tag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post5594016837681516619..comments2024-02-11T18:49:17.525+03:30Comments on نقد قرآن: جهنم در قرآنآرش تفرشيhttp://www.blogger.com/profile/15080184196612327931noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-88248592669791108752020-09-04T11:07:41.367+04:302020-09-04T11:07:41.367+04:30سلام عزیزم خداوند در رستاخیز اینقدر از بندگانش را ...سلام عزیزم خداوند در رستاخیز اینقدر از بندگانش را میبخشد که شیطان با اون همه سابفه خرابکاری در طول تاریخ که بزرگترین مایوس جهان هست تمیدوار میشه به بخشیده شدن ، خداوند در قبال این کارها گفته جهنم و همچنین گفته توبه که کردی برای من عزیزتر از قبل هستی و گغته ثد بار توبه شکیتی بتز مایوس نباش و دباره نوبه کن میبخشمت ، و اصلا خصوصیات بهشت بخون و مطالعه خودتو کامل کن بعد میفهمی که خیلی به بهشت نزدیکتری تا جهنم چون جهنم جای کسایی هست که با علم به گناه بیشتر گناه میکنن یعنی میدئنه راه خدا حق هست و بازم دیگران رو به باطل میکشه مثل شیطانAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/14558416372066200658noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-63668042005908266602017-11-24T15:38:09.497+03:302017-11-24T15:38:09.497+03:30نمیگه جهنم زنانه و مردانه است. پس باید مختلط باشه
...نمیگه جهنم زنانه و مردانه است. پس باید مختلط باشه<br />وقتی به لیست همه کسانی که به جهنم می روند دقت کنیم، می بینیم همه آدمها به جهنم خواهند رفت. پس کار چندانی از ما ساخته نیست. چون هر کاری کنیم الله مدینه دوست نخواهد داشت و مارا مستوجب آتش جاویدان خواهد دانست. بهشت را واسه کی درست کرده؟Mojihttps://www.blogger.com/profile/03780964124551851610noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-46140542649717095082016-07-22T17:52:09.892+04:302016-07-22T17:52:09.892+04:30Agar fargh dasht la aghal yek bar dar quran dar in...Agar fargh dasht la aghal yek bar dar quran dar in mored migoft.<br />Haghighat in ast ke mohammad faghat be seks fekr mikarde.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-85890159804409382422014-03-13T04:32:41.259+03:302014-03-13T04:32:41.259+03:30به قول ایرج میرزا:
به قدر فهم تو کردند وصف دوزخ ر...به قول ایرج میرزا:<br /><br />به قدر فهم تو کردند وصف دوزخ را<br />که مار هفت سر و عقرب دو سر دارد<br /><br />خدای خواهد اگر بنده را عذاب کند<br />ز مار و عقرب گزنده تر دارد<br /><br />از آن گروه چه خواهی که از هزار نفر<br />اقل دویست نفر روضه خوان خر دارد<br /><br />دویست دیگر جن گیر و شاعر و رمال<br />دویست واعظ از روضه خوان بتر دارد<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-61413749804494013722014-01-29T18:49:27.054+03:302014-01-29T18:49:27.054+03:30به قل خیام که آخوندای الان میگن کافر بوده و واقنم ...به قل خیام که آخوندای الان میگن کافر بوده و واقنم کاره بود که در یکی از شعراش میگه:گر نیک نیامده این صور عیب که راست<br />من همینو میگم خدا تو قران میگه ما آنها(کافران) خودمان نخواستیم راهنمایی کنیم این چه خدای مستبدی که منو خلق میکنه بعدم راهنمای نمیکنه بگفته قران که ما نخواستیم شمارا هدایت کنیم بعدم شمشیر میده دست محمد که این دنیا منو بکشه بعدم ببره جهنم!!!!<br />دوستان اگه من بخوام یک مجسمه بسازم <br />بخوام ونوس بسازم یهدفعه دجال بسازم گرفتاریش برای منه که انو خلق کردم نه کسه دیگه برای همینه خیام میگه :گر نیک نیامده این صور عیب که راستAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-67560917682273700572013-07-05T03:54:54.119+04:302013-07-05T03:54:54.119+04:30دمای جوش آب فرج چند درجه سانتی گراده؟؟دمای جوش آب فرج چند درجه سانتی گراده؟؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-50192614887341579312012-10-04T14:32:24.433+03:302012-10-04T14:32:24.433+03:30« آب صدید » خون و چرک که از فروج زنان زانیه (زنا ک...« آب صدید » خون و چرک که از فروج زنان زانیه (زنا کار) در جهنم خارج می شود که هم خیلی کثیف است ٬ هم بدبو و هم در حال جوش .<br />خوبی اینجاست که آتش مکروب شان را پاک می کند و کسی بیمار نمی شودAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-66604796687613781392012-08-31T16:08:14.922+04:302012-08-31T16:08:14.922+04:30به نظر من هر موجودی همانطور طور که پدید آمده و در ...به نظر من هر موجودی همانطور طور که پدید آمده و در محیط خودش رشد کرده عمل می کند از جمله انسان. هیچکس محکوم نیست و تنها انسان خودش را محکوم میکند و این هم در ذات اوست بنام وجدان.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-78488682749378129392012-04-14T04:11:54.363+04:302012-04-14T04:11:54.363+04:30شاید برای اینکه تنوع در جهنم بیشتر از بهشت است!شاید برای اینکه تنوع در جهنم بیشتر از بهشت است!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-84538767846009428972012-04-14T03:35:40.169+04:302012-04-14T03:35:40.169+04:30...ایمان داشتن به این که او ، خدا ، دوستدار ِ محبت......ایمان داشتن به این که او ، خدا ، دوستدار ِ محبت و مهربانی و کمک به ضعیفان<br />و درماندگان است ، تشویق می کند که انسان محبت و مهربانی را پیشه کند و<br />در صورت ِ مشاهده کردن ِ درمانده و محتاج به کمک ، آن شخص هم سعی در<br />کمک و رفع ِ نیاز ِ فرد ِ درمانده می کند.<br />.<br />باور داشتن به اینکه با انجام ِ عمل ِ بد در موردی ، خدا او را مجازات خواهد کرد و<br />برایش بد خواهد آورد ، حالتی ترمز مانند در مقابل انجام عمل بد دارد.<br />این حالت ِ پلیس ِ مراقب ِ ذهنی ، پلیس ِ مراقب ِ داخلی باعث می شود افراد<br />سعی کنند تا حد ِ توان از انجام ِ کارهای ِ بد دوری کنند و سعی در انجام ِ کار<br />های خوب کنند ، یا حداقل اگر کارهای خوب را داوطلبانه انجام نمی دهند ، از<br />انجام ِ کارهای بد ، تا حد ِ امکان خودداری کنند.<br />.<br />در بسیاری موارد انسان تنهاست و به تنهائی تصمیم می گیرد . این مراقب ِ ذهنی<br />در درون ِ اندیشه ، هنگام ِ فکر و همزمان باعمل ، باز دارنده یه خوبی برای ِ<br />جلوگیری از بدی هاست و مشوق ِ خوبی برای ِ انجام ِ کارهای خوب و خوش آیند ِ<br />خودش و جامعه است...تفکرآزادhttp://tafakkorazad.blogspot.de/2011/02/2.htmlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-74449661688272779432012-03-17T04:06:08.043+03:302012-03-17T04:06:08.043+03:30اما من که بااین توصیفاباجهنم بیشترحال کردم تابهشتاما من که بااین توصیفاباجهنم بیشترحال کردم تابهشتAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-810032052405025542012-02-12T18:35:31.234+03:302012-02-12T18:35:31.234+03:30خدا یا خالق من است یا نیست؟ اگر او مرا ناقص خلق کر...خدا یا خالق من است یا نیست؟ اگر او مرا ناقص خلق کرده است مسئولیت آن به گردن خود خداست.خدا مگر عقدهای است که مرا موش آزمایشی خودش خلق کند به یکی آنقدر بدهد که قدرت جمع کردنش را نه داشته باشد،و بدیگری آنقدر خساست کند که خواهر و مادرش برای یک لقمه نان صیغه فلان پولدار یا فاحشه شوند.ولی روی هم رفته جهنم متنوع تر از بهشت است،چون آدم حد اقل زنی ندارد که اگر رسول اللاه محترمی میلشان کشید ، بعله.....<br /><br />بهتر است این خرافات را به بزدلانی که ماهیتی ندارند واگذار کنم.<br /><br />به قول استادمان ؛ خدایا ،،،،آنکه را عقل دادی -پس چه ندادی؟ و آنکه را عقل ندادی -پس چه دادی؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-43155467444956335982012-02-12T13:27:30.644+03:302012-02-12T13:27:30.644+03:30من کہ نمیتوانم باور کنم کہ خالق تمام کاینات انسان ...من کہ نمیتوانم باور کنم کہ خالق تمام کاینات انسان را خلق کند و بعد او را چنین عذاب کند. حتی بیرحم ترین پدر دنیا بدعمل ترین پسر خود را نمیتواند چنین جزا دھد دلش بہ رحم میاید. اگر قرار بود انسان گناھکار چنین عذاب شود چہ لزومی بود کہ خلق شود. نہ! خداوندی کہ من بہ او ایمان دارد بسیار مھربان تر از انست کہ مرا چنین عذاب دھد. اما سوال اینست کہ پس این خدایی کہ اسلام میگوید در حقیقت کیست یا چیست؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-90227544062589844232011-10-21T11:53:16.336+03:302011-10-21T11:53:16.336+03:30جبرئیل هم به حضرت محمد عرض کرد که : اگر یکی از پیر...جبرئیل هم به حضرت محمد عرض کرد که : اگر یکی از پیراهن و سرابیل اهل جهنم بین زمین و آسمان آویزان شود ٬ تمام اهل زمین از بوی بد و حرارت آن می میرند .حضرت محمد با شنیدن این حرف گریه کرد. ( بحارالانوار .جلد 8 .باب النار)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4658614063502609606.post-70333579275122998482011-10-01T18:14:02.398+03:302011-10-01T18:14:02.398+03:30آیا توصیفی که از بهشت و جهنم در قرآن آمده است دقیق...آیا توصیفی که از بهشت و جهنم در قرآن آمده است دقیقا مصداق است یا تشبیه و توصیف است؟ یعنی آیا دقیقا عذاب های جهنم به همین شکل آتش و سوزاندن و شراب های آتشین و... هستند و نعمت های بهشتی به صورت باغ و میوه های متنوع و شراب و حور و...؟ پذیرفتن اینکه اینها دقیقا مصادیق آنها باشند کمی برای حقیر دشوار است مخصوصا در مورد نعمت های بهشتی. آیا نمی توان گفت که اینها تشبیهات و توصیفاتی است که قرآن برای درک و هضم مردمان آن زمان و چه بسا این زمان آورده باشد؟<br />2)در پاسخ به برخی سوالات خواندم که ورود به آتش و جهنم برای مومنین نیست.پس دلیل اینکه در قرآن از زبان مومنان بیان شده است یا در ادعیه و مناجات داریم که مومنان نیز از عذاب آتش و دوزخ به خداوند پناه می برند چیست؟ به عنوان نمونه همین آیه : ربنا اتنا فیالدنیا حسنه و فی الآخره حسنه و قنا عذاب النار - که از زبان مومنان نقل شده است<br /><br />با تشکر و آرزوی موفقیت برای تمام عزیزانی که در این سایت مفید و ارزنده فعالیت می کنند.پاسخ : با سلام و عرض تحیت.<br />دوست محترم!<br />بله، ما هم با شما موافقیم که قرآن در اوصاف بهشت و همچنین در ویژگیهای جهنم، مطالبی فرموده كه برای همگان قابل ادراك است، و با بیان نمونههایی كه در این جهان وجود دارد مطلب را نزدیك به ذهن کرده است؛ و گرنه نظام آخرت با نظام دنیایی تفاوت اساسی دارد و واژه دنیایی توان تفسیر كنه آن را ندارد؛ آن سان كه جنین در رحم مادر توان درك واقعیتهای خارج از رحم را ندارد.<br />تعبیر "مثل" در قرآن اشاره به همین مطلب است. قرآن میفرماید: "مَثَلُ الْجَنَّهِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ" ـ (رعد/35) ـ و "مثل الجنه التِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِیها أَنْهارٌ مِنْ ماءٍ غَیْرِ اسِنٍ..."(محمد/15)<br />بلكه در جای دیگری به صراحت می فرماید که هیچ كس بر نعمتهای بهشتی آگاه نیست: "فَلاتَعْلَمُ نَفْسٌ ما أخْفِیَ لَهُمْ مِنْ قُرَّهِ أَعْیُنٍ جَزاءً بِما كانُوا یَعْمَلُونَ" یعنی هیچ كس نمیداند كه پاداش نیكوكاریش چه نعمتها و لذتهای روشنی بخش دل و دیده است و در عالم غیب برای او چه ذخیره شده است.(سجده/17)<br />برای مطالع بیشتر به کتاب "معاد در قرآن"، تألیف آیت الله جوادی آملی، ج5، ص339 مراجعه کنید.Anonymousnoreply@blogger.com