۲۹ مرداد ۱۳۸۹

قرآن . سوره آل عمران آیه 106



- متن آیه قرآن :

روزي خواهد بود كه صورتهايي سفيد، و صورتهايي سياه مي‏گردد، اما آنها كه صورت هايشان سياه شده، (به آنها گفته مي‏شود:) آيا بعد از ايمان  كافر شديد؟ پس بچشيد عذاب را، به سبب آنچه كفر مي‏ورزيديد. (قرآن . سوره آل عمران .آیه 106)
قرآن . سوره آل عمران آیه 106

- بازهم نمونه ای از آیات تبعیض آمیز الله ، این بار تبعیض نژادی !
- چرا الله چهره‏ هاي سفيد را به چهره ‏هاي سياه ارجعیت داده؟!
- چرا که مدعی می شود در روز قیامت صورتهاي کافران سياه مي‏گردد و صورتهاي بهشتیان سفيد خواهد شد!
- گویا بد آموزیهای قرآن پایانی ندارد ،پس از آیات متعددی مبتنی بر آپارتاید جنسیتی اکنون شاهد آپارتاید نژادی هستیم !
















نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
جن در قرآن و اسلام 
تناقضات قران
آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۴ نظر:

  1. Ehsan Abdollah Abadi۱۶.۱۱.۹۰

    آخه آدم نا حسابی این اتفاق ماله دوران بعد از مرگه نه این دنیا. عقلت رو به کار بنداز. تو دنیای بعدی سیاه های مؤمن سفید میشن و سفیدای کافر سیاهو بد ترکیب.

    منظور از سفید زیبایی و پاکیه و سیاه بودن در آخرت مثل سیاهی قلب در این دنیا نشانه کفر و جهالت و ظلمه.

    پاسخحذف
  2. محمود مصطفوی۱۶.۱۱.۹۰

    به تفسیر معروف معاصر " المنیر" وهبه زحیلی و نیز تفاسیر متقدم "لجامع الاحکام " قرطبی و " تفسیر العظیم" ابن کثیر اگر مراجعه شود ، دوستان اهل تفسیر متوجه می شوند که نظر مفسران ، مغایر با رنگ پذیری ظاهری نیست و این نزد اهل سنت که مثل شیعه قائل به تاویلات غریب نیستند یعنی پذیرش همان معنای ظاهری آیه که تصریح به رنگ ظاهری است( سیاه و سفید شدن) ؛ نیز شیخ طوسی از بزرگان علمای متقدم شیعۀ امامیه در تفسیر شیعی" التبیان" ، ذیل همین آیۀ مورد بحث می نویسد:... و لیس فی هذه الآیه ما یدلنا علی العدول عن ظاهرا... ( یعنی در این آیه ، چیزی که ما را دلالت به آن کند که از معنای ظاهری عدول کنیم وجود ندارد) ؛ یعنی معنای ظاهری آیه دلالت به همان تغییر ظاهری در رنگ است. البته در خود متن آیه نیز به اصطلاح اهل تفسیر ، قرینه ای که دال بر مَجاز بودن رنگ سیاه و سفید نیز باشد ،وجود ندارد. من به شخصه احساس غیر تمندی دوستان مسلمان و به ویژه شیعه را درک می کنم اما اینکه همین طور از روی " عاطفه" بگویند که منظور آیه این نیست و چیزی دیگر است البته در شأن این صفحه نیست. موفق باشید.

    پاسخحذف
  3. Hamid Eslami۱۶.۱۱.۹۰

    چرا الکی جو میدین وقتی یه زره درک نمیکنین یا بهتر بگم خودتونو به کوچه علی چپ میزنین... یعنی تا حالا کسی به شما نگفته رو سفیدم کردی؟؟؟

    پاسخحذف
  4. محمود مصطفوی۱۶.۱۱.۹۰

    کسی به ما گفته باشد یا نگفته باشد: "رو سفیدم کردی"! این چه ارتباطی به آن آیه از قرآن دارد؟! نص آیه دلالت ظاهری دارد( به همین سادگی). شما موافق نیستید ، عکس آن را اثبات کنید!

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot