۱۱ مرداد ۱۳۸۹

تناقض قرآن در تعداد روزهای خلقت



-آیات متشابه در قرآن:

خالق و پروردگار شما بحقیقت خداست که طبق صلاح ونظام خلقت جهان را از آسمانها وزمین در 6 روز آفرید.   (قران . سوره یونس.آیه3)
پروردگار شما آن خدائی است که آسمانها و زمین را در 6 روز خلق کرد.   (قران . سوره اعراف.آیه54)
اوست خدائی که اسمان و زمین رادر فاصله 6 روز آفرید.  (قران .سوره هود.آیه7)
آن خدائیکه آسمانها و زمین و هر چه در بین آنهاست همه را در 6 روز بیافرید  (قران .سوره فرقان.آیه 59)

- متضاد آیات در قرآن:
 
تناقض قرآن در تعداد روزهای خلقت
ای رسول مشرکان را بگو که شما به خدا که زمین را در 2روز آفرید  کافر می شوید و بر اومثل وماند قرارمی دهید؟او خدای جهانیان است و او زوی زمین کوه ها را برافراشت و انواع برکات و منابع بسیار در آنها قرار داد و قوت و ارزاق اهل زمین را در 4 روز مقرر فرمود و روزی طلبان را یکسان در کسب روزی خود گردانید و آنگاه به خلقت آسمانها توجه فرمود که آسمانها دودی بود. فرمود ای آسمان و زمین همه به سوی خدا با شوق و رغبت یا به جبر و کراهت بشتابید. آنها عرضه داشتند ما با کمال شوق و میل به سوی تو می شتابیم. .  آنگاه نظم هفت آسمان را در2 روز استوار گردانید و در هر آسمانی به نظم امرش وحی نمودو آسمان دنیا را به چراغ های روشن زیب و زیور دادیم  (قران .سوره فصلت.آیه9-12)

که مجموع این روزها میشود:              8روز=2روز+4روز+2روز

۶ نظر:

  1. ناشناس۲۵.۳.۹۰

    خلقت آسمانها و زمین مجموعا در شش روز بوده
    در هیچ جای قرآن دلیلی وجود ندارد که بتوان با آن ثابت کرد خلقت چهار روز بوده یا هشت روز بود..
    آیاتی که موهم این مطلب هستند نمی گویند خلقت اسمانها و زمین مجموعا هشت روز شده بلکه خلقت زمین و آسمان و تقدیر اوقات و تحکیم آسمانها در هشت روز بوده..

    در قرآن دلیلی نداریم که آسمان ها در دو روز خلق شده باشند تنها داریم تحکیم(قضی)آسمانها در دو روز بوده نه خلقت آسمانها

    در قران دلیلی نداریم که اول زمین خلق شده و سپس آسمان تنها می توانیم ثابت کنیم که تحکیم آسمان بعد از زمین بوده

    مراد از روز و یوم در شش روز خلقت شبانه روز نیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۳.۸.۹۲

      من در 2 روزگذشته 2 روز دانشگاه رفتم.... من در 2 روزگذشته 2 روزه ورزش کردم 2+2=4روز!!!!!
      یعنی اینقدر براتون سخته که نمیتونید درک کنید در 2 روز "هم میشه" دانشگاه رفت و هم ورزش کرد!!!

      حذف
  2. ناشناس۲۵.۳.۹۰

    آنچه در این فقره تناقض‌ جویی جالب است، اینکه برای چسباندن تناقض به قرآن بدون در نظر گرفتن تعبیرهای مختلفی که در دو گونه آیات آمده، هر دو لفظ «خلق» و «قدّر» به معنای آفریدن معنا می‌شود تا تناقض ادعایی بچسبد، در حالی که، دو معنای متفاوت دارند.
    آیاتی که بر شش روز دلالت می‌کند، در آیات قرآن بسیار است که مورد تأیید است و البته بر هیچ عاقلی پوشیده نیست که منظور «روز به وجود آمده از حرکت زمین به دور خورشید» نیست،‌ چون هنوز زمین و خورشیدی در میان نیست.
    در آیات دیگر قرآن نیز به صراحت اشاره می‌کند که روز نزد خداوند غیر از آن است که محاسبه می‌کنیم.
    در حال در آیه‌ای دیگر تناقض ‌جو خلقت را با استفاده از آیه 9 ـ‌ 12 سورة 41 به شمار هشت رسانده و برای این منظور لفظ «قدّر» را نیز به همان معنای خلقت گرفته است تا شمار تناقض اش جفت و جور شود.
    در حالی که تقدیر به معنای اندازه‌گیری است، نه خلقت. به همین خاطر برخی از مفسران، مقصود از آیه را چهار فصل دانسته‌اند با توجه به توضیح فوق که منظور از روز، روز محاسبه‌ای ما نیست.
    اما اگر «قدّر» را به معنای آفرینش بدانیم، باز خواسته تناقض‌ جو برآورده نمی‌شود، زیرا خلقت حاصل خیزی زمین برای آماده شدن مواد خوراکی (قوت) در آن، جدای از آفرینش زمین نیست؛ بنابر این قسمتی از چهار روز آفریدن اقوات در زمین، همان دو روزی است که زمین آفریده می‌شود، یعنی در واقع مجموع آفرینش زمین و اقوات (خوراکی) چهار روز می‌شود.
    این معنا از آیه مطابق با نظر مفسرانی است که کلمه «تتمه» یا کلمه «کلّ ذلک» را در آیه 10 در تقدیر می‌دانند که بر اساس این تقدیر معنی آیه چنین می‌شود:
    «مواد غذایی مختلف آن (زمین) را در تتمه و پایان چهار روز قرار داد» یا «کلّ ذلک فی أربعه أیام»؛ یعنی «تمام آنها در چهار روز بوده است».
    مسئله تقدیر کلمات در آیات قرآن بسیار وجود دارد و این از مواردی است که در فصاحت و بلاغت در کلام بسیار کاربرد دارد و در کتاب‌های مربوط به این دو فن آمده است.
    هم‌چنین این تفسیر با استفاده از آیات دیگر است که طبق جمله روشن و منطقی تفسیر بعضی از کلام به بعض دیگر، مبنای مستدل و منطقی دارد

    پاسخحذف
  3. ناشناس۳.۵.۹۰

    من هم دقیقا و کاملا با نظر جناب ناشناس موافقم،و از اییشون تشکر میکنم.بابا تابلوه ک این تناقض نیست؟!
    آخه یه چیز بگید ک باشه،یا بشه ربطش داد

    پاسخحذف
  4. ناشناس۳.۵.۹۰

    درود.
    همانطور که بعضی از دوستان در نظرات فرموده اند، شما اصلا به تفاوت دو واژه "قدر" و "خلق" توجه نفرموده اید. لطف کنید در این باره به یک استاد ماهر زبان عربی رجوع کرده و تفاوت دقیق این دو واژه را جویا شوید.

    پاسخحذف
  5. ناشناس۳۰.۸.۹۰

    اینجور بهانه جویی ها آنقدر بچگانه است که آدمی که اصول دینش را با عقل دریافت کرده باشه، که اسلام هم همین دستور را می دهد ، خنده اش می گیرد و بر بلاهت شما دشمنان خود می خندد

    پاسخحذف

-------------------

وبلاگ نقد قرآن در فیس بوک :

www.facebook.com/alcorana.blogspot