۱۳ مرداد ۱۳۸۹

الله پیش از ظهور اسلام



- آیا پیش از ظهور اسلام (صدر اسلام) قبایل شبه جزیره عربستان خدایی بنام الله  را می شناختند؟


الله پیش از ظهور اسلام
 بله. باید گفت بسیاری از قبایل عربستان پیش از ظهور اسلام (صدر اسلام)  الله  را بعنوان خالق بزرگ و یکتایی که به هنگام خطر باید به او پناه برد می شناخته اند.این مطالب را می توان از برخی آیات قرآن استنباط کرد و همچنین نام پدر حضرت محمد که  عبدالله  بوده دلیل دیگری بر اشنایی مکی ها با مفهوم (الله) بوده.





صفحه فیس بوک وبلاگ نقد قرآن









- نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
- جن در قرآن و اسلام 
- تناقضات قران
- آیا حضرت محمد معصوم بوده؟

۲ نظر:

  1. ناشناس۱۲.۵.۹۰

    الله نام خدا در زبان عربی است و مسلمانان الله را تنها خدای عالم می‌دانند. این کلمه توسط عرب زبانان مسیحی و یهودی نیز در اشاره به خدا به‌کار می‌رود؛ ولی در مغرب زمین، این کلمه بدلیل استفاده مسلمانان از آن شهرت یافته‌است.

    این کلمه توسط اعراب بت‌پرست پیش از اسلام نیز برای اشاره به خدای خالق استعمال می‌شده‌است. مفاهیمی که به کلمه الّله نسبت داده شده در بین مکاتب مختلف تفاوت‌هایی با هم دارد. قبل از اسلام الّله تنها خدا نبود، بلکه یاران و همراهانی، پسران و دخترانی داشت. این مفاهیم با ظهور اسلام به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در اسلام، الّله نام برتر خداوند بوده؛ باور مسلمانان این است که تمامی نام‌های دیگر الهی به این نام اشاره می‌کنند. الّله یکتاست، تنها خدا بوده، و خالق توانای جهان می‌باشد. اعراب مسیحی جز الله کلمه دیگری برای اشاره به خدا ندارند. آنها به عنوان مثال از کلماتی مانند الله الاب (به معنی خدای پدر) استفاده می‌کنند

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۸.۹.۹۰

    الله یکی از بت های مکه بود و جزو بزرگترین بتها به نامهای لات منات عزا الله و از همین نام محمد ابن عبدالله میفهمیم که الله قبل از او بوده و عبد الله به معنی خادم الله و یا نوکر الله میشود و پدر او خادم بت الله در کعبه بود.که در اذان هم مسلمان میگوید الله اکبر به معنی الله بزرگتر است حالا چرا نمیگن الله کبیر به معنی الله بزرگ است چون مخواهد بگوید الله از بتهای دیگر بخصوص لات منات و عزا بزرگتر است.
    و یک مساله دیگه که نمیدونم کسه دیگه هم بهش فکر کرده یان نه که الله همون بت لات نیز میتونه باشه چرا :اگه ال رو از الله جدا کنیم میشه ال لات همون تور که میدونید توی زبان عربی توی این حالت ت اخر به حالت ه در میاد و دیگه ت خونده نمیشه.این هم یه تناقض دیگه توی این دین میتونه باشه؟؟؟کسی هست این سوال رو جواب بده گیج شدم سرش....

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot