۳۰ مرداد ۱۳۸۹

آنچه اسلام به ایران هدیه داد (صادق هدایت)


ما که عادت نداشتیم دخترانمان را زنده به گور کنیم ، ما برای خودمان تمدن وثروت و آزادی و آبادی داشتیم و فقر را فخر نمیدانستیم همه اینها را از ما گرفتند وبجاش فقرو پشیمانی و مرده پرستی و گریه و گدائی و تأسف واطاعت از خدای غدار و قهار و آداب کونشوئی و خلا رفتن برایمان آوردند ، همه چیزشان آمیخته با کثافت و پستی و سود پرستی و بی ذوقی و مرگ و بدبختی است.

چرا ریختشان غمناک و موذی است و شعرشان چوس ناله است چونکه با ندبه و زوزه و پرستش اموات همه اَش سرو کار دارند. برای عرب سوسمار خوری که چندین صد سال پیش به طمع خلافت ترکیده، زنده ها باید به سرشان لجن بمالند و مرگ و زاری کنند.

آنچه اسلام به ایران هدیه داد (صادق هدایت)

در مسجد مسلمانان اولین برخورد با بوی گند خلاست که گویا وسیله تبلیغ برای عبادتشان و جلب کفار است تا به اصول این مذهب خو بگیرند. بعد این حوض کثیفیکه دست و پای چرکین خودشان را در آن می شویند و به آهنگ نعره موذن روی زیلوی خاک آلود خودشان دولا و راست میشوند و برای خدای خونخوارشان ورد و اَفسون میخوانند....

عید قربان مسلمانان با کشتار گوسفندان و وحشت و کثافت و شکنجه جانوران برای خدای مهربان و بخشایشگر است خدای جهودی آنها قهار و جبار و کین توز است و همه اش دستور کشتن و چاپیدن مردمان را میدهد وپیش از روز رستاخیز حضرت صاحب را میفرستد تا حسابی دخل امتش را بیاورد و آنقدر از آنها قتل عام بکند که تا زانوی اسبش در خون موج بزند.

تازه مسلمان مومن کسی است که به امید لذتهای موهوم شهوانی و شکم پرستی آن دنیا با فقر و فلاکت و بدبختی عمر را بسر برد و وسایل عیش و نوش نمایندگان مذهبش را فراهم بیاورد. همه اش زیر سلطه اموات زندگی میکنند و مردمان زنده امروز از قوانین شوم هزار سال پیش تبعیت میکنند کاری که پست ترین جانوران نمیکنند.

عوض اینکه به مسائل فکری و فلسفی وهنری بپردازند ، کارشان این است که از صبح تا شام راجع به شک میان دو و سه استعامنه قلیله و کثیره بحث کنند.این مذهب برای یک وجب پائین تنه از عقب و جلو ساخته و پرداخته شده.انگار که پیش از ظهور اسلام نه کسی تولید مثل میکرد و نه سر قدم میرفت ، خدا آخرین فرستاده خود را مامور اصلاح این امور کرده!

تمام فلسفه اسلام روی نجاسات بنا شده اگر پائین تنه را از آن حدف کنیم اسلام روی هم میغلتد و دیگر مفهومی ندارد. بعد هم علمای این دین مجبورند از صبح تا شام با زبان ساختگی عربی سرو کله بزنند سجع و قافیه های بی معنی و پر طمطرق برای اغفال مردم بسازند و یا تحویل بدهند.

سرتا سر ممالکی را که فتح کردند، مردمش را به خاک سیاه نشاندند و به نکبت و جهل و تعصب و فقر و جا سوسی و دوروئی و دزدی و چاپلوسی و کون آخوند لیسی مبتلا کردند و سرزمینش را به شکل صحرای برهوت در آوردند.اما مثل عصای موسی که مبدل به اژدها شد وخود موسی از آن ترسید این اژدهای هفتاد سر هم دارد این دنیا را می بلعد.

همین روزی پنج بار دو لا راست شدن جلو قادر متعال که باید بزبان عربی او را هجی کرد، کافی است تا آدم را تو سری خور و ذلیل و پست و بی همه چیز بار بیاورد.مگر برای ما چه آوردند ؟ معجون دل به هم زنی از آرا و عقاید متضادی که از مذاهب و ادیان و خرافات پیشین ، هول هولکی و هضم نکرده استراق و بی تناسب بهم در آمیخته شده است، دشمن ذوقیات حقیقی آدمی، و احکام آن مخالف با هر گونه ترقی و تعالی اقوام ملل است و به ضرب شمشیر به مردم زورچپان کرده اند. یعنی شمشیر بران و کاسه گدائی است، یا خراج و جزیه به بیت المال مسلمین بپردازید یا سرتان را میبریم هر چه پول و جواهر داشتیم چاپیدند. آثار هنری ما را از میان بردند و هنوز هم دست بردار نیستند؛ هر جا رفتند همین کار را کردند.

نوشته صادق هدایت





صفحه فیس بوک وبلاگ نقد قرآن













- نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 

- جن در قرآن و اسلام 
- تناقضات قران
- آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۶۹ نظر:

  1. ناشناس۴.۵.۹۰

    صادق هدایت خودشم به راه اشتباه افتاده که اینجوری در مورد اسلام حرف زده.
    در قرون اولیه که اسلام وارد ایران شد مگر نه اینکه کلی‌ دانشمندان بزرگ ایرانی‌ پدید آمدند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۸.۱۲.۹۰

      بوجود اومدن دانشمند ربطی به دین ندارد که اگر چنین بود الان باید اروپا و آمریکا و ژاپن و... عقب افتاده می بودند.
      (یک مسلمون)

      حذف
    2. ناشناس۲۳.۱۰.۹۱

      من با شما موافقم کاملا درسته اسلام باعث پیشرفت ایران شد شماها که شیوه ی تان خدا ساختن از کوروش است و او را می پرستید و هیچگونه نقدی را برای وی جایز نمی شمرید باید بدانید که تعداد دانشمندان قبل و بعد اسلام اصلا قابل مقایسه نیست به من بگون قبل از اسلام چند دانشمند در ایران بود 10 تای آن را نام ببر در عوض من صد دانشمند بعد اسلام را در ایران برایت نام می برم کم ترینشان ابن هیثم و زکریای رازی است و استدلال شما اشتباه می باشد که گفتید الآن باید آمریکا عقب افتاده می بود دوست من همیشه نتایج برگشت پذیر جوابگوی مسئله نیست ما نگفتیم هر جا که اسلام نباشد پیشرفت نبوده و نیست ما میگوییم اگر اسلام میرفت پیشرفت سریعتر بود مگر نخواندی تاریخ آندلس و اسپانیا را؟؟؟؟دست از تعصب بردارید

      حذف
    3. ناشناس۲۳.۱۰.۹۱

      من با شما موافقم کاملا درسته اسلام باعث پیشرفت ایران شد شماها که شیوه ی تان خدا ساختن از کوروش است و او را می پرستید و هیچگونه نقدی را برای وی جایز نمی شمرید باید بدانید که تعداد دانشمندان قبل و بعد اسلام اصلا قابل مقایسه نیست به من بگون قبل از اسلام چند دانشمند در ایران بود 10 تای آن را نام ببر در عوض من صد دانشمند بعد اسلام را در ایران برایت نام می برم کم ترینشان ابن هیثم و زکریای رازی است و استدلال شما اشتباه می باشد که گفتید الآن باید آمریکا عقب افتاده می بود دوست من همیشه نتایج برگشت پذیر جوابگوی مسئله نیست ما نگفتیم هر جا که اسلام نباشد پیشرفت نبوده و نیست ما میگوییم اگر اسلام میرفت پیشرفت سریعتر بود مگر نخواندی تاریخ آندلس و اسپانیا را؟؟؟؟دست از تعصب بردارید

      حذف
    4. ناشناس۱.۸.۹۳

      مغلطه تعداد دانشمندان٬...
      اگر اسلام نمی آمد هم به تعداد دانشمندان اضافه میشد این اقتضای پیشرفت بشر در طول تاریخه و ربطی به دین نداره
      اگه بجای اسلام هر دین دیگری هم میامد نتیجه همین بود

      حذف
  2. ناشناس۴.۵.۹۰

    ما باید خیلی زود با هم متحد شویم و این دین کثیف اسلام و مفت خور هاش و کون لیسانشان را همه و همه به آشغالدونی به ریزیم فقط این کون ایسان را شناسایی کنید روز موعود نزدیک است باور کنید .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۸.۱۲.۹۰

      با این طرز حرف زدن و توهین کسی شما رو جدی نمی گیره. اگه می خواهید جدی گرفته بشید باید به عقاید دیگران احترام بزارید.
      (یک مسلمون)

      حذف
    2. ناشناس۲۰.۷.۹۳

      آره اسلامو از بین ببرید برید آتش بپرستید و مثل اون کوروش خاله هاتونو بگایید و ازشون بچه دار بشید....و مثل راهب های کسخول زرتشتی زمان هخامنشیان جمجمه ی کودکانتان را سوراخ کنید تا شیطان ازش خارج بشه...یا برید خرافات اوستا و اون انسان هایی که هشت تا چشم دارن و ده تا خایه رو بپرستید...احمق های عقب مونده....آبروی هر چی ایرانیه پیش یکتا پرست ها (مسلمون ها-مسیحی ها-یهودی ها) بردید

      حذف
  3. ناشناس۹.۶.۹۰

    un ahmaghi ke mige daneshmnadaye irani bade eslam padid umadan,chera ino ye moghavemate farhangi mesle hezaro yek shab az suye irania,zire yoghe aarabe vahshio farhangsetiz nemibine?!

    پاسخحذف
  4. ناشناس۱۱.۶.۹۰

    براي صادق هدايت و امثال او متاسفم كه از اسلام فقط پائين تنه را متوجه شدند. .كاش كمي در اسلام تحقيق ميكردند و بعدا حرف ميزدند.ايراني ها قبل از اسلام هم مردماني بافرهنگ و تمدن بوده اند و وقتي اسلام امد ان را متناسب با فرهنگ خودشون ديدند و قبولش كردند و گرنه تا به حال هيچ فرهنگي نتوانسته با فرهنگ اصيل ايراني مقاومت كند.درواقع تشيع ديگر بخشي از فرهنگ ايراني شده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۶.۶.۹۱

      بورو یه خورده تحقیق کن ببین که ایرانیا خودشون خواستن یا به زور شمشیر

      حذف
    2. ناشناس۶.۵.۹۲

      احمق جان اون اسلام تخمی که داری میگی برو در موردش تحقیق کن ارزش نداره که وقتمونو تلف کنیم،صادق هدایت کاملا تحقیق کرد بعد اینا رو گفت در ضمن ایرانیا با زور شمشیر و خونریزی مجبور شدند این دین تخمیو قبول کنند اگه نمی دونی تو گوسفند برو تحقیق کن وقتی جنگ قادسیه تو ایران شکل گرفت عرب های حرومزاده ای که داری ازشون طرفداری میکنی سیصد هزار تا از زن و دختر های ایرانی و به اسارت گرفتند و بردند تو بازار برده ها زیر خواب عربا کردند خاک بر سر بی سواد غافل ننگت باد کثافت

      حذف
  5. ناشناس۲۲.۷.۹۰

    ما در گذشته هایی که اتفاق افتاده و میدانیم چه شده مثل ... به گل مانده ایم و به طور صددرصد نمیتوانیم بگوییم که چه جیز درست است و چه چیز نادرست و اگر کسی هم درستی چیزی را صددرصد تایید کند فقط حماقت خودش را تایید کرده است. من فقط نمیدانم چرا بعضیها با این اوصافی که درمورد گذشته هست چرا اینده ای را که اسلام میگوید با اطمینان کامل قبول کرده اند مگر اینها کورند و ....

    پاسخحذف
  6. ناشناس۸.۸.۹۰

    اکثر ماایرانیها از سر تنبلی و گشادیسم هرچه را میبینیم زود فبول میکنیم و حال بحث و تحقیق هم که زهی زرشک/مثل بعضی از فضلایی که با خوندن همین یک صفحه ی سوء استفاده شده نظراتشون گل کرده و چهچه میزنن/ آیا کمبود همین فرهنگی که سنگش را به سینه میزنند باعث نشده که پای از گلیم درازتر کنند و پایین تنه شان بیرون بزند؟

    پاسخحذف
  7. ناشناس۱۶.۹.۹۰

    ایرانی های زیادی مثل بابک خرمدین و هزاران نفر دیگر برای برداشتن حکومت عربی تلاش کردن. شما چرا تاریخ ایران و خود اعراب رو نمیخونین که میگین اسلام با فرهنگ ایرانیان یکی بود راحت قبول کردن بس کنید این حرفارو همین اعراب به زور ایران مسلمان کردند مثل جاهای دیگه دنیا که به زور شمشیر بود. قضیه اسلام در ایران مثل این هست که یکی از قبایل عقب افتاده آفریقایی که به یک کشور متمدن حمله کنن بعد به زور فرهنگشون و بخوان بین مردم اونجا رواج بدن. ایرانیان قبل از اسلام خیلی متمدن بودن ما 7000 سال فقط قدمت تمدن دازیم چطوری میتونین بگین ایرانیا بعد از اسلام پیشرفت کردن؟؟ موقعی که اعراب به ایران حمله کردن تمام کتاب خونه های ایران و سوزوندن به خودتون بیاید نه این که از اسلام که در کشور ما یک بیگانه است از اون طرفداری کنید

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۶.۹.۹۰

    کمتر شخصی مانند زنده یا صادق هدایت اسلام را شناخته /بعد از سالیان سال خواندن قران و تفاسیر ان به این مطلب رسیدم که ایشان فرموده


    قرآن معجون دل به هم زنی از آرا و عقاید متضادی است ، که از مذاهب و ادیان و خرافات پیشین ، هول هولکی و هضم نکرده استراق و بی تناسب بهم در آمیخته شده است.
    دشمن ذوقیات حقیقی آدمی، و احکام آن مخالف با هر گونه ترقی و تعالی اقوام ملل است و به ضرب شمشیر به مردم زورچپان کرده اند.
    یعنی شمشیر بران و کاسه گدائی است، یا خراج و جزیه به بیت المال مسلمین بپردازید یا سرتان را میبریم هر چه پول و جواهر داشتیم چاپیدند. آثار هنری ما را از میان بردند و هنوز هم دست بردار نیستند؛ هر جا رفتند همین کار را کردند. ( صادق هدایت)

    پاسخحذف
  9. uni ke gofte sadegho amsalesh eslamo tu pain tane mibine mage,age injuri nabud ke ta ye akse ye kam lokhti mididan ruye ketabi ye majalei zud rusho siyah nemikardan ke kasi nabine ooas mibinim ke eslam tu pain tanas chon ye edeh mariz ba fekre mariz ke hame chio tu muvo sinevo kun mibinan. daezemn eslam dine shamshireh,ba shamshiro ba tajavoz zur varede iran shod na ba solh. 30sale din shodeh ye vasile vase chapavole ye edeh,tejatrat,khub busd ye kanm shak konid fekr konid age eslam dine khubiye cheram fesado dozdi tu iran bidad mikone?.

    پاسخحذف
  10. ناشناس۸.۱۲.۹۰

    نسخه اى منحصر به فرد از انجيل در تركيه يافته شد كه به خط آرامى نوشته شده، حدوداً بيش از 15 قرن قدمت دارد و در آن پيشگويى حضرت عيسى مسيح (ع) در باره ى پيامبرى رسول اكرم حضرت محمد (ص) ديده مى شود.

    اين ماجرا كه ذهن رهبرى واتيكان را نيز به خود مشغول كرده است، صحت ادعاى مسلمين را نشان مى دهد كه معتقدند بشارت ارسال رسول بعدى با ذكر نام از سوى مسيح به پيروانش داده شده است.

    پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليك هاى جهان دستور داده است كه موضوع اين كتاب پيگيرى و بررسى شود. آن طور كه روزنامه ى بريتانيايى ديلى تلگراف نوشته است كتاب مذكور 12 سال از انظار مخفى شده بود.

    پاسخحذف
  11. ناشناس۸.۱۲.۹۰

    این حکومت را پدران شما از روی طمع سر کار آوردند حالا هم زورتان به حکومت نمیرسه دق و دلیتونو سر اسلام خالی میکنید اگر کل ملت ایران هم کافر شوند باز هم چیزی از این دین مقدس کم نمیشود و ایرانیان درتاریخ بیشترین ضربه را به اسلام زده اند حتی نویسنده های صحاح سنیها هم اصلشان ایرانی است ، امیدوارم این دین را به حال خود رها کرده و یک فکر اساسی به حال خودتان کنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۳.۵.۹۲

      ضربه ای کا اعراب به ما زدند (علم وهنر و فرهنگ وتمدن) هیچ قبیله ای حتی مغولان نزدند.

      حذف
  12. ناشناس۸.۱۲.۹۰

    ای کاش از کسی این نقد را می گذاشتید که زندگی موفقی داشته ، من نمیدانم که ایشان چه دینی را قبول کرده بود در هرصورت عاقبتش به تباهی کشیده شد و خود کشی کرد من از این جور انسانها حاضر نیستم یک کلمه بشنوم چه برسد به نقد قران.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۳.۱.۹۳

      عجب دلیل و منطقی شما دارین... آیا ما برای قبول و یا رد قوانین نیوتن و یا قوانین نسبیتی باید به زندگی خصوصی نیوتن و اینشتین نگاه کنیم و اگر زندگی خصوصی آنها مورد پسند ما واقع شد پس قوانین آنها را هم قبول و اگر نشد قوانین آنها رد کنیم؟ شما به مطالبی که صادق هدایت گفته نگاه کن نه به زندگی او. زندگی خصوصی یک نفر به خودش مربوط میشود. اما متاسفانه در این مورد هم مثل دیگر موارد دین به خود اجازه میدهد که وارد شود و دخالت کند.

      حذف
  13. ناشناس۸.۱۲.۹۰

    افغانیها شعورشان از شما بالاتر است که آنجا امریکاییها ندانسته قران را اتش میزنند تمام مردم صدایشان در می اید ولی شما روح قران را اتش میزنید و خوانندگانتان به تعریف و تمجید شما می پردازند هر چه این حکومت برسر شما بیاورد حقتان استت.

    پاسخحذف
  14. ناشناس۸.۱۲.۹۰

    این بدبخت روان پریش دیوانه که خودکشی اش دلیل صحت حرف من است ,گه میخورد که برای دیگران خریت راحکمت معرفی میکند.
    معتقدین نادان او راست میگویند مثل او خودکشی کنند تا مثل او به خوشبختی کامل برسند !!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۵.۷.۹۲

      صادق هدایت بزرگترین نویسنده معاصر و پدر داستان کوتاهه ایرانه،اینکه فکر شما1400سال عقبه و روشن فکرتون امثاله قرائتی و مطهری و شریعتیه مانع میشه تا نابغه ای مثله صادق هدایت رو درک کنین،چه برسه به دلیله اینکه چرا خودکشی کرده(یک تحقیق درباره نوابقی که خودکشی کردند بکنید)

      حذف
    2. ناشناس۲۸.۷.۹۲

      در شهری که همه ی مردمش لنگ میزنند یک نفر که درست راه میرود را مسخره می کنند....شعور شما از این بیشتر نمی شود و نخواهد شد

      حذف
  15. ناشناس۲۰.۱۲.۹۰

    sadigh hedayat rast goft islam faghat be darde harzegi mikhore shashidam to islam

    پاسخحذف
  16. ناشناس۲۸.۱۲.۹۰

    natije eslam bezor tahmil shode koshtar eadam faghr fahsha tajavozast gheflat ta kai bekhod biaeed

    پاسخحذف
  17. صاق هدایت به نطر من جز نوآورترين و خلاق ترين نويسندگان ايرانی زمان خودش بوده، ولی با اين ديدگاهش اصلا موافق نيستم. یه سوال از شما دارم:
    مگر صحرای عربستان با گرمای بالای 40 درجه (به طوری که اسب به سختی دوام میاره) در قرن 7 ميلادی چقدر سرباز و امکانات جنگی داشته که تونسته باشه پادشاهی ايران رو شکست بده؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۸.۹.۹۲

      دوقرن سکوت را بخون

      حذف
  18. ناشناس۲۱.۱.۹۱

    اگر هدایت انسان بودن را فهمیده بود هیچگاه به این خفت نمیمرد.

    پاسخحذف
  19. ناشناس۱۲.۶.۹۱

    آقا یه سری رفتن تا اون وره کهکشانهارو دارن کشف میکنن
    اون وقت شما چسبیدین به اسلام و این خرافات و که این درست میگه , که اون درست میگه
    حالا هر چی

    هزاران راه هست واسه رسیدن به خدا
    یکی با دینش فکر میکنه میرشه
    یکی با کمک کردن به دیگران
    یکی با اختراع واسه آسایش دیگران
    یکی با یه شعر
    یکی با خندوندن دیگران
    و.....
    و....

    واسه به هم رسیدن و به خدا رسیدن (انرژی مثبت) هر کسی راهی رو انتخاب میکنه
    پس هیچ کس نباید فکر کنه اون راهی رو که داره میره درسته
    و باید به عقیده همه احترام گذاشت
    من کوچکتر از این حرفهام که نصیحت کنم
    ولی برید 4 تا مستند علمی ببینید
    4 تا کتاب علمی بخونید(جسارت نشه ,میدونم که همه شما از اهالی علم هستید)
    ببینید دنیا دست کیه.
    امروز علم هست که حرف اول و میزنه
    علم هیچ وقت کسایی رو به جون هم نمی ندازه
    و مذهب و دین همه رو به جون هم می ندازه
    مثل همین حال و روزه ما تو جهان /تو ایران/تو هر شهر/تو همین وبلاگ





    پاسخحذف
  20. علیرضا۱۸.۱۰.۹۱

    سلام من میخواستم سوال هامو تو پست اشکالات علمی بیان کنم ولی خیلی شلوغ بود و حدس زدم به موضوع نخوره بنابراین اینجا مطرح میکنم
    من مدت ها قبل خودم به اسلام و قرآن شک داشتم ولی نه زیاد تا اینکه دچار بیماری افسردگی شدم. شبها به امید
    این میخوابیدم که صبح بیدار نشم. 2 سال تمام داروهای ضد افسردگی رو خوردم و خوشبختانه الان بهتر هستم. تنها کسی که این وسط کمکم نکرد خدا بود. به امام رضا متوسل شم فایده ای نداشت . نا امید نا امید شده بودم قران میخواندم تا شاید نشانه ای پیدا کنم ولی هر چی میخوندم بیشتر شک میکردم. تا اینکه با وبلاگ شما آشنا شدم.

    پاسخحذف
  21. علیرضا۱۸.۱۰.۹۱

    وقتی میخوندم فکر میکردم من اشکال دارم و به همه چیز شک میکنم ولی وقتی اومدم اینجا دیدم تنها نیستم. دقیقا تمام چیز هایی که شک داشتم رو اینجا پیدا کردم و متاسفانه برای پیدا کردن حقیقت به کسانی مراجعه کردم که پشیزی هم قرآن نخونده بودن.از جمله استاد دانشگاهمون وقتی گفتم چرا قرآن گفته زن ها رو بزنید خندید و گفت کجا گفته ؟؟؟ ( یعنی تا حالا این آیه رو نخونده بود )نتونست جواب بده و پیچوند بعد ازش پرسیدم چرا پیامبر اینقدر زن داشت یعنی خدیجه ناراحت نمیشد باز هم پیچوند و گفت پیامبر تا 50 سالگی هیچ زنی نداشت و اون هایی هم که گرفته بود واسه این بود که حمایتشون کنه. گفتم برای حمایت حتما باید باهاشون ازدواج میکرد گفت : آره اگه ازدواج نمیکرد و مردم میفمیدن که شوهر نداره اذیتش میکردن منم گفتم اگه برای حمایت بود چرا از همشون بچه دار شده ؟؟؟ نتونست جواب بده
    منم فهمیدم این یارو هیچی نمیفهمه و مراجعه کردم به یکی از مراجع تقلید باز هم جواب قانع کننده ای نیافتم البته هنوز هم دست برنمیدارم و قراره به استاد دیگه ای مراجعه کنم ولی چند تا سوال برام پیش اومده که میخواستم مطرح کنم

    پاسخحذف
  22. علیرضا۱۸.۱۰.۹۱

    1. اگه اسلام بده پس چرا باعث شد تو جنگ تحمیلی که مردم ایران هیچ سلاحی نداشتن در برابر عراق که همه کشور ها باهاش بودن پیروز بشه ؟؟؟
    2. اگه اسلام بده پس چرا شخصیتی مثل امام خمینی داشته ؟؟؟
    3. اگه اسلام بده پس چرا دانشمندانی مثل ابو علی سینا و زکریای رازی و جابر ابن حیان رو داشت ؟؟؟اونا که داشمند بودن چرا قرآنو قبول داشتن ؟؟؟ مگه قرآن نوشته دست بشر نیست ؟؟؟؟

    دوستان خواهشا بدون تعصب نظر بدن من خودم به اسلام و قرآن شک دارم

    ممنون و متشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۳.۱.۹۳

      علیرضا جان من سعی میکنم خیلی کوتاه جواب سئوالهایت را بدهم. البته فقط نظر شخصی خودم است.
      ۱) در دوره جنگ ایران بطور غیر مستقیم و از طریق دلالهای بین المللی اسلحه تهیه میکرد. پس این مطلب که ایران تنها بود و دنیا پشت سر عراق بودند صحبتی است که ملایان حاکم وقت برای سرپوش گذاشتن بر روی سیاستهای جنگ ساخته بودند. برای اطلاعات بیشتر میتوانی ماجرای (ایران کنترا و یا ایران گیت) را در سالهای جنگ مطالعه کنی.
      ۲) خمینی مگر چه شخصیتی است؟ یک بیسواد جنایتکار. تنها کار او چند سخنرانی بر ضد محمد رضا شاه در خرداد ۱۳۴۲ بود. بله فرد شجاعی بود. همین. شعبان بی مخ و طیب و رمضون یخی هم شجاع بودند. او حتی آیت الله هم نبود. در ماجراهای خرداد ۱۳۴۲ چند آیت الله برای جلوگیری از اعدام او را به سمت آیت الله منصوب کردند تا بجای اعدام حکم تبعید به او داده شود.
      ۳) دوست عزیز این دانشمندان (ابوعلی سینا و رازی) که هر دو ضد دین و بخصوص ضد اسلام هستند... جابر ابن حیان هم بر خلاف آنچه گفته شده شاگرد امام جعفر صادق نبوده است. چون هیچ مدرک و سندی در دست نیست که نام او در لیست شاگردان امام جعفر صادق بوده باشد.

      حذف
  23. ناشناس۱۲.۱۲.۹۱

    كشور ما رو عربها اشغال كرده اند و دينشون رو به زور به ما تحميل كرده اند. با گذشت زمان همه چيزو فراموش كرديم. گرگ هايي رو كه زن و كودك و جوانان ما رو دريده اند امام و امام زاده كرديم و حتي مي پرستيمشون. اينها همون كساني هستند كه زنها و دختران ايراني رو به بردگي گرفتند و به اونها تجاوز كردند. اين اسلامي كه ازش دم ميزنيد، هر جا حمله ميكردند به زن شوهر دار هم رحم نميكردند. چه دين مترقي داريد.

    پاسخحذف
  24. ناشناس۱۲.۱۲.۹۱

    هدايت هم اگر انسان نبود يا مثل انسان نمرد و هر غلطي كرد به خودش صدمه زد . اماماي شما چي كه افتخارشون اين بود كه خون از شمشيرشون ميچكيد و ١٠ تا ١٠ تا زن ميگرفتن و به زناي مردم كه اسير شده بودن تجاوز ميكردن؟ چه اسطوره هاي عصمت و طهارتي......

    پاسخحذف
  25. ناشناس۱۹.۱۲.۹۱

    مگر دینی کامل تر از اسلام هم هست

    پاسخحذف
  26. می بخشی آرش جان منبعش رو معرفی می کنی؟

    پاسخحذف
  27. ناشناس۴.۸.۹۲

    همین یک هدیه اسلام ما را بس، که از خودکشی ما را ترسانده
    آیا میدانید هدایت خود را کشت ؟
    هههههه
    البته این هههههه از تاسف است نه از خوشحالی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۴.۵.۹۵

      Agar shoma yek zarre az pezeshki va afsordegi midanesti mifahmidi ke khodkoshiye An shakhse bozorg rabti be aghayedesh nadashte.
      Az daste admhai mesle shoma joonesh be labesh resid.

      حذف
  28. ناشناس۶.۱۱.۹۲

    اولا صادق هدایت یک اسلام شناس نیست. دوما این مردک نفهم دین اسلام رو در هحد احکام طهارت می داند که ناشی از عمق تفکر اوست ایا او یکبار بر احکام اخلاقی اسلام تفکر کرده است. قرار نیست که هر کس دو داستان نوشت و مورد استقبال قرار گرفت در همه چیز ادعای فهم داشته باشد.
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عرض خود می بری و زحمت ما میداری

    پاسخحذف
  29. ناشناس۱۴.۱.۹۳

    مو به تنم راست شد

    پاسخحذف
  30. دکتر روانشناس۷.۳.۹۳

    صادق هدایت یک روانی بود..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۰.۷.۹۳

      واقعا بی کارید شما ها...اومدید وقتتونو تو یه وبلاگ حقیر و داغون دارید تلف میکنید.....اینا ارزش جواب دادن ندارن...

      حذف
  31. ناشناس۳.۶.۹۳

    بنده زیاد نمیدونم اما ایغدر میدونم که با این حرف ها نمیشود همه چیز را که اینقدر فراگیر است هیچ شمرد باید دلیلی قانع کننده تری وجود داشته باشی چون نمیشی کسی را بد و رد گفت و همه هم گفتن آری جناب عالی درست فرمودن و از آنچه خوب است یا بد است ردشد.

    پاسخحذف
  32. ناشناس۲۰.۷.۹۳

    هر چی انسان شهوت ران و دیوانه ای که به خاطر منع شهوت پرستی غیر اخلاقی از سوی خدا در قرآن عقده ای شده اومده به اسلام انتقاد کرده...مثل همین هدایت روانی....خب مرتیکه تو که میخوای تو این دنیا بی دین و سکولار زندگی کنی چرا به عقاید یک میلیارد مسلمان اهانت میکنی؟؟؟

    پاسخحذف
  33. ناشناس۲۲.۷.۹۳

    برای فهمیدن مسخرگی و تناقضات آبه های قران فقط کافیه یه بار اونو بدون تعصب بخونید .(بدون این تفسیرای چرت آخوندا) اگه خدایی باشه هیچ دینیو نازل نکرده . همشون چرند محضن

    پاسخحذف
  34. ناشناس۱۴.۸.۹۳

    file:///D:/festen%2029/582558_415033625188558_1426620714_n.jpg

    پاسخحذف
  35. ناشناس۱۷.۱۰.۹۳

    صادق هدايت بزرگترين نويسنده و روشن فكر ايران و جهانه. و هيچ كس در اون حدي نيست كه درباره ي اون نظر بده چه برسه توهين كنه. دوما هرچي درباره اسلام گفته درسته. هميشه چيز اجباري نتيجه برعكس داره

    پاسخحذف
  36. ناشناس۸.۱.۹۴

    وقتی یونانیا به ایرانو فتح کردن نتونستن فرهنگ مارو تغیر بدن اما وقتی مغول های وحشی اومدن بعد شناخت اسلام دس از وحشی گری هاشون برداشتنو آدم شدن نمونشم مسجد گوهر شادو چیزای دیگس اگه اسلام بد بود نه میتونست مغول های وحشی رو اصلاح کنه نه اون اندونزایایی که او سر دنیاسو پای مسلمونا به اونجا نرسیده مسلمون میشد اونا که دیگه با زور مسلمون نشدن متاسفم برا کسایی که برا رد اسلام از نوشته های شخصی استفاده میکنن به ظاهر روشن فکر.نوشته های صادق هدایت مثل نوشته های یه لات و بی سواده فقط توهین و ناسزا بلده و هیچ دلیل منطقی برا رد اسلام توش نیست.کسایی که ضد اسلامن روشن فکرشون یه همچین کسیه یه کسی که عین آدم نتونست زندگی کنه و خودکشی کرد

    پاسخحذف
  37. ناشناس۸.۱۰.۹۴

    تمام مسلمونای ایرانی بدونه شک آدمای فوق العاده خاک بر سری هستن. چون به طرزی باور نکردنی دارن اصالت خودشون رو بد جلوه داده و از اونایی که به ناموس ایرانی ها تجاوز کردن حمایت کرده و اسطوره میسازن

    پاسخحذف
  38. ناشناس۸.۱۰.۹۴

    نه فقط 1400 سال پیش .حتا در 8 سال جنگ تحمیلی در خرم شهر

    پاسخحذف
  39. ناشناس۸.۱۰.۹۴

    در ضمن به نظر نمیاد خود کشی عملی بد تر از یک دزدی کوچیک باشه. اصلا خود کشی کجاش بده اخوی جان؟ اونم از دست افراد نفهم ویا ظالم پیرامون

    پاسخحذف
  40. ناشناس۸.۱۰.۹۴

    عزیز دل برادر همین اروپاییها که اکنون پیشرفته ترین مردم دنیا هستن و ماها داریم از امکاناتی که اونها با زهمت طی سالها فراهم کردن استفاده میکنیم.بدست دانشمندان و روشن فکرایی که در دوره ی رنسانس بودن به اینجا رسیدن.که هیچ کدوم اونها مذهبی نبودن

    پاسخحذف
  41. ناشناس۸.۱۰.۹۴

    به قول پدر بزرگم که با اروپاییها و آمریکاییها در ایران کار کرده بود.
    اونها ملایک بودن تو لباس آدم
    ایرانیای مسلمون واسه خودشونم اینجوری کار نمیکنن

    پاسخحذف
  42. ناشناس۷.۴.۹۵

    تمام ادیان چه الاهی و غیر الاهی برای کنترل رعایا و مردم عام ساخته شده است حالا سازنده ان را خدا بدانیم یا ابرمغز های بشری
    اما این یک واقعیت است
    اینکه تمام پیامبران از بنی اسراییل بوده واین بازی در یک نقطه از عالم رواج داشته جای سوال است
    و اینکه اخرین پیامبر از اعراب انتخاب شده هم جای سوال دارد
    و اینکه مسلمانان بدبخت ترین و بنی اسراییل عزیزترین در عالم است جای سوال دارد (که در قران هم از ان یاد شده است)
    اگر اسمهای 3 دین الاهی را ترجمه کنیم واقعیت عجیبی را میابیم که با واقعیات جاری در عالم مطابقت دارد
    یهود
    نصارا
    اسلام

    پاسخحذف
  43. ناشناس۲۹.۷.۹۵

    اسلام بجز شمشیر و زور مگر چیز دیکری داره ؟ مگر بجز این است که با قتل عام مردم کشورها مسلمان شدند ؟ یک قطره خون یک انسان از تمام کتاب های اسمانی باارزش تر است . اگر بنا را مقدس بودن انسان بگذاریم همه مشکلات قابل حل است .

    پاسخحذف
  44. از من خیلیها میپرسند که چه مشکلی برات پیش اومد که ضد اسلام شدی، بارها پیش اومده که حزب اللهی ها از من پرسیدن آیا از خانواده معدومین هستی؟ از شکنجه شدگان هستی؟ فامیلهات رو کشتن؟

    گویا حزب اللهی ها هم ته وجودشون یکم انسانیت هست، آدم دلش میخواد چنگ بزنه و اون انسانیت رو بکشه بیرون، طوری که حزب اللهی ها هم مثل ما 90% انسانیت بشوند نه 10%.

    واقعیتش اینه که آره من از خانواده معدومین هستم، من از خانواده کسانی هستم که بهشون تجاوز شده، راستش رو بخواهید من از خانواده آنها هم نیستم، من خودم اعدام شدم، به خودم تجاوز شد

    وقتی دست بابک قطع میشد و خون به صورتش میپاشید من بودم که دستم رو از دست دادم و به پشت افتادم

    وقتی ابن مقفع رو تکه تکه کردند و در آتش انداختند من بودم که سوختم

    وقتی دست فیروز بر سر دختر بچه اسیر ایرانی کشیده میشد من بودم که گریستم

    وقتی به دختر مجاهد تجاوز شد، به من تجاوز شد

    وقتی جوون کمونیست به سر رفیقش گلوله شلیک کرد تا از اوین آزاد بشه، من بودم که کشته شدم، من بودم که شلیک کردم

    حلاج من بودم که به دار آویخته شدم

    وقتی مجید کاووسی را در تهران آویختند چون حاکم شرع را کشته بود، من به دار آویخته شدم و قبل از مرگ خندیدم و دست تکان دادم

    وقتی سر احمد باطبی را در توالت کردند من بودم که صورتم کثیف شد

    وقتی به زهرا کاظمی تجاوز میکردند من بودم که بهم تجاوز شد و بعد کشته شدم

    به من خیلی ظلم شد، خیلی ستم شد نمیتونم همش رو بنویسم

    ولی من هنوز زخمی ام، هنوز عصبانی ام

    عصبانیتم رو در کینه خلاصه نکردم، سعی کردم این عصبانیت رو در مسیری قرار بدهم که سودمند باشد

    در مسیر عقلانیت، در مسیر انسانیت

    من از کشتن و کشته شدن و تجاوز و اعدام خسته شده ام، من به فکر جاییم که این اتفاقها توش نیافته.

    من به دنبال چرا بودم، چرا اینطور شد؟

    پاسخ را در اسلام یافتم، بخاطر اسلام بود که اینطور شد

    این اسلام لعنتی بود که به من تجاوز کرد، مرا سر برید، قطعه قطعه کرد، بارها سوزاند و اعدام کرد

    من چیزی برای از دست دادن ندارم،و چیز زیادی را هم از دست نداده ام، پدر و مادر و عمه و خاله و دائی و عموی بیولوژیکی من هیچ بلایی سرشان نیامد، این منم که باید بلایی سرم بیاید و شاید روزی این بلا دیگران را بشوراند.

    تا آخرین جای ممکن خواهم جنگید.

    من یک جنگجو زاده شده ام، تا پیروزی آرام نخواهم گرفت.

    زور، پول، و توحش اسلام مرا نمی هراساند، من علامت سوالی هستم که برای همیشه پشت جلد هر قرآنی کشیده خواهم شد، و تا ابد بعنوان پاسخی برای اینکه «چرا؟» تکرار خواهم شد.

    پاسخحذف
  45. ناشناس۱۲.۹.۹۶

    بله. هر چی که همتون گفتید درسته .چیزیکه فکر میکنید درست نیست.

    پاسخحذف
  46. آخر مگر شما از اسلام چه میدانید؟!؟ اگر ایران با فرهنگه چرا توهین میکنید و به دیگر ادیان احترام نمیگذارید؟!؟ هدایت مگر کیست که سر پا شاش میکند که افکارش شما را تغیر دهد .. اگر صادق هدایت قصد هدایت داشت خودکشی نمیکرد''' دین اسلام مقدس ترین دین جهان است لطفا توهین نکنید

    پاسخحذف
  47. سلام . ضمن احترام به همه ما ایرانیان در هر زمینه ای افراط و تفریط داریم و بعضاً در خصوص اتفاقات و موارد تاریخی سرزمینمان تحقیق قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد چشمگیر نیست لطفاً ضمن احترام به همدیگر یاد بگیریم احساسی بحث نکنیم واقع بین باشیم و از گذشته برای آینده ای بهتر فکر کنیم نظر بدهیم و تصمیم بگیریم . ممنون از همه هموطنان

    پاسخحذف
  48. یه نفر نوشته اتیش و بپرسید به ادم چقد میتونه حقیر و بی سواد باشه برو یکم مطالعه کن بعد نظر بزار واسه تویی میگم که بی سوادی آتیش سمبل دین زرتشت مثه همه ی ادیان که سمبل دارن هالو تو آلان قران و میپرستی؟ یا سمبل دینته؟

    پاسخحذف
  49. یه نفر نوشته اتیش و بپرسید به ادم چقد میتونه حقیر و بی سواد باشه برو یکم مطالعه کن بعد نظر بزار واسه تویی میگم که بی سوادی آتیش سمبل دین زرتشت مثه همه ی ادیان که سمبل دارن هالو تو آلان قران و میپرستی؟ یا سمبل دینته؟

    پاسخحذف
  50. تنها دلیل حیات تمدن ایرانی ظهور دین روشنابخش اسلام بود...فبای الا ربکما تکذبان؟

    پاسخحذف
  51. ۱_صادق هدایت اگه عقل سلیمی داشت خودکشی نمی کرد.
    ۲_صادق هدایت اگر میدانست انسانیت چیست اینقدر بی ادبانه و در کمال بی اخلاقی از انسانهای سرزمینهای دیگر حرف نمی زد.
    ۳_اگر چشم های کوردان را باز کنید می فهمید که اسلام عین علم است در اینترنت جست و جو کنید که دانشمندانی که مسلمان شدن اکثر آنها می گویند اسلام باید رهبر علم و دانش در جهان باشد
    پس دهن هایتان را ببندید شماهایی که حتی درباره ی دین یک میلیارد انسان به خودتان زحمت تحقیق کردن هم نمی دهید و بی شرمانه درباره ی دین آنها نظر می دهید

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot