیز ؛
    من از اینهمه شهامت که تو وجودت هس لذت میبرم ولی ازت میخوام که فقط نیمه ی خالی لیوان رو نبینی و به نیمه ی پرش هم توجه کنی!
    قربان شما

    پاسخحذف
  11. محسن۲.۷.۸۹

    سلام نمیدم چون شما فقط قتل و کشتار رو می بینی که همش دروغه اولین کس نه از اولین کسانی که ایمان آورده اند شما یک ضد شیعه به تمام معنی هستید

    پاسخحذف
  12. ناشناس۲.۷.۸۹

    من نمی دونم قصد شما از نوشتن این مطالب چیه
    و این نوشته ها رو از کجا گیر آوردی
    ولی بدون که بازارت خریدار نداره
    با این حرفهاییی که زدی فقط و فقط خودت رو توی چاه انداختی
    پس در همون ظلماتی که هستی بمون ولی دیگران رو به ورطه ی ظلمات نکشون

    پاسخحذف
  13. محمود بجانی۲.۷.۸۹

    با سلام
    دوست من - اکنون متاسفانه در وضعیت روحی خوبی نیستم - انشاالله حتما در آینده تفکر شما را اگر عمری باقی باشد به چالش می کشم در این فرصت تنها این را عرض می کنم که :
    حیات انسانی به کلی از تیغ دور نیست هیچ انسانی بدون مریضی نمی تواند زیست کند و چاقوی جراحی به هیچ وجه بطلان را همراهش ندارد به زعم من شما به حال آن بچه ای که مادرش او را برای حجامت می برد دلتان می سوزد ولی مادر آن بچه بر آن غم شادکام است :
    بچه می لرزد از آن نیش حجام
    مادر مشفق بر آن غم شادکام
    سربریدن حیاتی که به ضد حیات تبدیل شده است نه تنها امر خدا بلکه امتناع از آن گناه است اگر مسلمان هستید باید به جهاد که فرمان خداست معتقد باشید و اگر مسلمان نیستید به راحتی می توان تمام این حرفهای شما را داخل در منطقه بی ارزش احتساب نمود زیرا دلایل شما به کل درون دینی است.

    پاسخحذف
  14. حامد۲.۷.۸۹

    حضرت اگه یک کار نکرده باشه امیدوارم فرزندش آقا امام زمان به انجام برسونه و نسل انسان های مغرضی چون تو را از روی زمین بردارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۳۰.۹.۹۱

      اگر امام زمانی وجود داشت تا حالا اومده بود بعدشم اگه این مثلا منجی آخر زمان شما وجود داره چرا اسمی ازش تو قران نیومده میدونی چرا...به نظر من یا وجود نداره یا بی ارزش تر از اینه که اسمش تو قران بیاد

      حذف
  15. نگار۲.۷.۸۹

    امیدوارم در اون روز هولناک شرمنده ی روی علی ( ع ) نباشی ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      In ali ast ke bayad sharmande az ensaniyat bashad

      حذف
  16. ناشناس۲.۷.۸۹

    از شکی که به این آدمهای منجمد شده دادی لذت بردم.ولی گاهی نمی دونم چرا داریم اینهمه سختی و خطر رو برای بیدار کردن اینا به جون می خریم اینها فقط ایرانی زاده هستند و دل به تازیان فرو مایه دادن می بینی که قتل و کشتار رو هم تایید می کنن .فقط شاید یک احساس دین به نیاکان و فرهنگ ایرانی باشه که ما رو به این میدان پر خطر با این انسانهای مسلمان درنده خو می کشونه.با ور اینکه ایرانیان آزاده پیرو خونخوارانی چون محمد وعلی و فرزنداش شدن سخته ولی این آیین سیاه اندیشه ها رو سیاه می کنه و چیرگی اهریمن رو افزونتر.امیدوارم اهورا مردای پاک مارو به عنوان یاران و دوستدارانش بپذیره و فروهر پاک نیاکانمان و اشو زرتشت همراه یاور و نگهبان همه آزادگان و آزاد اندیشان نژاده ایرانی باشه

    پاسخحذف
  17. باربد۲.۷.۸۹

    ممنون از نوشته هات

    در پاسخ به اونایی که میگن اینا منابع اهل سنتن:
    لطف کنید مرجع مورد قبولتونو بگید تامن نقدش کنم.
    شما برید رساله امامو بخونین ببینید چطور رابطه جنسی با کودکان شیرخواره رو مجاز دونسته.
    صد رحمت به پیامبر که دستور سکس با شیرخوارگان رو صادر نکرد
    در ضمن به وبلاگم سر بزنید وبه سوالاتش پاسخ بدید شاید
    تغییر نظر دادید
    آرش جان مطالبت عالی بود من هم قصد دارم به زودی در یک وبلاگ جدید ۲۱۰ آیه متناقض قرآن رو بنویسم
    کمک تو جهت تکمیل مطالب میتونه موثر باشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۶.۷.۹۱

      سلام دوست عزبز علی که در خانه خدا از مادری عفیف بنام فاطمه بنت اسد به دنیا آمده جنایتکاره اون کسی که این سایتو مطالبش تهیه کرد و از سر نااگاهی داره شیعه را محکوم می کنه باید متوجه شده باشه که محیت حضرت علی توی دل بیشتر ایرانیها است به کوری چشم دشمنان تشیع فرزندش روزی این محیت را به عالم تفهیم می کند
      1-در لیلت المیت چه کسی در رختخواب پیامبر خوابید جز علی که بود
      2-با عمر ابن عبدود چه کسی جنگید هرچند که علی 18سال بیش نداشت
      3-در خیبررا چه کسی از جاکند
      4-در احد چه کسی از پیامبر پاسداری کرد
      5-عدالت علی که زبان زده خاص عام بود آیا خلیفه دوم بارها نگفه اگر علی نبود من هلاک می شدم
      6-.............

      حذف
    2. ناشناس۳۰.۹.۹۱

      عزیزم اون خونه خدایی که میگی علی توش بدنیا اومده زمان علی بت خانه بوده

      حذف
  18. پارا۲.۷.۸۹

    از یه ادم کش زیادی تعریف کردی کله ژوک اگه علی رو نمیشناسی تو یوتیوب بزن بهرام موشیری به انگلیسی یا برو توسایت زندیق امیدوام عقلت بیاد سر جاش

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۵.۱.۹۲

      بهرام مشیری هم مثل شما یک آدم کوته فکر است که تا نوک دماغ خود را بیشتر نمی بیند زندیق آرش بیخدا هم یک آدمی الوات وشرابخوار وطرفدار همجنسگرایی وروسپیگری است .مسلمانها همه ی شماها را خوب می شناسند .جرات گذاشتن کامنتهای ما راهم ندارید تا چه رسد به وارد کردن شوک وازاین حرفهای خیلی بچگانه.

      حذف
    2. ناشناس۱۵.۱.۹۲

      شما که می ترسید منتشر کنید .

      حذف
  19. بیخدا۲.۷.۸۹

    درود
    من مشکل رو از شما و کار بسیار درست و بجای شما نمیدونم، بلکه این اشکال هر دینی است که نمیذاره پیروانش بیشتر از اون فکر کنه، یعنی اگر خواستی شک کنی گناه کردی، و چیزی جدید بوجود نمیاد مگر با شک کردن. و این یعنی قدرت تفکر و انتخاب رو در خصوص دین از انسان گرفتن. اگر بیطرف باشیم به حقیقت میرسیم نه از روی تعصب و در کل دین یک چیز بسیار خصوصی هست پس دوستان بیایید با فکری بیطرفانه به مساله نگاه کنیم شاید شما اعتقادتون قویتر بشه یا برعکس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۹.۶.۹۱

      doost e aziz ba sokhanan e shoma movafegham ella ghesmati ke gofti din yek morede shakhsi hast. vaghti dar ghoran migeh "ASHEDDA O ALALKOFFAR VA ROHAMA O BAYNAHOM" yani dastoor mideh ke bayad bar aleyhe koffar(ke albatteh tarif e kafer ra behtar midoonid) bayad barkhizid va bejangid pas mibinid ke hamchin shakhsi ham nist.

      حذف
  20. یاسر۲.۷.۸۹

    واقعاا که.
    به قول رضا فاضلیه عزیز
    به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم؟؟
    دوستان چیز حقیقی تو دنیا وجود نداره این اندیشمونه که اینارو میسازه.
    چه دینی؟چه اللهی؟؟معجزه ی نوح الان لازمه؟؟یا واسه ی یک قوم ۱۰۰ نفری؟؟

    پاسخحذف
  21. ناشناس۱۰.۸.۸۹

    امیدوارم وقتی این مطلبو میخونین یاد اون زمانی بیوفتید که عربا چطور حمله کردن به ایران
    خاک برسرتون بی غیرتای عرب دوست

    پاسخحذف
  22. ناشناس۵.۹.۸۹

    شما پابند هیچ دین وآئین نیستید ! قلب شما کثیف است حکمت هیچ اثری برقلب شما ندارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Ma az aghle khod peyravi mikonim.
      Vali shoma az yek ghatele pedofil peyravi mikonid.

      حذف
  23. ناشناس۵.۹.۸۹

    شما بی ناموس ها وبی غیرت ها به خاطر کشور ایران که به ما هیچ ارتباط ندارداسلام ,قرآن را توهین میکنید.
    خدا لعنت کند شما بی غیرت هارا
    باغیرت افغانی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۶.۱۲.۹۱

      شما بی ناموسید که 7000 ساله زیر خوابه ایرانیا اید کیر تو عقاعدتون

      حذف
  24. ناشناس۵.۹.۸۹

    کسانیکه اینچنین اظهار نظر درمورد اسلام ,قرآن , پیامبرص وعلی رض میکنند الحق که انسانهای ضیف النفس وبی غیرت اند.
    ای بی ناموس ها وبی غیرتهاچرابه خاطر ایران اسلام رابه مسخره میگیرید.
    ه و از افغانستان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۶.۱۲.۹۱

      افغانیها فقط میتونن تعصبی بحث کنن عقل ندارن عقلانی بحث کنن

      حذف
    2. ناشناس۱.۵.۹۵

      Taleban chetor?
      Oonha ke dige khod mohammad hastand

      حذف
  25. امید۲۱.۹.۸۹

    شما افغانی ها اینقدر بزدل هستین که اسمتونو میترسین بنویسین بعد گه زیادی هم میخورین.چرا اینقدر از حقیقت میترسین.
    جالبه خودتون خوب نشون میدین کسی کشتن یه انسان رو تعید کنه به هر دلیلی انسان نیست.
    اون سید حسن که گفته علی کار درستی گرده.وحشی بودن افتخار نیست تو البته از نسل همونایی سید ادم باید هوای مصاب ننه اش داشته باشه.چرا ؟ اخه تف سر بالاست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حقیقت توچه میدونی حقیقت چیه تویه انسان فانی هستی بدن دربرابردردکم طاقت مغزت دچارجنون

      حذف
  26. حضرت امیر المومنین علی (ع ) فرزند ابوطالب شیخ بنی هاشم عموی پیغمبر اکرم بود که پیامبر علی را سرپرستی نموده و در خانه پیامبر جای داده و بزرگ کرده بود و پس از بعثت نیز تا زنده بوداز حضرت علی حمایت کرد و شر کفار عرب و خاصه قریش را از وی دفع نمود .
    علی بنا به نقل مشهور ده سال پیش از بعثت متولد شد و پس از شش سال بر اثر قحطی که در مکه و حوالی آن روی داد بنا به درخواست پیامبر از خانه پدر به خانه پسرعموی خود محمد منتقل کردید. و تحت سرپرستی و پرورش مستقیم محمد درآمد پس از چند سال که پیامبر به موهبت نبوت نایل شد و برای نخستین بار در غار حرا وحی آسمانی به وی رسید. وقتی که از غار رهسپار شهر و خانه خود شد وماجرارا فرمودعلی به حضرت محمد ایمان آورد. وباز درمجلسی که پیغمبراکرم خویشاوندان نزدیک خود را جمع کرده و بدین خدا دعوت نمود فرمود نخستین کسی از شما که دعوت مرا بپذیرد خلیفه و وصی و وزیر من خواهد بود.تنها کسیکه از جای خود بلند شد و ایمان آورد علی بود و پیغمبر اکرم ایمان او را پذیرفت و وعده های خود را درباره اش امضا نمود. از این روی علی نخستین کسی است که به اسلام ایمان آورد و نخستین کسی است که هرگز غیر خدای یگانه را نپرستید.
    علی پیوسته ملازم پیغمبر اکرم بود تا محمداز مکه به مدینه هجرت نمود و در شب هجرت نیز که کفار خانه محمد را محاصره کرده بودند و تصمیم داشتند آخر شب به خانه ریخته و آن حضرت محمد را در بستر خواب قطعه قطعه نمایند علی در بستر حضرت محمد خوابید و حضرت محمداز خانه بیرون آمده رهسپار مدینه گردید
    در مدینه نیز ملازم پیغمبر اکرم بود و محمد در هیچ زمان علی را کنار نزد و یگانه دختر خود فاطمه را به عقد حضرت علی درآورد و در موقعی که میان اصحاب خود عقد اخوت می بست حضرت علی را برادر خود قرار داد. علی در تمام جنگهاپی که پیغمبراکرم شرکت داشتند حاضر شد جز جنگ تبوک که حضرت محمداورا درمدینه به جای خود قرارداده بودودر هیچ جنگی پای به عقب نگذاشت. و از هیچ حریفی روی نگردانید و در هیچ امری با پیغمبر اکرم مخالفت نکرد چنانکه آن حضرت فرمود هرگز علی از حق و حق از علی جدا نمی شوند.علی روز رحلت پیغمبر اکرم سی و سه سال داشت و با اینکه در همه فضایل دینی سرآمد و در میان اصحاب پیغمبر ممتاز بودبه بهانه اینکه وی جوان است و مردم بواسطه خونهایی که در جنگهابه همراه پیغمبر اکرم ریخته با وی دشمنند از خلافت کنارش زدند و به این ترتیب دست حضرت علی از شئون عمومی بکلی قطع شد حضرت علی نیز به تربیت افراد پرداخت و بیست و پنجسال که زمان خلافت سه خلیفه پس از رحلت پیغمبر اکرم بودبدین ترتیب گذرانید و پس از کشته شدن خلیفه سوم مردم باحضرت علی بیعت نموده و به خلافتش برگزیدند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۶.۱۲.۹۰

      دوست عزيز لطفا چرنديات ننويس يه چيزي توي كتاباي ديني ابتدايي خوندي داري تحويل مردم ميدي
      برو خود تاريخ طبري رو بخون كه اصل شيعه قبول داره ببين اول نفر علي بود يا كس ديگه
      اگه اول بود پس يار غار چه غلطي ميكرد

      حذف
    2. ناشناس۱۶.۱۲.۹۱

      ابوبکروعلی ومحمدوعمر.... هیچ وقت به ایرانو ایرانی احترام نذاشت فقط فکر پولو شهوت بودن

      حذف
  27. ناشناس۲۸.۹.۸۹

    علی فقط کارش ادم کشی بوده و بس مخصوصا ایرانیا

    پاسخحذف
  28. شاگرد استاد بهرام مشيري۱۰.۱۲.۸۹

    خدمت اقا يا خانم پارا:
    ديکته صحيح نام (بهرام مشيري ) بهرام موشيري نيست.
    دوم از اينکه اگر برنامه هاي سرزمين جاويد ، بهرام مشيري را ديده باشيد متوجه خواهيد شد که مطالبي که در وبلاگ نقد قرآن مطرح شده بسيار شبيه به انچيزيهايي است استاد بهرام مشيري قصد اموختن ان را به جامعه دارد.
    و امان از دست اين ملت گيج که هم انديشي مثل ابن وبلاگ و بهرام مشيري و خودش را نمي تواند تشخيص دهد زيرا که نمي خواند و بدون مطالعه حرف مي زند اما در مورد بهرام مشيري بايد عرض کنم :
    بهرام مشیری پدرش جواد مشيري اهل دُر (از توابع گلپایگان) و مادر بهرام مشیری دختر میرزا حسین خان انتظام الملک از ایل هفت لنگ بختیاری است. بهرام مشیری پس از اخذ دیپلم در گلپایگان در دوران پهلوی دوم وارد دانشکده پلیس شد، بهرام مشیری در حین خدمت پس از دانشکده به خاطر اقدامات ساواک تصميم مي گيرد که خدمت نظام را رها کند و به آمریکا میرود.بهرام مشیری برای اینکار مجبور می‌شود که خسارت دانشکده افسری را هم بپردازد.
    بهرام مشیری در آمریکا در رشته مهندسی شیمی شروع به تحصیل کرد و در همان رشته مدرک فوق لیسانس خود را اخذ نمود. به گفته بهرام مشیری به محض ورود به آمریکا تصمیم می‌گیرد که با مطالعه و تحقیق دریابد که چرا جنبش آزادی خواهی مردم ایران که از صدر مشروطه اغاز شده بود به اینجا رسیده‌است.بهرام مشیری در یکی از کتاب‌های خود «از آتن تا هیروشیما»، به فیزیک اتمی و مصیبت‌های وارده در هیروشیما و ناکازاکی می‌پردازد. بهرام مشیری در حال انتشار و تکمیل کتاب دیگری به نام «دو مصیبت، دو بازتاب» است که به بررسی جنگ‌های مغول و عرب در ایران و بازتاب آن در دنیای کنونی می‌پردازند.

    پاسخحذف
  29. ناشناس۲۶.۱۲.۸۹

    سام من میثم هستم از سنندج و خافظ قرآنم جالبه که همه مردم رو بی سواد فرض کردید تمام معنی آیاتی که نوشتید از خودتون در آوردین پس چرا جمله عربی آیات رو نمینویسید .... چون دستتون رو میشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۶.۱۲.۹۱

      حافظی چیرو حفظ کردی؟ دلت خوشه

      حذف
  30. ناشناس۲۶.۱۲.۸۹

    سام علیکم میثم هستم راجع به کشتارهای امام علی که گفتید خوشحال میشدم اگه همونجوری بود یعنی کافرهای زیادتزری رو به درک واصل میکرد اما حیف که چنین نبوده

    پاسخحذف
  31. ناشناس۲۶.۱۲.۸۹

    سام علیکم از ته قلبم از الله جل جلاله میخوام که این سعادت بزرگ رو نصیبم کنه که مثل مولاهایم ابوبکر و عمر و عثمان و امام علی(ع) بادست خودم سر از بدنتون جدا کنم به الله قسم قصدم توهین نیست بلکه آرزوی قلبیمه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۹.۶.۹۱

      doost e aziz in arezooye shoma be khatere in hast ke mantegh nadari vagarna mokhatabet to az bein nemibordi.

      حذف
  32. ناشناس۱۸.۱.۹۰

    سلام
    من حقیقتش آخر نفهمیدم که هدف از درج این نوشته ها چه چیزی بوده است. وقتی فردی، فرد دیگه ای رو میبینه نه ازش میپرسه دینش چیه و نه اینکه چه چیزایی رو قبول داره یا چه چیزایی رو قبول نداره. می گه "سلام". فکر کنم که این مساله در مورد نویسنده ی این وبلاگ هم صدق کنه. بالاخره سلام کلمه ای عربی هستش. ولی کسی رو نمیشه پیدا کرد که بگه سلام کلمه ی بدی هستش. همه چیز خوب و بد داره. خلاصه ی مطلب: بیایید با همدیگه دوست باشیم، بدون اینکه به عقاید همدیگه اهانت کنیم و یا اینکه همدیگه رو ناراحت کنیم.
    با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۳.۱.۹۳

      سپاس گزار منطق قشنگتم عزیز دی

      حذف
    2. ناشناس۱.۵.۹۵

      Lotfan inra be mosalmanha begoid ke ma ra najes minamand.

      حذف
  33. ناشناس۲۶.۲.۹۰

    سلام.اولا همانطورکه دوستمان گفتند این منابع هعتبری نیستند.دوماشماوقایع تاریخی را کامل نمینویسید در ضمن همه نظرات را نمایش نمیدهید.من تا به حال جندین بار نظرداده ام اماشمانمایش نداده اید.

    پاسخحذف
  34. ناشناس۱۰.۳.۹۰

    سلام.اولا کتاب تاریخ طبری کتاب کاملامطئن ومعتبری نیست.دوماانتظارداری باکسانی نظیرخوارج که دردین تحریف ایجاد میکنند چیکار کنند؟!سوماجرانمینویسی حضرت علی(ع)شروع کننده ی هیچ جنگی نبوده ودرتمامی جنگ ها ابتدامخالفان را موعظه ودعوت به راه راست میکردند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Be jaye koshtane khavarej (bigonah) ali mitavanest javabe tahrife anha ra bedahad va bad be ohdeye mardom begozarad ta tasmim begirand.
      vali donbale bahane migasht ke chand ta sar az badan joda kone va be chand ta kaniz tajavoz bokone va hal kone.

      حذف
  35. Alba da Roma۲۶.۴.۹۰

    فقط میتونم بگم متاسفم... من نمیدونم کجا زندگی میکنی،ساکن ایرانی یا مثل خیلیا سکان هدایت این وبلاگ رو از اون طرف مرزهای ایران داری... اما برات متاسفم توی این روزگاری که در همه جای دنیا مثل اروپا و امریکا انسانها فقط با خوندن یک باره قرآن به این دین رو میارن تو به سمت افکار پوسیده و نخ نمایی رو آوردی که فقط وقت خودت رو میگیره البته برای گذاشتن این مطالب وقتی صرف نمیکنی چون تحقیقی و فکری پشتش نیست و کاملاً مشخصه که داره بهت دیکته میشه... عناد و دشمنی اگر با فکر و با دلایل محکم ارائه بشه قابل تامله اما حکایت شما متفاوته...
    نظرات مثبتی هم که اینجا وجو داره از جانب کسانیه که از بنیان با دین و آیین مخالفن... نه اسلام بلکه مسیحیت و غیره... پس زیاد به این نظرات موافق دلخوش نکن... چون تو این دوره درک و سطح شعور مردم بالاتر رفته پس یک راه جدید رو امتحان کن...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      How can you say that?
      I live in the USA and anybody who reads the evil quran for the first time hates it.

      حذف
  36. ناشناس۲۹.۴.۹۰

    به هیچ عنوان مطالبتو قبول ندارم

    پاسخحذف
  37. ناشناس۳۰.۴.۹۰

    سپاس ، نویسنده ارجمند از وقت و زمانی که به این نوشتار اختصاص دادید من متاسفانه فرصت نکرده ام منابع شما را چک کنم که امیدوارم میسر بشه ، اما در عین حال متاسفم از افرادی که آنچنان دچار عصبیت هستند که برای فردی که خوب یا بد 1400 سال پیش درگذشته هنوز حاضر به آدم کشی هستند ، فرض که فرد روایت شده خوب بوده و نویسنده دچار اشتباه ، غرض یا توهم شده ، این دلیلی است برای آدمکشی ؟؟؟ حال اگر نویسنده بر فرض مطلبی درست نگاشته باشد چی ؟؟؟ سهمگین خواهد بود که رشته باورها و الفت ها و استوره هایمان گسسته شود اما دهشتناک تر این خواهد بود که بواسطه جهل یا تعصب یا اصرار بر اشتباه دست به جنایت بیالاییم ، اگر این نوشته نسبت بالایی با راستی منطبق است که بر تاریکنای ذهنمان روشنایی بیافشانیم و اگر راه به خطا برده با ذکر منابع و مستنداتی درخور بطلانش بنماییم ، آیا کشتن و جنایت از سر قوت و قدرت عقل است یا قوت و قدرت بازو و اسلحه ، آیا عقل فصل ممیز انسان از باقی موجودات است یا توحش و عضله ؟؟؟ هر موجودی بوسیله توانایی خود از خود دفاع می کند ، برای شما این وسیله دفاعی چیست ؟؟؟ عقل یا زور و خشونت؟؟؟

    پاسخحذف
  38. دوست عزیز
    متاسفم اما در همین داستانهایی که اینجا تعریف کردید در چندین ماجرا تحریف انجام دادید. اکثرا عبارت "سر زدن" رو به "سر بریدن" تحریف کردید که وحشتاک تر نشان بدید. در فرهنگ عرب آن زمان در جنگ بارها می شده که یک جنگاور با شمشیر عضوی از بدن دشمنش را قطع بکند و بعضا از جنگجویان به خاطر وحشت سپاه دشمن این کار رو می کردند و یا سر طرف رو قطع می کردند... اونوقت شما طوری تعریف کردین که انگار گوسفند سر بریدند. این رو هم بگم که جنگ و کشتار و خشوت در قوم عرب آن زمان کاملا تعریف شده بود و اینها که الان می فرمائید و از نظر شما و بنده و دیگرا بسیار وحشتناک است در آن زمان عادی بود. اگر علی گردن نمی زد دشمنش می زد. لطفا پیش داوری نکنیم و کمی فکر بکنیم. علی که پدرمارا نکشته که با او مشکلی داشته باشیم... بیایید منطقی فکر کنیم. (امیدوارم کامنت بده رو هم تایید بکنید) مچکرم

    پاسخحذف
  39. ناشناس۴.۵.۹۰

    عجب مغز منجمدی دارید
    عرب پرستان عرب نژاد
    فک نکنم در طول تاریخ هیچ قومی اینگونه اسیر قوم دیگر شده باشه

    منابع معتبر نیستن؟ اونوقت میشه بفرمایید این احادیث رو ملاهای محلرم ر بهترین حالت از کجاشون در میارن تو مخ پوکتون میریزن؟

    کله گچهای عزیزم
    ممد که یه پدوفیل کامل بود و علی یه قاتل بالفطره
    این حقیقت درکش اینقد سخته براتون که مسخ یه دین مزخرف بادیه نشینها شدین؟؟؟

    فقط یک کلمه رو کسی جواب بده به من
    اگه الله خدای نازل کننده ی قرآنه چرا اسم بابای ممد عبدالله بوده؟

    عقلتونو کلاً باید داد دست شکسته بند

    پاسخحذف
  40. دوست عزیز
    کارت درسته!
    ادامه بده به ذر ذر های این مسلمون های کله پوکه خون خوار هم گوش نده!
    کمک هم خواستی من در خدمتم!

    پاسخحذف
  41. یک دوست۷.۵.۹۰

    ادامه بده!!! بگذار جریان هوای آزاد بوی نای رو از مغز نمور یک عده دور کنه

    پاسخحذف
  42. گشتاسپ۱۶.۵.۹۰

    خیلی متشکرم از وبلاگ خوبتان. لطفا از منابع دکتر شفا هم استفاده کنید، فکر کنم راهگشاه است.

    پاسخحذف
  43. دوست عزیز با تشکر از مطالب واقعاً زیبات باید ما ایرانیها هر طور می‌تونیم مردمو از این دین کثیف و نجس عربی‌ و تمام امامان و خلفای زنا زادش آگاه کنیم

    پاسخحذف
  44. ناشناس۱۶.۵.۹۰

    کتابهای مسترکشو بنویس
    خیلی تابلو شانتاژژژژژژژژژ شده

    پاسخحذف
  45. ناشناس۲۰.۵.۹۰

    واقعا متشکرم اسلام دین جهالت است

    پاسخحذف
  46. مرتضی۲۲.۵.۹۰

    دوست عزیز به نکات خوبی اشاره کردی و البته عده ای تایید کردند و عده ای هم مغرضانه بدوبیراه گفتند.
    در مورد منابعی که ذکر کردی خود منابع صحیح هستند و معتبر و البته از منابع تاریخ صدر اسلام محسوب مبگردند و حتی در دانشگاهها سر کلاس تاریخ تحلیلی صدر اسلام از این منابع نام برده می شود(در کنار منایع دیگر). اما در مورد صفحات و صحت آنها نمی دانم چون بررسی نکردم. در مورد نوشته هایت بسیار با جناب عالی همسو و همفکر هستم و تعجب میکنم از عده ی زیادی که به دلیل نقد و نوشتن از پیامبرشان اینچنین خشمگین و عصبانی برخورد می کنند.
    از محمد و علی و فاطمه و .... که بگذریم حتی در مورد خدا، رب، الله یا هرچه که نامش است هم کلی سوال بدون پاسخ وجود دارد.
    البته نباید فراموش کرد که دنیای آنروز عرب نیاز به همچین دین و همچین امام و پیغمبری داشت. اما امروز به هر گوشه از جهان که نگاه میکنی کمترو کمتر وکمتر چیزی کسی یا موجودی بنام خدا میبینی. یک سوالی که مدتها ذهن مرا مشغول کرده این است : اگر یک شب همه انسانهای زمین بخوابند و فردا بعد از بیداری فراموش کنند که خدا، پیغمبر و امام وجود داشته چه می شود ؟!
    زمین از گردش می ایستد؟
    انسان پس از مرگ به جای دیگری میرود؟
    دنیا به کارش ادامه نمی دهد؟
    برنامه های فضایی ناسا لغو می شود؟
    انسان پس از مرگ مجازات می شود؟
    ....
    خوب اگر هیچ چیز تغیری نمیکند پس خدا چکاره بوده که بدون او تغییری در زندگی انسان ایجاد نمی شود.
    البته ذکر این نکته حیاتی است که وجود نیرویی برتر از انسان همیشه و در همه دوره های تاریخی آرامش دهنده و یاری رسان انسان بوده.
    اما آیا این نیرو وجود خارجی دارد؟ یا ساخته ذهن انسان است؟
    محمد انسان بزرگی بود زیرا کاری را آغاز کرد که امروز یک میلیارد نفر آنرا ادامه می دهند. اما محمد فرستاده کسی نبود. حتی شاید باورش برای خود او هم سخت باشد که یک میلیارد نفر پیرو داشته باشد. اما حقیقت این است که قدرت همه اینها بدست انسان است و اگر خدا توسط انسان فراموش گردد دیگر وجود نخواهد داشت.
    شاید بر روی کره دیگری انسانهای دیگری خلق کند تا او را پرستش کنند و برایشان محمد بفرستد...

    پاسخحذف
  47. مسعود۲۳.۵.۹۰

    این افرادی که پی در پی اعلام میکنند این و آن کتاب معتبر نیست لطف کنند کتابهای تاریخی معتبرشان را معرفی بفرمایند. برای ان شخصی هم که میخواهد تهیه کننده این وبلاگ را بکشد خیلی متاسفم چون مغزش آنقدر منجمد شده که حتی نمیتواند به یک نظر مخالف گوش بدهد. من تا چند سال پیش با نظر مارکس که میگوید دین افیون جامعه است موافق بودم. فکر نمیکنم هیچ افیونی مغز هیچ حیوانی را تا آنجا تخریب کند که حاضر به قتل همنوع بیگناه خودش باشد. دین مخرب است. دین ویرانگر است. دین قاتل پرور است

    پاسخحذف
  48. ناشناس۲۸.۵.۹۰

    چرا مسلمانان افراطي که جنبه نقد دين ندارند به وبلاگ و سايت‌هاي مخالفينشون مي‌آيند و توهين و تهديد مي‌کنند؛ ولي زياد به ياد ندارم که برعکسش رخ بده. مثلن من خودم اصفن وبلاگ‌هاي مسلمانان تندرو رو نمي‌خونم و يا اگه بخونم و ببينم چرند نوشته جوابي نمي‌دم.

    پاسخحذف
  49. ناشناس۴.۶.۹۰

    من بدون اینکه از جنایت و جنایت کاری دفاع نمایم. فقط می گویم . وقتی که شاپور زلاکتاف(صاحب شانه ها) بیش از 4000 اسیر عرب را تناب از شانه هاشان رد کرده بود و به همین نام هم معروف شده بود. در ضمن اگر کسی به صورت شاه تف می کرد شما ها که طرفداران سلطنت هستید باهاش چه کار می کردید . البته کتابهای تاریخی که اینجا از آنها یاد می کنید اکثرا ضد شیعه و ضد خاندان علی می باشد. اما بطور کلی در حمله اعراب به ایران جنایات وصف ناپذیری صورت گرفته است. و غیر قابل دفاع است.و کشور مارا به ویرانی کشیدند و غارت کردند. این به هر اسمی که انجام شده قابل قبول نیست. تا زه اسلامی که آورده اند در عمل می بینیم که هیچ کار آئی انسانی و امروزی ندارد.و تا توانستند از ایران ما ویرانه ای ساختند و به نوامیس ما تجاوز روا داشتند. اما جنایات شاهان ایرانی هم قابل دفاع نیست.و کشتن 4000 و یا 40000 مزدکی به فجیح ترین وجه. به دست انوشیروان (مثلا عادل)اصلا قابل دفاع نیست. به دستور انوشیروان مزدکی هارا که خواهان مساوات و عدالت در جامعه بودند. تا گردن در خاک کردند. تا در زیر آفتاب سوزان مغز هاشان در اثر حملات پرندگان و لاشخور ها با شکنجه فراوان متلاشی شد.جنایت جنایت است. یا به دست محمد رضا شاه و یا خمینی و یا اعراب و پادشاهان ایران.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Az mohammad ke gharar bood ferestadeye khoda bashad entezare digari miraft.
      Ishan gharar bood sa mashgh bashand .
      Albatte sarmashgh ham hastand . Con mosalmanan az olgooye mohammadi estefade karde va roozane dah ha nafar ro mikoshand.

      حذف
  50. ناشناس۵.۶.۹۰

    doosti ke gofti anushiravan nemidunam chand hezar nafaro koshte be inam deghat kardi age vaghan hamchin chizi bud un faghat padeshah bud ama ali chi ali padeshah bud ya payambar

    پاسخحذف
  51. ناشناس۳۱.۶.۹۰

    nabeghe ali emam bud na payambar !
    va ye nasihat daram vase hame, oonam ine k har chizi yo ghabool nakonid behesh aval fekonid ,az hame lahaz bayad baresish kard bad ghabulesh kard !
    shayad age in koshtar ha anjam dade nemishod alan hanooz nasle arabe jaheliat boodano tala tedade bishtari az mardome koshte budan !
    chon payambara o emama az hame chee agah budan majboor shodan beine bado badtar bado entekhab konan

    پاسخحذف
  52. ناشناس۳۱.۶.۹۰

    ali emam bud na payambar

    پاسخحذف
  53. نگین۳۱.۶.۹۰

    نابغه با هوش که مثل گاو عقاید دیگران را نشخوار نمی کنی!! اقای عای امام بودددد
    پیامبر راهزنتون هم معصوم نبود چه برسه به این نوچه هاش !! یا سواد قرآن بخوان و کمتر ذر بزن زیرا:
    - ای رسول ما صبر کن وعده خدا حق است و بر گناه خود از خدا آمرزش طلب کن و صبح و شام به ذکر و ستایش خدای خود بپرداز .( قرآن .سوره مومن .آیه 55)

    2 - تا از گناه گذشته و آینده تو(محمد) در گذریم و نعمت خود را بر تو به حد کمال برسانیم و تورا به راه راست هدایت کنیم . (قرآن . سوره فتح . آیه 2)

    دیگه برید و خفه شید کلافه امون کردید بی سوادهای پر مدعا که از اسلام فقط اداب کونشوئی اش رو بابات یادت داده.خاک برسرت

    پاسخحذف
  54. ناشناس۱۸.۷.۹۰

    ALI YE KESAFATE GHATEL BOOD..ADAM KOSHI RO CHE BE NAME KHODA CHE HAR KASE DIGE KARI KASIF MIDOONAM..VA IN KAR BAEES MISHE KE YEK MOJOD BA KHALAFE GHAVANINE TABIAAT AZ BEIN BERE...VA AVAGHEBE BADI RO BE DONBAL DARE...HAMIN JOORI KE DIDID YEKIAM ZAD ALIO KOSHT...KOLANN NANG BAR IN DINE ARABI...WEB LOGET ALIEE IRANIEE GHAYOOOR...DOROOD BE TO KE SHIRE HALAL KHORDEYE...

    پاسخحذف
  55. ناشناس۲۲.۷.۹۰

    برای بررسی منابع که ازش نام بردید مروج الذهب رو دیدم در صفحاتی که اشاره کردید چنین مطالبی یافت نشد، بهتره مطالب رو از هر جای دیگری که کپی پیست میکنید به صداقت اون فرد ایمان داشته باشید که نقل تاریخی داره میکنه نه عقده گشایی!
    طبری رو بررسی نکردم چون نیاز به بررسی نبود طبری مورخ بی طرفی نبوده این رو خیلی از مورخین و صاحبان فن این رشته که نه مسلمان بودن نه حتی دیندار بهش اشاره کردن میتونید در اینترنت سرچ کنید اسامی بزرگانی که نقدهای جدی علمی-تاریخی به طبری وارد کردن رو مشاهده نمایید

    پاسخحذف
  56. با درود
    فقط آگاهی میتواند این جماعت ایرانی چاهل را نجات بدهد.
    از کامنت این مسلمانهای متعصب معلوم است که وقفتی اینان در قرن 21 خواهان سربریدن شما هستند, در 1400 سال پیش چه حیواناتی بوده اند.
    پیروز و پاینده باشید

    پاسخحذف
  57. حضرت علی با شمشیر بسیاری از مخالفان اسلام را کشت ... قاتلش نیز با شمشیر کشته شد ... قاتل قاتل نیز .....

    هر که با شمشیر زیست کند و بکشد با شمشیر نیز کشته خواهد شد : قانون دوم نیوتن : f = f' هر کنشی واکنشی دارد .... هر آدمی میتونه از داستان امامان قدیم و معاصر... و پیامبر اسلام و هر دیکتاتور و آدمکش دیگه ای که در تاریخ انسانها که آدمی رو کشته درس بگیره و ببینه که خود اون طرف چجوری کشته شده ... ((ای کشته که را کشتی تا کشته شوی زار تا باز کجا کشته شود آن که تو را کشت)) ...

    پاسخحذف
  58. ناشناس۱۵.۹.۹۰

    mishe rjebe seyed bodanam etelaati be man bedid?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Man bejaye seyed be aan afrad Tazi zadeh migooyam
      Agar irani hastand bayad name seyed ra az khod bardarand va mesle adam raftar konand.

      حذف
  59. ناشناس۲۵.۹.۹۰

    mamnonam az shoma ,harfaton bishtaresh haghighate.wali bedon donya por az adamhay gosfand sefat.in jamaat ta sage gale nadashte bashan ehsase aramesh nemikonand
    eslam falsafey sheytan bod ke tawasote mohamad neweshte shod//
    waii bar in mardome nadan

    پاسخحذف
  60. ناشناس۲۹.۹.۹۰

    در هند 33 ملیون خدا هست و با چه ارامشی در کنار هم زندگی میکنن میدونید چرا چون دین حاکم نیست مشکل ما
    همینه و بس

    پاسخحذف
  61. فرهاد۸.۱۰.۹۰

    تا وقتی که به جای قانون و عقل ، ادیان حاکم هستند بدبخت و عقب افتاده میمونیم و ه روز همدیگر رو میکشیم.. ادیان دلیلی برای جنایت است...

    پاسخحذف
  62. ناشناس۱۷.۱.۹۱

    کسانی که دم از اسلام می زنند لطفا سوره توبه را به فارسی بخوانید(بدون تفسیر) و قضاوت کنید!
    این هم لینکش:

    http://albdoo.info/quran/translate-9-21.html

    پاسخحذف
  63. ناشناس۲۵.۱.۹۱

    yani ali yek kare khob amjam nadade ke u dar naghdezendegish naneveshti?

    پاسخحذف
  64. ناشناس۱۶.۲.۹۱

    hi دوست گرامیمون راست گفت که سلام عربیه منم واسه همین انگلیسی سلام کردم چون به هیچ وجه ادم کشی به نام دین رو قبول ندارم واسه همین نه محمد نه عمر نه علی و نه قران و اسلام رو قبول ندارم!فقط این جمله رو به اونایی میگم که خودشونو ایرانی وطن پرست میدونن ولی به خاطر اسلام خونخوار ادم میکشن چون هرکسی که ایران پرست باشه باید با اسلام مقابله کنه چون همین اسلام در زمان حمله وحشیانه به ایران دهها هزار نفر از مردم مظلوم ما رو کشت و به ناموس ما تجاوز کرد و از بین زنان ما کنیزهایی برای علی برده شد!! از ایرانیا میخوام که مطالعه کنن و ببینن که ایا به خطر اسلام اوردن مردم به ایران حمله کردن یا به خطر دزدی و چپاول؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۲.۵.۹۱

      دوست عزیز،

      به جای سلام می‌‌تونی از واژه زیبای " درود " که پارسی‌ هست استفاده کنی‌ .

      در ضمن با همه نظرات شما موافقم.

      حذف
  65. ناشناس۲۷.۲.۹۱

    همین که میبینیم این دین آدمهایی تربیت میکنه که حاضرن جون آدمهای دیگه رو بگیرن بخاطر این که مطابق میل اونها فکر نمیکنن و اینکار رو مطابق با دینشون میدونن، باید به کل این دین اغتشاشید!

    پاسخحذف
  66. ناشناس۱۸.۳.۹۱

    اسلام اگه ناحق بود به اینجا نمی رسید (البته اسلام آخوندی رونمیگم)خدا همه رو هدایت کنه

    پاسخحذف
  67. ناشناس۱۹.۵.۹۱

    از همهء کسانی که حقایق اسلام را می خواهند بدانند

    خواهش می کنم که کتابهای سه مکتوب میرزای کرمانی و

    1400 سال دکتر شجاع الدین شفا را بخوانند.مخصوصا آن

    مسلمانان دو اتیشه.در ضمن گفته باشم اگر زور شمشیر نبود اسلام همان سال اولش به رحمت ایزدی رفته بود.

    پاسخحذف
  68. ناشناس۱۹.۵.۹۱

    برو کتاب بخوان مرد حسابی .اگر زور و شمشیر نبود اسلام هم نبود اگر باور نداری همین سی و سه سال را
    ببین

    پاسخحذف
  69. ناشناس۱۹.۵.۹۱

    پس به زعم شما خدا هم نعوذ بالله یک جنایتکار هست چون قوم عاد و ثمود و اصحاب فیل و فرعون و نمرود را نابود کرد. علی علیه السلام هر کاری که انجام داد ذره ای هوای نفس در ان نقشی نداشت مگر مولوی نیست که می گوید از علی آموز اخلاص عمل شیر حق را دان منزه از دغل به خودت نگاه نکن که شیطانت بر تو مسلط است علی آیینه ی تمام نمای خداوند بود و هنوز که هنوز است دانشمندان روزگار گدای این حرفش هستند که بر سر منبر فرمود هر چه می خواهید از من سوال کنید پیش از انکه مرا از دست دهید .ابن عباس می گوید علم علی در مقابل علم من و دیگر اصحاب مثل اب هفت دریا در کنار یک قطره ی اب است . نمی دانم شاید صحبت کردن در این مورد با شماها بی فایده باشد و من دعا می کنم که اینگونه نباشد زیرا دشمن علی بایستی در نطفه ی خودش هم شک کند و به داستان تولدش مراجعه کند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Allah sakhteye zehne yek adamkoshe pedofil bood.

      حذف
  70. ناشناس۲۲.۵.۹۱

    دوست عزیز،
    مشکل دین اسلام هست که انسانها رو تبدیل به جنایتکار می‌کنه.
    ببین تو همین کامنتها چند نفر از مسلمانهای معتقد و احمق به جنایتکار بودن خودشون اعتراف کردند و آمادگی خودشون رو برای کشتن و سر بریدن صاحب این وبلاگ اعلام میکنند.
    اینها یک مشت تازی پرست هستند و بعضی‌ از اونها که پیشوند " سید " رو یدک میکشند، حاصل تجاوز اعراب میباشند و باید هم از اعمال پدران تازی خود حمایت کنند.
    به روشنگری خود ادامه بده، زیرا تا مردم ایران از این افکار و از این دین ویرانگر جدا نشن روی خوشبختی‌ را نخواهند دید.

    پاسخحذف
  71. خداوند در جنگ احد توسط جبرئیل امین فرمود: لا فتی الا علی لا سیف ذولفقار( هیچ جوانمردی مانند علی نیست و هیچ شمشیری برنده تر از ذولفقار نیست)
    شیعه و سنی روایت کرده است.
    برای اثبات مذهب تشیع و مذهب تسنن برای شما عزیزان کتاب شب های پیشاور را پیشنهاد میکنم تا مطالعه کنید، در این کتاب مناظره بین عالمان اهل تسنن و شیعه وجود دارد، لطفا کتاب شب های پیشاور را بخوانید تا اطلاعات همه ما در مورد مذاهب شیعه و سنی افزون گردد، زیرا ما سواد چندان زیادی درمورد دین و مذهب نداریم تا با هم مناظره کنیم و شروع به پرخاشگری میپردازیم، پس بهتر است مناظره بین عالمان شیعه و سنی را مطالعه نماییم که این عالمان را هم شیعیان قبول دارند که عالم شیعه است و این عالمان را اهل تسنن قبول دارند که عالم سنی است.
    لطفا موقع خواندن کتاب تعصبات مذهبی را کنار بگذاریم و مانند یک انسان بی طرف به مطالعه این کتاب بپردازیم و منطقی در موردش فکر کنیم. تشکر.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Jebreil in harf ra az tarafe khoda be ki zad?
      hala eshkalate harfe shoma:
      1-Zolfaghar shamshiri bood ke sahebe asliye an abu hakam , ke oo ra abu jahl minamid, bood. Bad az koshtane oo dar jange badr shamshirash ra ghanimat gereftand.
      2-kafi bood mohammad hamn jomleye doroghine shoma ra ke dar avval zekr kardid , dar qurane sakhtegiye khodash migoft va janghaye sonni va shie rah nemi oftad.

      حذف
  72. ناشناس۱۳.۶.۹۱

    خيلي خيلي عالي

    پاسخحذف
  73. ناشناس۱۸.۶.۹۱

    azatoon vaghean mamnoonam
    omidvaram be karetoon edame bedin

    پاسخحذف
  74. ناشناس۳۰.۶.۹۱

    من کاری به دین مبین شما ندارم که خودش رو خوب مطلق میدونه و گفتن واژه چرا در اون یعنی مرگ.در شوم بودن دین شما همین بس که به ایران متمدن وحشیانه حمله کرده و به زور شمشیر اسلام خودشو تحمیل کرده

    پاسخحذف
  75. ناشناس۱۹.۹.۹۱

    سپاس از اینهمه رزشنفکری
    شیعه و سنی هردوش یک گه-اون ممد جنایتکار و عمر حرومزاده با حرومزادگی اسلام وحشیو به خورد مردم دادن -آبا الله که اسم یکی از بتهای عربهای حرومزاده بوده به عنوان خدای محمد میگه برو مردم بیگناه بکش به بهانه دین و شب پیش زنشون بخواب؟ شاشیدم تو دین عریبیتون---در جواب اون افغانی کثیف بگم که اون عمر زنازاده همجنسبازی و لوات کاریو به شمایاد داد که الان کثیف ترین و آدمکشترین مردم زمین هستین

    پاسخحذف
  76. ناشناس۶.۱۱.۹۱

    بیسوادان قرن۲۱کسانی نیستند که نمیتوانند بنویسند و بخوانند بلکه کسانی هستند که نمی توانند افکار پوسیده و کهنه را با افکار نو و درست عوض کننذ؟

    پاسخحذف
  77. ناشناس۲۷.۱.۹۲

    اگر جنگی بوده از هر دو طرف کشتار صورت میگرفته. در ضمن فقط مربوط به اسلام نیست بلکه دین یهود هم پیامبرانش همچون موسی‌ فرمان جنگ صادر میکردند. ولی‌ اگر علی‌ ابن ابیطالب برای خلافت میجنگید پسرش حسین ابن علی‌ هیچوقت جان خودش و خانواده‌اش رو در راه اثبات حقانیت فدا نمیکرد و بیعت مصلحتی میکرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      Baese tamame jangha khode mohammad va ali boodand. Tamame janghaye in dozdan hamle va shabikhoon bood. gheyr az ohod va khandagh ke anham jahat defa az karevanhayeshan bood.

      In mardome gheyre mosalman boodand ke az khod va maleshan defa mikardand.

      Cheghadr shoma roo darid akhe??

      حذف
  78. ناشناس۲۸.۱.۹۲

    با تشکر از زحمات شما.. حالا چرا دوستانی که مخالف هستند. عصبانی میشند مگه نمیگید امام علی اول با دشنمانش با منطق ودلیل حرف میزد خوب شما هم همین زحمت را بکشید.چندتا دلیل محکم بیارید ممنون

    پاسخحذف
  79. ناشناس۳.۹.۹۲

    واقعا شمادنبال چی هستید هرروزمردم دارند مسلمان میشوند بروید توبه کنید یادمان علی

    پاسخحذف
  80. ناشناس۳.۹.۹۲

    سلام فقط براتون متاسفم ام یاعلی کمکم کن تا جهالت پیشه نکنم

    پاسخحذف
  81. ناشناس۶.۱۱.۹۲

    شان مولا علی بالاتر از این هستت که عده ای مزدور بخواهند درباره ی او هزل گویی کنند.

    پاسخحذف
  82. ناشناس۱۶.۲.۹۳

    خیلی ازمنابع یاد شده نه مورد تصدیق شیعه ونه اهل سنته (جز سه کتاب شیعه وچهار کتاب اهل سنت که نویسندگان هر هفت کتاب ایرانی هستند) .ویک نکته جالب انکه از نشانه های حلال زادگی وحرام زادگی افراد دران زمان به استناد کتب سنی علاقه ویا نفرت داشتن از امام علی (ع) بوده است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱.۵.۹۵

      ma ra haramzadeh khatab mikonid va labod entezar darid ke ma be shoma ehanat nakonim mader jendeha ??

      حذف
  83. ممنون بابت مطالبتون
    ولی متاسفانه باید این نکته رو در نظر گرفت
    شما نمی تونید احمقی رو که بدون هیچ منطقی چیزی رو باور کرده به طور منطقی اونو متوجه اشتباهش کنید

    با تشکر

    پاسخحذف
  84. تهمورس۱۲.۵.۹۳

    ما هزاران سال پیش انسانها رو به خاطر بت پرستی سرزنش می کردیم اما امروز خودمون بت پرستان زمان شدیم
    ممنون از وبلاگ خوبتون
    انکس که نداند که نداند که نداند
    در جهل مرکب ابدودهر بماند

    پاسخحذف
  85. ناشناس۱.۶.۹۴

    سپاس از همتت...منابع خوبی برای لال کردن یه عده دادی...پاینده باشی سرباز.

    پاسخحذف
  86. درود بر شرفت.اونی که گفت اینا همش چرندیاته و منابعیه که شیعه قبول نداره راست میگه چون شیعه نه قران رو قبول داره نه تفکر منطقی رو نه استدلال رو.همین قران برا اثبات ابطال اسلام کافیه.تنها اشتباه نویسنده محترم این بود که گفتت محمد 6فرزند داشته.مححمد هیچ فرزندی نداشت.با محاسبه سن ازدواج خدیجه ومحمد و سن تولد وازدواج فاطمه میفهمیم خدیجه در 62 الی 67 سالگی زاییده فاطمه رو که نمیشه.زن تو این سن مدتهاست یائسه شده وضمنا اگر محمد عقیم نبود چرا از هیچ یک از زنای دوشیزه جوون بچه دار نشد؟اون دخترا هم بچه های خواهر خدیجه بودن که بدلیل فقر به خدیجه سپرده شدن و محمد پدرخونده شون بود.با اینهمه دلیل محکم اونایی که سنگ اسلاموبه سینه میزنن کالانعام بل اضل منهم هستن.به خودشون قول دادن هرگزنفهمن

    پاسخحذف
  87. یه حالیم بدم به مغزاکبندای دخیل بند.رسم عربه که بعد جنگ به زنای طرف بازنده تجاوز میکنه و تقسیمشون میکنن.بعد عاشورا هم اهل بیت حسین و باقی زنا رو حسابی مستفیض کردند در طبری هست انقد ادامه دادن به تجاوز که زنان به ستوه اومدن و زینب با التماس به عمرسعد خواست دستور توقف بده.همین رفتارو محمد با یهود و سایر مخالفینش کرده.اگه خوب کرده پس به اینا هم نباید ناراحت و معترض شین.اسلام یعنی این.بازم عرعرکنین.باشین تا حسین شفاعتتون کنه

    پاسخحذف
  88. یه حالیم بدم به مغزاکبندای دخیل بند.رسم عربه که بعد جنگ به زنای طرف بازنده تجاوز میکنه و تقسیمشون میکنن.بعد عاشورا هم اهل بیت حسین و باقی زنا رو حسابی مستفیض کردند در طبری هست انقد ادامه دادن به تجاوز که زنان به ستوه اومدن و زینب با التماس به عمرسعد خواست دستور توقف بده.همین رفتارو محمد با یهود و سایر مخالفینش کرده.اگه خوب کرده پس به اینا هم نباید ناراحت و معترض شین.اسلام یعنی این.بازم عرعرکنین.باشین تا حسین شفاعتتون کنه

    پاسخحذف
  89. درود بر شرفت.اونی که گفت اینا همش چرندیاته و منابعیه که شیعه قبول نداره راست میگه چون شیعه نه قران رو قبول داره نه تفکر منطقی رو نه استدلال رو.همین قران برا اثبات ابطال اسلام کافیه.تنها اشتباه نویسنده محترم این بود که گفتت محمد 6فرزند داشته.مححمد هیچ فرزندی نداشت.با محاسبه سن ازدواج خدیجه ومحمد و سن تولد وازدواج فاطمه میفهمیم خدیجه در 62 الی 67 سالگی زاییده فاطمه رو که نمیشه.زن تو این سن مدتهاست یائسه شده وضمنا اگر محمد عقیم نبود چرا از هیچ یک از زنای دوشیزه جوون بچه دار نشد؟اون دخترا هم بچه های خواهر خدیجه بودن که بدلیل فقر به خدیجه سپرده شدن و محمد پدرخونده شون بود.با اینهمه دلیل محکم اونایی که سنگ اسلاموبه سینه میزنن کالانعام بل اضل منهم هستن.به خودشون قول دادن هرگزنفهمن

    پاسخحذف
  90. با سلام و خسته نباشی خدمت شما بزرگوار
    آیا واقعا مطالعه کردی شما سند آرایه دادی درست آیا معتبر هست منظورم راویان حدیث تاریخ طبری یا ذهبی یا ابن خلدون و دیگران
    آیا می‌دانستید که دانشمندان در مورد رجال بسیار کتاب نوشتند که چه کسی آدم درستی هست چه کسی نیست
    مثلاً مهم ترینر کتاب نزد همه تاریخ طبری هستش
    چون تاریخ طبری به صورت تک نگاری نگارش شد مقدمه خود طبری رو تو تاریخش خوندی
    آیا می‌دانستید کتابی به نام صحیح و ضعیف تاریخ طبری هست که کدام روایت درسته کدوم روایت نیست
    کمی مطالعه کن برادر نظر خودت رو بر دیگران تحمیل نکنید
    موفق باشی

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot