۱۰ مرداد ۱۳۸۹

سزای انسان بی اختیار در قران



آیا انسان به میل و اختیار خود به اسلام ایمان نمی آورد یا به اختیار و اراده خداوند کافر و بی ایمان می شود؟ 

سزای انسان بی اختیار در قران
سزای انسان بی اختیار در قران

مطابق نص صریح قران چندین آیه در قران وجود دارد که الله  بطور صریح در قران فرموده دلیل انکه برخی از انسانها به خدا و روزمحشر ایمان نمی اورند انست که مشیت و اراده اللهی بر ان تعلق گرفته است که کافران ایمان نیاورند  و در این رابطه اختیاری از خود ندارند و محکوم به عذاب ابدی هستند و انانکه به خدا و روز محشر ایمان می اورند بدلیل انست که خداوند خواسته است که ایمان بیاورند و افراد (با ایمان) نیز دراین رابطه اختیاری از خود ندارند.


در ذیل نمونه هایی از این ایات را بررسی میکنیم:

 قران آیه 57 سوره کهف  : 

- بر دلهایشان پرده نهاده ایم، تا آیات مارا نفهمند و گوشهایشان را سنگین ساخته ایم و اگر انها را به هدایت بخوانی دیگر ابدا هدایت نخواهند شد.
  
 قران  آیه 107 سوره انعام  :  

- و اگر خدا می خواست انان را از شرک باز می داشت و ما تورا نگهبان انان نکردیم و تو وکیل انها نخواهی بود.

 قران  آیه 25 سوره انعام  :  

- برخی از آنان(کافران) به سخنان تو گوش فرا دهند ولی در دلهایشان پرده نهاده ایم که آنرا نفهمند و گوش آنها از شنیدن همه آیات اللهی سنگین است و لذا به آن ایمان نمی آورند.

 قران  آیه 7 سوره بقره  :  

- خداوند بر دلهای (کافران) مهر و در گوشها و چشمانشان پرده نهاده و انها را عذابی است سخت.

 قران  آیه 96 سوره یونس  :  

- آنانکه نامزد حکم عذاب خدا هستند،ایمان نمی اورند.

 قران  آیه 13 سوره سجده  :  

- اگر می خواستیم در هر شخصی نور هدایت می انداختیم اما حرف من حق است ودوزخ را از جن و انس پر خواهیم کرد.
   
 قران  آیه 99 سوره یونس  :  

- و اگر خدای تو می خواست،کلیه مردم در روی زمین ایمان می اوردند،تو چگونه می توانی همه را به جبر و اکراه با ایمان گردانی.

 قران  آیه 100 سوره یونس :

- و هیچیک از نفوس بشر را تا خدا نخواهد ایمان نیاورند و خدا کفر را برای مردم بیخرد که عقل را بکار نبندند،مقرر می دارد.

 قران  آیه 23 سوره جاثیه  : 

- آیا می نگری انرا که هوای نفسش را خدای خود قرار داده و خدا او را دانسته گمراه ساخته و مهر در گوش ودلش نهاده و در چشم او پرده ظلمت کشیده،پس او را بعد از خدا چه کسی هدایت خواهد کرد،ایا متذکر این معنی نمی شوید.

 قران  آیه 14 سوره سجده  :

- بسزای انکه روز واپسین را فراموش کردید، اکنون بچشید عذاب مارا،ما هم اکنون شما را فراموش می کنیم و شما برای همیشه بسزای اعمال خود در عذاب خواهید بود.

سزای انسان بی اختیار در قران
سزای انسان بی اختیار در قران

چرا وقتی الله در قران خود نخواسته برخی ازانسانها هدایت شوند و به روز محشر ایمان بیاورند ، چرا سزای هدایت نشدن آنان را عذاب جاوید در دوزخ قرار داده است؟
















نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۳۰ نظر:

  1. مرد شعر۲.۷.۸۹

    سلام ..جواب رو دیدم .. میخوام بگم که دیگه خیلی تند نرو .. هرچند به عقیده من هر کسی باید آزاد باشه که سازنده رو قبول کنه و یا نه و کسی هم نباید کسی رو به جرم اینکه به یک سازنده اعتقاد نداره مجازات کنه .. من که گفتم که این دین امروزی رو قبول ندارم ولی ببین آیا این بدن میتونه خودبخود بوجود بیاد همه ی دستگاهها در عالی ترین شکل در جای مخصوص خودشون هستند حتما که نباید با یک خدایاب ساخته دست بشر به خدا رسید .. من وجود یک سازنده را بیشتر از وجود خودم قبول دارم ... ولی به عقیده ی تو هم احترام میگذارم و میگم تو هم باید آزاد باشی تا بتونی عقایدت رو همه جا بیان کنی .. موفق باشی
    راستی .. من عدالت سازنده ی انسان رو اصلا قبول ندارم ... شاید یک دنیای دیگه باشه تا اونجا عدالت رو برقرار کنه ولی توی این دنیا سازنده ی ما عدالتی نداره........

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۸.۶.۹۱

      دوست گرامی مرد شعر:
      بدن انسان اونطوری که میگید اصلا هم کامل نیست. رنگها,صداهاو امواجی رو که ما انسانها درکش نمیکنیم خیلی از موجودات درک میکنن از نظر علمی الان این ثابت شده است. چه جوابی برا این دارید؟

      حذف
  2. پاسخ:
    سلام دوست من اگر حوصله خوندن مطالب زیر را داشته باشی فکر می کنم جواب بعضی از سوالاتت را پیدا کنی:

    تئوری بیگ بنگ(مهبانگ) برجسته ترین تئوری علمی است که تاکنون در مورد پیدایش جهان ارائه شده است. به طور تخمینی انفجار بزرگ در حدود 15 میلیارد سال گذشته رخ داد. با اینکه بشر سالیان سال است که در جستجوی درک پیداش جهان است اما تنها در طی 50 سال گذشته توانسته است که به پاسخ برخی از سوالات در باره پیدایش جهان و عالم گیتی دست یابد.

    در طول این سالیان تمدنهای مختلف با به وجود اوردن گونه های مختلف کیهان شناسی سعی بر ان داشته اند که فلسفه هستی و پدیده های که در طبیعت و اسمان تاریک رخ میدهد را روشن سازند. به طور قابل ملاحظه بعضی از عقاید مطرح شده از بعضی جهات به واقعیات نزدیک بودهاند.

    نظریه انفجار بزرگ در ابتدا توسط کشیش بلژیکی به نام Georgs Lemaitre در سال1927 بیان شد.فرضیه او بعد از مشاهده ی تغییر red shift (خطوط طیف قرمز که برای اندازه گیری فاصله ستارگان از زمین به کار میرود) در سحابی های دور دست ( توده های عظیم گازی) توسط ستاره شناسان ،به عنوان مدل مبنی بر فرضیه ی نسبیت برای جهان مطرح شد. اما فرضیه بیگ بنگ زمانی قاطعانه مورد تایید قرار گرفت که این تشعشعات در سال 1964 توسط Arno Penzias وRobert Wilson کشف شد. که بعدها این 2 نفربه علت همین کشف خود برنده جایزه نوبل شدند.

    به طور تخمینی 15 بیلیون سال پیش تمامی مواد و همچنین فضا در یک حجم کوچک و بسیار داغ فشرده شدند
    ودر کمتر از یک ثانیه شروع به انبساط کردند که همچنان ادامه دارد.

    قبل از انفجار بزرگ چه اتفاقی افتاد؟ تا به حال کسی جواب این سوال را نمی داند اما نظریات گوناگونی در این باره وجود دارد.به عقیده برخی لکه اولیه به وسیله نوسانات کوانتوم در خلاء به وجود امد برخی دیگر بر این باورند که لکه اولیه در اثر اتفاقاتی که در کیهانی دیگر روی داده به وجود امده.عده ای دیگر بر این باورند که کیهان خودش را در طول تریلیونها سال بازسازی می کند و هر بار که دو تا از ابعاد با هم برخورد می کنند انفجار بزرگ رخ می دهد و البته نظریات دیگری هم وجود دارد.

    چون پیدایش خورشید و زمین بسیار طولانی است برای همین از ان صرف نظر کردیم.

    واما پیدایش حیات بر روی زمین:

    میلیون ها سال پیش زمین فاقد هر گونه حیات بود. بسیاری از زیست شناسان اعتقاد دارند حیات نخستین بار در اقیانوسها تشکیل شده است. برای توجیه این مطلب نظریه الگوی سوپ بنیادین ارایه شده است. بر اساس این نظریه به یک باره در اقیانوسهای زمین مقدار زیادی مواد آلی پدید آمدهان. به عنوان مثال آمونیاک ( NH3 ) متان ( CH4) و گازهای نیتروژن, هیدروژن و بخار آب که این گازها و مواد با هم در واکنش های شیمیایی ساده شرکت میکرده اند و مواد پیچیده تری به وجود می آورده اند. این واکنش های ساده شیمییای به کمک انرژی رعد وبرق و یا اشعه ی کیهانی انجام می شده است زیرا زمین در آن زمان لایه ی محافظ اوزون را نداشت و همه ی اشعه های فرابنفش و کیهانی مستقیما به سطح زمین میرسید. موادی مانند سیانید ها و آلدئیدها تشکیل شدند. این مواد که در مراحل بعد این واکنش ها منجر به تولید اسید های آمینه ایزومر ( هم خانواده از نظر شیمیایی) میشدند واین اسید های امینه زمینه را برای ساخته شدن پروتئین ها فراهم می کردند. برای آزمایش درستی الگوی سوپ بنیادین دانشمندی به نام استانلی میلر در نیمه ی قرن بیستم این الگو را آزمایش نمود. او برای این منظور محیطی بسته به وجود آورد و از مواد اولیه ای مانند گازهای هیدروژن نیتروژن آمونیاک متان و بخار اب استفاده کرد. وی برای شبیه سازی رعد و برق از جرقه اکتریکی استفاده کرد و پس از چند روز ترکیبات متعددی را در این دستگاه پیدا کرد که مشتمل بر اسید های آمینه ساده مانند گلیسین و... بودند. استانی میلر نتیجه گرفت که الگوی سوپ بنیادین می تواند چگونگی تشکیل حیات را در زمین توضیح بدهد. اما ایراداتی بر این نظریه وارد است که منجر به اصلاح آن و تغییر نام آن به مدل حباب شد.
    در این مدل گفته می شود که مواد تشکیل شده (اسیدهای آمینه) با هم واکنش کرده و پروتئین ها را به وجود آورده اند اما در آن زمان زمین فاقد لایه ی محافظتی اوزون بود و بنابراین اشعه ی ماورای بنفش می توانست همه ی مواد تولید شده و همچنین همه ی متان و آمونیاک موجود در جو را نابود کند.
    نظریه ی حباب برای توجیه حیات
    مواد آلی به وجود آمده در حبابهای زیر دریا که حاصل فوران های آتش فشانی بود محبوس می شدند. سپس جریان آب این حبابها را به سطح اب می آورد و این حبابها ضمن ترکیدن و آزاد شدن از رعد وبرق انرژی کافی برای سایر واکنش ها می گرفتند. این مواد پر انرژی با هم دیگر ترکیب شده و به زیر آب دریا می رفتند. به این ترتیب می توان گفت که بعد از پیدایش آمینو اسید ها حیات به واقع تشکیل شد.

    پاسخحذف
  3. صادق۲.۷.۸۹

    از اینکه امثال شما در حوزه دین اقدام به نگارش مطلب می کنند جای سپاسگذاری دارد

    پاسخحذف
  4. ایران امروز۲.۷.۸۹

    سلام

    دوست گرامی از اینکه متن کتابی را بازشناسی می کنید روش خوبی است. آنچنان که هر متنی می تواند و می بایست بدون تعصب ورزی کوشی نو انجام پذیرد.
    من مطالب را مطالعه کردم ولی حرفی جدید نیافتم. موضوع اصلی برای من حرف زدن بدون پیش داوری است. نوع انتخاب تیتر جای سوال دارد. با کدام پشتوانه فکری به نقد کتاب مقدس نزد مسلمانان نشستید؟ آیا از موضع ک دیندار غیر مسلمان و یا ضد دین؟

    پاسخحذف
  5. حسین۲.۷.۸۹

    سلام دوست عزیز وبلاگ تحقیقاتی خیلی مفیدی داری با توجه به اینکه مستند صحبت می کنی قابل رفرنس دادن هم هستی به زودی بهت لینک می زنم البته انتقاداتی هم دارم که سر فرصت باهات در میان می زارم. به هر حال در کارت موفق باشی. با من ارتباط داشته باش

    پاسخحذف
  6. سینا ک۲.۷.۸۹

    .تفرشی جان سلام
    اولا
    باید به عرض شما برسانم که مبحث ناسخ و منسوخ یک بحث کاملا پیچیده و سنگین است که با یکی دو مورد نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد .
    ثانیا
    تمامی مطالبی که شما به عنوان تضاد در قرآن بیان فرموده اید بوسیله فقه و اصول به سادگی قابل حل است نه اینکه توجیه می کند بلکه کمک می کند که زیر و بم های زبان عربی که برای ما غیر قابل فهم است قابل فهم شود .
    ثالثا
    من برای جواب دادن به سوالات شما یکبار دیگر قرآن را به طور کامل مطالعه کردم و جواب تمامی آن ها را آماده کرده ام که حدود ۲۳ صفحه شده است ( البته به اضافه ی جواب بعضی از دیگر سوالاتی که شاید به ذهن انسان خطور کند) و بعد از امتحانات برای شما می فرستم .
    رابعا
    خوشحالم از اینکه باعث شدی یکبار هم که شده قرآن را با دقت و معانی آن را با تفسیر بخوانم .
    خامسا
    خسته نباشید و خداحافظ

    پاسخحذف
  7. پاسخ:
    مرسی سینا جان که مطالب من رو مطالعه کردی.
    اولا:هیچ بحثی انقدر پیچیده و سنگین نیست که ما نتوانیم در موردش اظهار نظر کنیم حتی انرژی هسته ای که حق مسلم ماست!
    دوم:من همیشه فکر می کردم کسانی که مترجم قران هستند به زیر و بم زبان عربی اشنایند .که الان متوجه شدم بنا بگفته شما اینطور نیست .و در ثانی همانطور که گفتم هیچ چیزی برای ما غیر قابل فهم نیست.حتی انرژی هسته ای!
    سوم:همچنان منتظرم حتی اگر ۲۳۰ صفحه هم باشد اشکالی ندارد.بشرط انکه توجیه نباشد.
    چهارم:من هم خو شحالم هر چند باورش سخته!(قرار مون یادت نره بدین معنی که فقط به نص صریح قران استناد می کنیم نه تفسیر)
    پنجم:شما هم همینطور

    پاسخحذف
  8. شیوا۲.۷.۸۹

    جالب بود !!! حرفهای دل ما رو که ناگفته مونده بود گفتی !!!

    پاسخحذف
  9. سولماز۲.۷.۸۹

    سلام دوست عزیز
    ممنونم که به من سر زدی ولی من اعتقاداتم با شما متفاوته
    من به قرآن احترام می ذارم بنابراین مطالب شما رو نمی خونم
    ببخشید ه رکس یه عقیده ای داره اما من مسلمونم و خدا و قرآن عزیزترین چیزهای منه
    موفق باشی

    پاسخحذف
  10. ناشناس۲.۷.۸۹

    سلام راستش چند روزی که گیجم یعنی از وقتی اینا رو خوندم کلی حالم خراب شد.عقاید مارکس و هگل رو هم خوندم انها هم خیلی لشکال دارند ولی دارم فکر می کنم تو اینهمه سال یه ادم باشرف پیدا نشد بما بگه اقلا قران و فارسی بخونید.
    اگه گذاشته بودن تو مدرسه سر صف این خزعبلان رو فارسی خونده بودیم الان اینطوری نمیشد.
    بهر حال نمی خوام بگم تقصیر تو بوده که این طوری شده.
    ازت تشکر هم نمی کنم.
    خدا حافظ البته اگر خدائی باشه!!!!!!

    پاسخحذف
  11. مرد شعر۲.۷.۸۹

    یک توصیه دوستانه : زیاد خودت رو برای هدایت این امت گمراه خسته نکن ... تو هرچه هم اینا رو روشن کنی .... باباجون اونا تاریکی رو دوست دارن ... تو نمی تونی خفاش رو بیاری توی روشنایی روز .. یه سر به ما بزنی خوشحال میشیم
    +++++++++
    در ضمن .. به این دلیل که مطالب این نظرخواهی زیاد شده ... یه مطلب دیگه پست کن که بالااومدن این قسمت نظرات خیلی طول میکشه ... اصلا سوالات و جوابا رو به صورت پست جدید بذار ...

    پاسخحذف
  12. امیر۲.۷.۸۹

    خدایا شکرت که هنوز اینهمه آدم هستن که بدون اینکه هیچ سودی براشون داشته باشه میان از کتاب تو دفاع می کنن !

    آقا/خانم نویسنده متشکرم٬ چون باعث شدی برم بعضی از این آیه هایی که مثال زدی و تفسیرشونو خودم بخونم و بفهمم که داستان چیه.
    به شما هم توصیه می کنم حتما این کار رو بکنی.

    ولی بدون خیلی ها از این کارا مثل شما کردن ولی می دونی به گفته ی خود قرآن این کار ها فقط باعث با ایمان تر شدن مومن ها و بی ایمان تر شدن بی ایمان ها میشه !‌و این خودش یکی دیگه از معجزات قرآنه!
    خدا داره هدایتت می کنه خودت نمی فهمی عزیز.
    خدا خیلی دوست داره!

    پاسخحذف
  13. پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    باید خدمتتون عرض کنم تا بحال و در طول تاریخ انتخاب ما و شما از روی ترس و جهل بوده .
    امیدوارم روزی برسد که از روی عشق و عقل انتخاب کنیم.
    موفق باشید

    پاسخحذف
  14. Mehrdad۲.۷.۸۹

    منهم میخام بگم این ممد و سایر پیامبران اصلن فرستاده کسی نبودن و فقط کاسبکار بودن و از رو دست همدیگه نگاه کردن واسه همینه همه پیامبران در خاورمیانه اومدن و مردم دز چین و ژاپن و افریقا و سایر نقاط جهان نصیبی نبردن

    پاسخحذف
  15. افرا۱.۸.۸۹

    سلام این مطالب به نظرم خیلی آشناست شبیه نوشته های احمد کسروی و تعالیم بهاییت است

    پاسخحذف
  16. افرا۱.۸.۸۹

    نوشته هاتون به نظرم آشناست شبیه نوشته های احمد کسروی و علی دشتی و تعالیم بهاییت است بعضی قسمتها که دقیقا کپی است

    پاسخحذف
  17. ناشناس۳۱.۴.۹۰

    سلام
    وقتی چنین با چنین بررسیهایی آدم مواجه میشه شفاف میشه و مخصوصا اینش خیلی خوبه که قضاوت درونیش با خود مخاطبه. ارزشهای هر انسانی برای خودش مشخص و بدون سانسور بشکل یک الهام به ذهنش میاد. فقط میخواستم بگم اگه مقدور بود در مورد فرقه ها و دیگرمذاهب شاخص هم بعضی چیزا بررسی بشه.

    پاسخحذف
  18. ناشناس۸.۵.۹۰

    در جواب حرفهای دوستانی که از فقه و علما صحبت می کنند:
    به قول یک دوستی، این آدمهای مفت خور و متعفن چه چیزی به بشریت عرضه کردند و چه حدمت و چه نوآوری را پایه گذاشتند... که امروز برای حل مشکلاتمان حرفهای این ها رو مرجع قرار بدیم؟
    واقعا کسانی که یه اینها استناد می کنند، چه غکری پیش خودشان می کنند؟

    پاسخحذف
  19. درود
    نخست باید بگم که ممنونم به خاطر تلاش مقدسی که داری. پس از این میخواستم پیشنهاد کنم یه مطلب درباره ی نظریه ی تکامل داروین کار کنی، به نظرم بسیار گره گشا خواهد بود.

    پاسخحذف
  20. وحید۱۲.۶.۹۰

    آقای افرا اشاره کردی که مطالب کپی از بهاییت و احمد کثرویه
    یک بار دیگه مطالب پیج رو با دقت بخون خوبه که همش آدرس داره و از متون اسلامی برداشت شده، مخصوصا مطلب این دفعه که همش از قران اومده
    فقط تو دفعه اولته که داری قران رو فارسی می خونی

    پاسخحذف
  21. http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=11151
    agar mishe nazaretoon ro rajebe in khabar begid mamnoonam

    پاسخحذف
  22. ناشناس۷.۱۰.۹۱

    فقط زمانی چرخ دنده ای به کار می افتد که چرخ دنده های دیگر به حرکت در آمده باشند... چرا فقط یک آیه رو مینویسی در حالی که به آیه های قبل و بعد اون اشاره نمیکنی؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  23. یه ناشناس هست که هر پیجی رو وا میکنی میبینی مث کیرخر نظرهای کیری داده وواس تک تک گوه کاریای اسلام کیری بحسابه اون خاهرکس قشنگش جواب قانع کننده میده و داره مثلا ازاسلام عزیزش دفاع میکنه/میخاس بگم ای بسیجی خاهرکسه:ولدالزنا؟ماایرانی ایم.خون کوروش تودگهامونه/پوفیوزه عربه کیری.کسکشه خاهرکسه.بزا رجیم برگرده.بادستای خودم حنجرتو جرمیدم اشغاله عربه کثیف؟
    اخه کیرم توکس زنات بره محمد؟ارزششو داشت بخاطرخوشبختیومقامو پولو شهرته خودتو خاندانت.ایجور کیری بمازدی
    هرکی میخاد ازکون امامانشو قران کیریش که میخونی ریدنت میگیره وخداتون بخوره لطفا ازکشور ایران مقدس وعزیزکه مدفن داریوشه بره به کشورهای خودشون.اونجا اینقدزبونشو تاته تو کونه محمدبکنه و صدمرتبه ازته دل بچرخونه و لیس بزنه تا ننش گایده شه..
    اخه عرب کشگشه ملخ" شماهر گهی تو ذهن دارین ببرین کشور خودتئئن سگ مذهبا؟به کشورما چکار دارین
    ؟کیرم تو ذاته تمامه دینتونو خودتوون..
    اینقد ازدست اسلام عقده ای ام که دلم میخاد هرمسلمونی که دیدم با دندوونام ریزریزش کنمو بعدبرم یجابرینم وبالاش بنویسم مسلمون ریده شده اینجا.که سریع 4تاگنبد بارگاه بسازنو دخیل ببندن.خاک توسرمون که چی بودیمو چی شدیم.لعنت بهتوون.یرووز که مث سگ جوون دادینو موردین.اونوقت حکومت داریووش بزرگ محقق میشه باز.بچه ها من بوشوحس میکنم.یکسی بهم میگه به زوودی نسل عربوبسیجیو اسلامو خداپیغمبرش واس همیشه وازریشه طوری ازین خاک مقدس رخت برمیبنده که بعدچندسال دیگه اسمی ازینا تو کشوروجودنخاهدداشتو تک تک مسلمووناهم زیر فضولات خوک مدفوون میشوند.فقط بایدصبرکردو مقاومت کردجلوشونو تا میتوانید از اینا هرجانشستیدبد بگید
    اینقد بگید تا اویزه گوش دوستانو فامیل شه..
    اون ناشناس کجاس که بیاد بازنظربده و طرفداری کنه بازاز اسلام؟بیا تا همچین رنگیش کنم که تا تمام مرده هاشم تو خاک ریده موون شن تا برسه به جدبزرگشون:اق سیدمصطفی که رو عاشیه 9ه زذنه یهو دهنش پر گوه میشه
    ها ها ها ها...
    حتما ازین سایت دیدن کنید:http://emamnaghi10.blogspot.co.uk/2012/09/blog-post_11.html

    پاسخحذف
  24. مننمیدونم چرا اینقدر بعضی ها کور هستن کسانی که میگن قران کاملترین کتاب هست برایشان چیزی میگوییم اگر خدا با تعریفش، حتی در یک مورد نیز ناتوان باشد، دیگر خدا نیست.دوستی گفته که خیام به دین اسلام بسیار معتقد بوده در جواب ایشان خواهم گفت که خیلی بی سوادی چون اگر اشعار خیام میخواندید میفهمیدید که او از دین وبازیچه کردن انسان به وسیله دین ناراحت است و اقایی که میگی البرت انیشتن مسلمان بوده بخدا البرت تو قبرش لرزید بخدا دارید بهش توهین میکنی اون جز منطق و فیزیک چیزی رو باور نداشت اونوقت جناب عالی بر میگردی میگی نسلمان بوده واقعا برات متاسفم استون هاوکینگ ایزاک اسیموف استون واینبرگ چارلی چاپلین انیشتین ریچارد داوکینز و بسیاری از بزرگان دانشمندان که اسم بردند به این واقیعت دست یافته بودن که خدا یک توهم است چه برسه بخان مزخرفاتی مثل دین باور کنن به قول اقای رضا فاضلی اگر خرد داشتی ....

    پاسخحذف
  25. ناشناس۹.۱۱.۹۲

    دوست وبلاگ نویس عزیز
    بابا با اینا داری راجب چی حرف میزنی اینا هنوز جمهوری اسلامی رو با تمام جنایاتی که میکه قبول دارن و ازش دفاع میکنن بعد میخوای درباره جنایات اسلام حرف بزنی


    البته دوستان مزمون حرف هام این بچه آخوند زاده های صیغه ای هست نه تو هم وطن گرامی به شما هم وطنای عزیزم بگم که خوده من مسلمان شیعه ومتعصب بودم و احساس شمارو درک میکنم اگه خود من دو سال پیش به این وبلاگ میومدم ماننده شما رفتار میکرم یعنی چون این حس رو دارشتم که الله از اون بالا منو داره نگاه میکنه که من وارد این سایت شدم پس تو ذهن خودم به خودم میگفتم اگه به نویسنده ی این وبلاگ فحش ندم یا از دینم دفاع نکنم خدا داره منو میبینه (و میگه این ایمانش به من قوی نبود)و در روز قیامت.از من میپرسه که تو چرا جواب اون وبلاگ نویسو ندادی پس بخاطره ترسی که از خدا داشتم یه جوابی میدم ولی دوستان نترسید هیچ کس شما رو سنگ نمکنه یا به جهنم نمیندازه اگه از شما خطای سر نزنه.نیازی نیست از چیزی یا کسی بترسید فقط باید این ترسو از خودتون دور کنید نمیگم آسونه ولی به خودتون بستگی داره من خودم با یه اتفاق ترسم از بین رفت بد از اون شروع به تحقیق کردم
    امیدوارم به زودی متوجه حق بشید
    بدروت

    پاسخحذف
  26. ناشناس۱۳.۱۲.۹۲

    لعععععنت به ناموس نداشته محمد با این مزخرفاتی که درست کرد .
    لعنت به هرجی عربه از روزی که به وجود داشتن کثیف بودن ، بدبختا برید بخونین که اون علی و حسین دیوس موقع حمله به ایران چه بلایی سر مردم ما آوردن ، برید ببینید چقدر آدم کشتن ، چقدر زن و دخترو به بردگی گرفتن ، شماااااایی که اینارو قبول دارین یه مشت آدم کثیف مث همونا هستین .
    آرش داداش فقط یه چیز با اینا بحث نکن چون کسی که خودشو زده به خواب اگه دنیارم تو اونجاش فرو کنی بیدار نمیشه .
    لااااااااااایک آرش :-*

    پاسخحذف
  27. سهیلا۷.۳.۹۳

    سلام . کامنت های همتونو خوندم . در اینجا سه دسته ادم وجود یه دستش که به اسلام اعتقادی ندارند ولی به خد ا اعتقاد دارن. یه دستش که به هیچ کدوم اعتقادی ندارن. ویه دستش هم که مسلمونن.
    کاری ندارم که کدوم حقن یا ناحق.
    ولی تجربیات خودمو میگم هر دینی و یا هر عقیده و طرز فکری یک نقاط قوت و یک نقاط ضعف دارد پس هر کس در جای خود بماند بهتر است.
    ممکن است فردی بنا به هر دلیلی مثلا نارو خوردن از یه مسلمون یا چند مسلمون یا یه مسیحی یا چند مسیحی ازشون متنفر بشه و دنبال این باشه که اشکالاتی بر اون وارد کنه و چون از قبل این زمینه سازی رو ذهنش انجام داده که دنبال نقده پس هر نقدی رو قبول میکنه و هر مثبتی رو رد میکنه.
    اینکه تو برخی مقالات خوندم که در مورد جنگهای محمد وعلی و هر کس دیگه با استناد به کتاب ها سخن به میان امده باید عرض کنم که این کتاب ها همشو.ن تحریف شده اند پس زیاد به کتاب های تاریخی دل نبندید. به عقیده من هر دینی رو باید در اصلش جستجو کرد هر دینی که اومده برای هدایت بشر بوده ای اقایی که ادعا میکنی همه ادیان غلطن اینو مطمئن باش و بدون که اگه دین های الهی نبودن که الان شما هیچ پیش زمینه ذهنی نداشتی بیای اینجا بحث کنی! یه سری مسائل اگه مشخص نمیشدن الان ماهم مثل انسان های اولیه داشتیم حیوانات شکار میکردیم و تو جنگلا پرسه میزدیم . پس هر کسی هر زحمتی که کشیده و تونسته جرقه ای بزنه برای ذهن من و تو ارزشش به جای خود هست. تفکر الهی جز با امدن فرستاده ای از جانب خدا میسر نبود اونوقت شما هم گفتم الان داشتی اهو شکار میکردی. اینکه انسان اولیه اومد یه چیزایی رو به مرو زمان کشف کرد درسته ولی اون دلیل نمیشه چون اونها نیز یه سری مادیات و اشیا قابل لمس بودن. تفکر الهی هیچوقت نمیتونست در ذهن انسان جرقه بخوره مگر با فرستاده ای از جانب خود او! از اول کامنتاتونو خوندم اصلا معلوم نیست که شما به خود خدا اعتقاددارین یانه. یا هدفتون از این کارا چیه . اگه میخوای همه مثل شما باشن که در اشتباهی چون هرکسی میتونه راه خودشو خودش انتخاب کنه و شما فقط میتونی برا خودت راه خودتو پیدا کنی . اینکه حالا درمورد اسلام حرف زدید میتونم بگم که کلیات اسلام خوبه و قابل هضم. همچون احترام به پدر و مادر . زکات دادن کمک به فقرا غیبت نکردن و..هر انسان بالغی با مغز متوسط نیز کاملا میتونه بفهمه که همه ادیان برا چی اومدن.اینکه شما میای نقد علمی قران میکنی قران یه کتابیه که برا هدایت بشر اومد و مطالبش هم کاملا متینه نه برا کشف سیاره زمین. گیریم که اصلا همین اثبات های علمی شما درست باشه . شما بالاخره میخوای اون راه درسترو بری یا دنبال افکار خودت هستی که به دیگران تحمیل کنی؟ اینکه شما به کتابهای تاریخی استناد میکنید اصلا درست نیست چون میبینی تو برنامه نود یکی زنگ میزنه یه حرفی میزنه یا فلان خبرگذاری یا روزنامه یه حرفی میزنه بعد فرداش زنگ میزنه تکذیب میکنه یعنی هنوز دو روز گذشته حرفا تغییر میکنن. حالا اینکه بعضی ها میان به 1400 سال قبل رجوع میکنن که پیامبر قاتل بوده و غارت میکرده و اینا . اصلا درست و قابل هضم نیست . اینکه میگی پاکشویی ذهنی.. باید بگم شما خودتونم هم یه جورایی پاکشویی ذهنی شدید البته با یه استایل دیگه.من یه توصیه ای به دوستان دارم بیایید دنبال اصل ها بگردیم اصلا ما برا چی افریده شدیم؟ هدف زندگی ما چیه؟ بایید خوب باشیم و خوب بودن را به دیگران یاد بدیم وو با خوبی هامون دل دیگران رو شاد کنیم. اینکه بیایید دنبال عقاید بگردید باید بگم هزاران نوع عقیده درست یا غلط در جهان وجود داره و هر عقیده ای رو بیای موشکافانه بررسی کنی میتونی اشکالاتی بگیری. حرف واسه گفتن زیاده و وقت کم. چشم ها را باید شست .. جوری دیگر باید دید.. زیر باران باید رفت.. پاک باشید و خوب .

    پاسخحذف
  28. ناشناس۳۰.۸.۹۳

    فکر میکنم خدا در پاسخ به اینهایی که میگویند ما ضامن بهشت رفتن مردممیم و زوری باید ببریمشان بهشت به پیامبر گفته که لازم نیست ! فقط پیام ما را به مردم ابلاغ کن وگرنه ما شب می انداختیم در دل طرف تا صبح میشد عابد روزگار، و خوب اینطوری هم که ارزش نداره انسان وقتی انتخابش ارزش داره که خودش راه درستو انتخاب کنه!
    ضمناً اون کسانیکه برای اثبات نظرشان دست به دامان رکیک ترین فحش ها میشوند دارند کمک به عقیده مقابل خودشان میکنند.

    پاسخحذف
  29. ناشناس۸.۱.۹۴

    سلام دوستان میخواستم بگم اینقد سطحی نگر نباشید خدایی که اینقد این جهانو زیبا آفریده شانسی دل بنده هاشو کور نمیکنه اینکه خدا به دل بهضی از بنده هاش پرده میزاره یعنی اینکه اون بنده اونقدر خطاکار بوده که حتی خدا هم ازش روبرگردونده.اینکه خدا از اونا روبرگردونه بدترین مجازات اوناس چون دیگه فرصت توبه هم ندارن .یه عده تو این دو روز دنیا تو بدترین شرایط شکر خدارو میکنن و خدام اون دنیا هواشونو داره به یه عدم خدا تو این دنیا اینقد ثروت میده که دیگه اسم خدارم فراموش میکننو غافلن که چه بلایی سرشون اومده

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot